SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Locatie van de brandstofpompmodule

3 reading
15K views 10 replies 5 participants last post by  JackTrig16  
#1 ·
Ik probeer erachter te komen waar de brandstofpompmodule zich bevindt op een 2012 S60 t5, maar heb niet veel geluk

#5 ·
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb een paar codes: P0089, P0191 en P013E. Op weg naar huis stopte ik bij het tankstation en merkte ik dat er uitlaatgasrook was. Ik zette de auto uit en toen ik terugkwam, wilde de auto niet starten totdat ik gas gaf. De auto rookte en was de hele weg naar huis schokkerig/zwak. Ik kon de auto nog een paar keer aanzetten terwijl ik probeerde erachter te komen wat het probleem was, maar nu slaat de auto niet meer aan. Ik heb de brandstofdruksensor al vervangen, maar hij geeft nog steeds dezelfde codes aan.

#6 ·
Heb je getankt? Zo ja, mogelijk slechte benzine. P0089 PEM-code. P0191 brandstofdruksensorcode. P013E achterste 02-sensorcode. "De auto slaat niet aan" of draait de motor wel, maar start niet? Kan een defecte brandstofpomp zijn, PEM (onwaarschijnlijk), tot muizen die aan de draden knagen of niets van het bovenstaande. De onderste 2 foto's bleven een verdampingscode instellen.

#7 ·
Ik heb die dag niet getankt, ik ben alleen gestopt om wat snacks te halen. De auto stopte na een paar pogingen met starten en slaat nu niet meer aan. Ik hoopte dat de PEM ergens toegankelijk was, zodat ik het kon testen zonder de tank te hoeven laten zakken. Ik hoop dat het geen muizen zijn...

#8 ·
De PEM heeft niets te maken met het starten van de motor. Controleer de dikke kabels voor de positieve accupool die naar de startmotor gaan op 12 volt aan de onderkant van het zwarte plastic stuk bij de groene pijl. Beweeg de onderkant terwijl iemand probeert de motor te starten. Dit is een dunne strook zekering, in het plastic stuk, die na verloop van tijd zal scheuren door motortrillingen. Als de zekering is gescheurd, bestel dan #11-24 die van toepassing is op uw VIN. Gebruik deze foto niet om te bestellen. Bel de dealer met uw VIN. U wordt geacht de kabeldraden te krimpen. Zoek hiernaar en bestel dit op Amazon.
Morris Products 90615 Splicer/Reducer Aluminium Mechanische Connector Type 1-Pack Zilver 2/0 AWG/Draadbereik 2/0-8. Haal de krimpkous of gebruik isolatietape. Gebruik diëlektrisch vet op de uiteinden van de kabel om vocht en corrosie te beperken. De krimpkous die bij het Volvo-onderdeel wordt geleverd, is mogelijk niet groot genoeg om over de vierkante las van Amazon te gaan.

Image

Image

Image

11 Zekering, B+, 35 mm 1,00 31343764
CH -270159
12 Krimpkous 1,00 NS
13 Las 1,00 NS
14 Clip 1,00 30682960
15 Zekering, B+, startmotor, 35 mm 1,00 31376602
CH 20113-
16 Krimpkous 1,00 NS
17 Las 1,00 31300296
18 Zekering, B+, startmotor, 25 mm 1,00 31412136
CH -20112
19 Krimpkous 1,00 NS
20 Las 1,00 31384778
25 mm
21 Zekering, B+, startmotor, 25 mm 1,00 31412136
CH 220373-
22 Krimpkous 1,00 NS
23 Las 1,00 31384778
25 mm
24 Zekering, B+, 25 mm 1,00 31412217
CH 270160-
25 Krimpkous 1,00 NS
26 Las 1,00 31384778
25 mm

