SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Brandstoflekkage bij het vullen van de volle tank !!! Let op: brandgevaar. OPGELOST

3.8K views 27 replies 6 participants last post by  Hong Kong  
#1 · (Edited)
Ik heb het al eens geschreven, maar om het in een apart draadje te herhalen, zodat mensen het gemakkelijker kunnen vinden.
BRANDGEVAAR als je een oudere XC90 hebt met een verbinding van de brandstoftankleiding naar de tank
gemaakt van een plastic/rubber mix die na verloop van tijd knapt, scheurt en brandstof lekt.

Vuur is heel gemakkelijk op een hete uitlaat. Ik weet echt niet wanneer Volvo dit PVC-onderdeel heeft vervangen
door een rubberen onderdeel, maar ik heb zeker dezelfde rotzooi gevonden bij het model van mijn vriend uit 2010.

Ik was bij Shell om de tank vol te gooien, 80 liter tot de rand, en die man zei tegen me: wow, het lekt, verplaats de auto snel
en hij pakte een waterslang en sproeide onder de auto en de uitlaat, want het rook al heel slecht...

Jullie moeten deze verbinding zo snel mogelijk vervangen als je dat nog niet gedaan hebt.
Je hoeft de tank of wielen etc. niet te verwijderen, alleen het reservewiel en een monteur met
kleine handen om de leiding te bereiken. Tenminste, mijn monteur heeft een tijdelijke leiding geĂŻnstalleerd.
MOET VOOR BRANDSTOF zijn, niet zomaar een rubberen leiding totdat het onderdeel van Volvo komt.

Verander dit onderdeel zo snel mogelijk, goedkoop en gemakkelijk.

Red je familie en je auto waar je van houdt. Ups Family sorry :)

NIEUW ONDERDEELNUMMER is 9141423

Onderdeel heeft oud nummer, nieuw is anders.
Image

Image
Image

#2 · (Edited)
Image

Je kunt zien wanneer de verbinding met de tank is verwijderd - Als de monteur je vertelt dat hij de achterste delen van de tank enz. moet verwijderen, trap hem dan in mijn naam in zijn kont. NIET NODIG, we hebben het zonder gedaan. :)
Image

Hier kun je oude brandstof een paar dagen eerder zien (ik reed 555 km enkele reis naar Slovenië en toen ik terugkwam, tankte ik misschien 3 dagen later weer) toen ik Shell verliet en een man rende om me te vangen toen ik de auto verplaatste, maar hij ving me niet en de volgende keer dat hij een grote nieuwe zag, vertelde hij me dat het lekte.
Elke keer dat ik de tank vol tankte, gingen er 80 liter brandstof uit... het rook al naar verbranding toen hij water op de uitlaat spoot...

Image

Image

Image

#4 · (Edited)
9141423 is pat NIEUW model geen PVC alleen rubber voor brandstof. En gebruik aub 2 NIEUWE klemmen.
Als u begint met verwijderen, gebruik dan een heel kleine schroevendraaier als u de schroef niet kunt bereiken, maar eerst
knip rubber doormidden om het gemakkelijk te verwijderen, één voor één.

Als u de nieuwe plaatst, voeg dan wat vet toe voor rubber of wit vet of gebruik gewoon een beetje wd40 op de vingers om de rubberen buis aan beide uiteinden te smeren.

#7 ·
9141423 is pat NIEUW model geen PVC, alleen rubber voor brandstof. En gebruik 2 NIEUWE klemmen.
Als je begint met verwijderen en je kunt de schroef niet bereiken, gebruik dan een heel kleine schroevendraaier, maar eerst
snijd het rubber doormidden om het gemakkelijk te kunnen verwijderen, één voor één.

Als je de nieuwe plaatst, voeg dan wat vet toe voor rubber of wit vet of gebruik gewoon een beetje wd40 op de vingers om de rubberen buis aan beide uiteinden aan de binnenkant te smeren.
WD-40 is erg slecht voor rubber. Siliconenvet is veilig.

#6 ·
Dit is helaas een veelvoorkomend probleem bij alle P2's. Het is echter veel moeilijker om het te vervangen op de S60/V70 omdat de nek #20 niet op deze auto's bestaat, dus de rubberen nek is niet toegankelijk. In wezen moeten het subframe en de tank worden laten zakken

• Helpful
Reactions: Hong Kong
#10 ·
Deze mix van rubber en plastic staat bekend om zijn duurzaamheid tegen weersinvloeden, kou, hitte en UV, ongeacht of dit onderdeel zich onder de auto bevindt. Door trillingen kan het na verloop van tijd breken en verslechteren, wat een normaal proces is, aangezien Volvo zogenaamd groen rubber gebruikt, bla bla eco etc. Hetzelfde materiaal was een buis die van de bovenkant van de cilinderkop naar de PCV-olieverdamperbox liep en na 2 jaar van mijn nieuwe auto brak.

