SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Vragen van Fumoto-klepeigenaren

2.6K views 18 replies 8 participants last post by  MyNameIdeasWereTaken  
#1 ·
Moest ik het installeren met die blauwe pakking die erbij zat? Ik heb model 104N en ik kan het niet vastdraaien, het blijft los zitten, zo erg dat ik het met mijn handen los kan draaien. Het lekt niet vreselijk, maar er druppelt wel wat.

#3 ·
Ik denk dat je daar ook een adapter voor nodig hebt en ja, ik ben er vrij zeker van dat die blauwe pakking nodig is.

#4 ·
Ja, de pakking zit erop, maar ik was niet op de hoogte van een extra adapter. Ik vroeg me af of de pakking een montageprobleem veroorzaakte, maar ik denk het niet.

Oké, dus nu heb ik een adapter nodig... geweldig lol, het plezier houdt nooit op.

Verzonden vanaf mijn iPod touch met Tapatalk

#5 ·
De pakking is een must. De adapter duwt hem gewoon een beetje naar buiten, aangezien onze oliecarters een uitsparing hebben waar het gat van de aftapplug zich bevindt. Ik heb er een op de S70 van mijn vader geplaatst. Geen lekken.

Als de jouwe lekt na installatie, zal hij veel meer lekken als de motor draait en warm is.

#6 ·
Ik heb overwogen om deze mod te doen voor het eenvoudige gemak van olieverversingen. De klep en adapter zouden alles moeten zijn wat nodig is, dan ben je klaar om te gaan.

#7 ·
Ik heb gekeken naar het doen van deze mod voor de eenvoudige vergemakkelijking van olieverversingen. De klep en adapter zouden alles moeten zijn wat nodig is, dan ben je klaar om te gaan.
Heb je een link of info over de adapter?

#8 ·
Ja, je zou de adapter moeten hebben zodat je hem strak kunt krijgen. Zonder de adapter kon ik hem niet helemaal tegen het carter krijgen.

#10 ·
Ja, je zou de adapter moeten hebben zodat je hem strak kunt krijgen. Zonder de adapter kon ik hem niet helemaal tegen het oliecarter krijgen.
Heb je info over de adapter, zoals is het gewoon een fitting die ik bij de bouwmarkt kan halen of wat?

#9 ·
Gebruik zeker de blauwe ring.

Ik gebruik de Fumoto-klep voor al mijn auto's. Het maakt dingen zoveel gemakkelijker en netter.

#11 ·
Fumoto verkoopt de adapter ook

#18 ·
Schoonere, beter uitziende optie. Heeft nog nooit gelekt bij mij, heb er een op mijn fiets en auto. Wordt geleverd met een slang die op de adapter gaat voor schonere afvoer.

Heeft een veer die tegen een kogel in het hoofdgedeelte drukt om af te dichten. Het ergste is dat het niet erg goedkoop is.
Image

Verzonden vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

#19 ·
De Fumoto-klep is ook een veer en kogel en je kunt ook een slang aansluiten om de afvoer te reinigen. Dat is wat ik toch doe, rechtstreeks in de recyclingcontainer.