#10 ·
@JackTrig16, ik weet het antwoord niet. Het vervangen van de brandstofdruksensor was geen verspilling van geld. Ze slijten, de motor loopt onregelmatig en/of start niet. De brandstoftank moet worden laten zakken voor PEM en/of vervanging van de brandstofpomp. Het zou een goed idee zijn om zowel PEM als pomp tegelijk te vervangen. Probeer de tank onder 1/4 of meer te laten lopen. Het is erg moeilijk om een volle tank benzine te hanteren, zelfs met de Volvo-krik en tankarmsteunen. Zodra ze de tank laten zakken, kunnen ze een muizennest en/of draadkauwen vinden. Of de nieuwe PEM en tankpomp het zullen repareren, is moeilijk te zeggen. Als uw auto metaal op metaal op de remmen heeft, kan ik garanderen dat nieuwe remblokken/rotoren het piepende geluid stoppen bij het indrukken van het rempedaal. Dit andere spul, ik ben jaren geleden gestopt met zeggen dat het het zal repareren. Hieronder vindt u VIDA-info over de code en ECM-functies. Begin op pagina 4 van 52 voor PEM- en brandstofpompinfo in ECM PDF. Dealer of niet-dealer reparatiecentrum dat de reparaties uitvoert. Dealer, u heeft levenslange garantie op onderdelen/arbeid zolang u de auto op uw naam heeft. 284: ECM-P008900 Brandstofdruksensorprestaties. Algemene foutinformatie. Geen subtypeninformatie, B5254T5 Informatie over diagnostische foutcode (DTC) ECM-P008900 Voorwaarde De motorregeleenheid (ECM) regelt de brandstofdruk via de brandstofpomp (FP) regeleenheid met behulp van een pulsbreedtemodulatie (PWM)-signaal. De brandstofpomp (FP) regeleenheid regelt vervolgens de brandstofpomp (FP) afhankelijk van de druk die de motorregeleenheid (ECM) aanvraagt. De diagnostische foutcode (DTC) wordt opgeslagen als de regelcapaciteit van de motorregeleenheid (ECM) voor de brandstofdruk de hoogste of laagste waarde bereikt en de gewenste brandstofdruk (streefwaarde) niet wordt bereikt. De diagnostische foutcode (DTC) kan worden gediagnosticeerd wanneer de motor stationair draait. Zie VIDA Design and Function voor informatie over brandstofdrukregeling. Vervangende waarde Geen. Mogelijke bron Lekkage in de brandstofleidingen Beschadigde brandstofdruksensor Beschadigde brandstofpomp Beschadigde brandstofpomp-regeleenheid. Foutsymptoom(en) Storinglampje (MIL) brandt Verslechtering van de prestaties De motor slaat af. ------------------------------ Brandstofdrukregeling, diagnose Algemeen De brandstofpomp-regeleenheid heeft geen functies voor diagnose. Brandstofdrukregelcomponenten en -functies worden gediagnosticeerd door de motorregeleenheid (ECM). De volgende componenten en functies worden gediagnosticeerd door de motorregeleenheid (ECM). Voor elke component en functie kunnen diagnostische foutcodes (DTC's) worden opgeslagen: Brandstofpomp-regeleenheid, een diagnose controleert de voeding. Een diagnostische foutcode (DTC) wordt opgeslagen en de brandstofpomp werkt niet als er geen voeding is voor de brandstofpomp-regeleenheid Brandstofdruksensor met temperatuursensor, een diagnose controleert de druk- en temperatuursignalen om te zien of ze buiten het normale werkbereik van de sensor vallen. Als er een fout in de brandstofdruksensor wordt gedetecteerd, draait de brandstofpomp (FP) op vol vermogen en wordt de druk geregeld door de by-passklep in de brandstoftank Brandstofdruk, de motorregeleenheid (ECM) vergelijkt de gevraagde druk met de gemeten druk (signaal van de brandstofdruksensor). Als de gemeten druk te veel afwijkt van de gevraagde druk, of als de druk pulseert, wordt een diagnostische foutcode (DTC) opgeslagen voor onjuiste brandstofdruk. De diagnose is niet actief als er een diagnostische foutcode (DTC) voor de brandstofdruksensor is opgeslagen. Een diagnostische foutcode (DTC) voor brandstofdruk wordt opgeslagen als er een fout is in de brandstofpomp Communicatiekabel. De motor kan niet worden gestart als er een fout is in de communicatiekabel tussen de motorregeleenheid (ECM) en de brandstofpomp-regeleenheid. Er wordt een diagnostische foutcode (DTC) opgeslagen voor de fout. Voor meer informatie over diagnostische foutcodes (DTC's) zie Informatie, Diagnostische foutcodes (DTC's) in het diagnoseprogramma. Componenten en functies die niet kunnen worden gediagnosticeerd: Als er een fout is in de by-passklep in de tankeenheid, duurt het startproces van de motor langer als de klep brandstof lekt wanneer de brandstofpomp is uitgeschakeld. Als de klep niet opengaat wanneer er drukstoten in het brandstofsysteem zijn, wordt de werking van de motor negatief beĂŻnvloed, vooral na het afremmen op de motor.

Attachments

#11 ·
Hartelijk dank voor de info, ik ga er zo snel mogelijk naar kijken. De monteur zei dat de brandstofpomp goed was en dat er geen probleem was, en hij denkt dat er een nieuw brandstoffilter nodig is, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat het brandstoffilter zich in de pomp bevindt? Ontworpen om geen regelmatig onderhoud te vereisen en te worden vervangen wanneer de brandstofpomp vervangen moet worden, ik weet niet precies hoe accuraat dat is. Hij raadde me aan injectorreiniger te proberen, wat ik heb gedaan en wat de soepelheid van de auto enigszins heeft verbeterd, maar ik voel nog steeds dat de motor afslaat bij het accelereren en dat het toerental beweegt, zelfs als ik het gaspedaal niet indruk, hoewel het brandstofverbruik aanzienlijk is verbeterd. Ik zal proberen de module te vervangen. Nogmaals bedankt voor de reactie.