SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Brandstoffilter

12K views 7 replies 7 participants last post by  Ocean Racer  
#1 ·
Weet iemand waar het brandstoffilter zich bevindt op een T6 3.0 auto? VIDA gaf me geen bruikbare informatie, maar ik kon onderdeelnummers vinden voor een extern canisterfilter.

#3 ·
Ik denk dat de brandstoffilters tegenwoordig afhankelijk zijn van de markt. Worden sowieso niet gebruikt op de Zweedse Volvo-markt en ik neem aan dat de VS niet meer vuile brandstof heeft dan wij, toch?

#4 ·
Ik weet niet wat Volvo doet, maar bij recente BMW's en Mercs is het brandstoffilter geĂŻntegreerd in de brandstofpomp. Heeft iets te maken met het verminderen van vluchtige verdampingsbrandstofverliezen en de EPA in de VS. Minder aansluitingen om te lekken met alles in de brandstoftank.

#5 ·
Ik weet niet wat Volvo doet, maar bij recente BMW's en Mercs is het brandstoffilter geĂŻntegreerd in de brandstofpomp. Iets te maken met het verminderen van vluchtige verdampingsbrandstofverliezen en de EPA in de staten. Minder aansluitingen om te lekken met alles in de brandstoftank.
Dit klopt ook voor de XC60. Geen extern brandstoffilter.

#6 ·
Is het filter in de tank niet gewoon een grove filter voor de pomp? Het is gewoon een zakachtig ding, dus ik denk niet dat het oppervlak of de filtercapaciteit vergelijkbaar is met een echte filter.

#7 ·
De Mann filter zoekopdracht retourneert WK 6004 en Volvo PN lijkt 31274954 te zijn.

Die twee onderdelen lijken echter totaal niet op elkaar...