#13 ·
Ja, dus uhm… heb dat gedaan. Wachten nu op onderdelen. Heb je de brandstofvulpijp verwijderd?’ View attachment 255399
Het is niet nodig om de eigenlijke vulpijp te verwijderen, maar ik denk dat de meeste mensen zonder armen van een 5-jarige wel wat dingen moeten laten vallen. Dit is wat ik moest doen.

Image

#16 ·
Houd er ook rekening mee dat de brandstoftank van de V70 (en waarschijnlijk S60) 2.5T en 4T5 T5 aanzienlijk groter is dan die van de AWD-versies, wat zou verklaren waarom deze te groot is om te laten zakken zonder het subframe te verwijderen.

• Like
Reactions: kyngofpop
#22 · (Edited)
Ik heb het over de xc90 2.5t 2006 AWD en 2 verschillende monteurs, de eerste verwijderde de oude en plaatste een tijdelijke pijp om elke kans op brand te voorkomen, dan verwijderde een andere deze en plaatste een nieuwe, verbeterde pijp zonder iets anders dan de reserveband te verwijderen. Hoe het is voor andere modellen auto's, sorry kan niet helpen, maar het lijkt erop dat vrienden hier heel goed weten. Ik zal niet wachten tot er iets met iemand gebeurt en om deze reden heb ik dit al jaren geleden gepost. Hoe is het mogelijk dat VCC Volvo Car Corporation geen brandgevaar en terugroepactie hiervan heeft gepubliceerd, of misschien wel, maar op Diznyland-pagina's. LOL. Goed werk mensen met brandstof en vuur, geen grappen. Vriendelijke groeten uit Europa waar het 40 C zonneschijn is, gekke zomertijd. En vergeet niet altijd 1 grote en 1 kleine brandblusser in de auto te hebben. Eén onder het voorste deel van de passagiersstoel en één in de kofferbak, gemakkelijk bereikbaar... fuj fuj fuj :)

#24 ·
Wacht,!Ik was helemaal vergeten in welk forum ik zat lol. Ik kan me niet voorstellen dat het al te veel verschilt voor vergelijkbare auto's.
Het lijkt erop dat op de XC90 de rubberen nek verder van de tank is geplaatst via een pijp #20 die niet aanwezig is op onze auto's. Dat zou de operatie om deze te vervangen potentieel veel gemakkelijker maken dan op S60/V70.

#25 ·
Mensen, het is belangrijk om dit oude rubber/pvc te vervangen, want er is een lek, zelfs als ik heb geprobeerd de halve tank te vullen... Door de beweging van de brandstof bij het remmen hebben we twee keer getest... Eén keer volle tank 80 liter, het lek was enorm en de tweede halve tank, een paar keer remmen bij het parkeren vooruit en achteruit, hetzelfde maar minder brandstoflekkage natuurlijk.
Ik zal niet wachten en heb meteen een tijdelijke pijp geplaatst en na een paar dagen de originele. Goed werk gewenst.
Voorkomen is de moeder van alle klootzakken, oeps vuur, sorry ;)

#26 ·
Wanneer u een bout verwijdert of losser maakt die eerder is aangedraaid, heeft u NIEUWE bouten nodig. Vooral subframes voor of achter... Gebruik geen oude, ongeacht hoeveel monteurs hetzelfde doen.

#27 ·
Telkens wanneer u een bout verwijdert of losmaakt die eerder is aangedraaid, heeft u NIEUWE bouten nodig. Vooral subframes voor of achter...
Gebruik geen oude, ongeacht hoeveel monteurs hetzelfde doen.
Nieuwe bouten zijn over het algemeen alleen nodig als het rekbouten zijn. Dat komt omdat ze bij het uitrekken in plastische vervorming gaan. Zo niet, dan bevinden de bouten zich alleen in hun elastische spannings-/rekgebied. Het is dus prima om oude bouten opnieuw te gebruiken, ongeacht of ze zijn aangedraaid of niet.

Ook vervangt niemand de wielmoeren nadat ze zijn aangedraaid.

#28 ·
Bedankt Wagoswede, elke dag is school. Voor het subframe staat Vida geschreven om bouten te vervangen. Mijn monteur deed het niet en na een paar jaar zat alles los bij de technische controle. Misschien vanwege mijn temperamentvolle rijgedrag :)