SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Motorluchtfilter

6.8K views 26 replies 12 participants last post by  RTF  
#1 ·
Weet iemand de fabrikant (merk) van het OEM-motorluchtfilter van Volvo? Ik heb gehoord dat het een Mann-filter is, maar wil het graag verifiëren. De Volvo-onderdelenwebsite geeft niet veel details (link hieronder). FCP Euro verkoopt een aftermarket luchtfilter waarvan wordt gezegd dat het in Finland is geproduceerd (tweede link hieronder) en het kost minder, hoewel ik me niet bijzonder druk maak om de prijs. Wil de beste kwaliteit. Als het OEM Volvo-filter dat de Volvo-onderdelenwebsite verkoopt in China is gemaakt, zou ik liever iets van de aftermarket ergens anders vandaan halen (geen aanstoot, China). Als er een ander aanbevolen merk is, sta ik open voor suggesties. Voordat ik mijn voertuig voor de derde en laatste gratis service breng, zou ik het liever zelf vervangen, omdat ik er zeker van ben dat het me minstens $ 100 zal kosten als zij het doen. Ik ben niet bepaald handig, maar ik weet zeker dat ik het zelf kan vervangen van een luchtfilter. Bedankt.

#9 ·
Hartelijk dank hiervoor. Jammer dat ik er geen lokaal kan ophalen. Moet online bestellen en met verzending kost het eigenlijk meer dan het bestellen van een Volvo-merkfilter op Amazon.
Waarom bestel je in plaats daarvan niet de Volvo-merkfilter?

#13 ·
Is er een Volvo-dealer bij u in de buurt? Ik heb gemerkt dat het bestellen van OEM bij de dealersites soms goedkoper kan zijn, vooral als je ze ophaalt. Ik heb remmen, filters, bougies, accu's en leerreiniger besteld bij een lokale dealer. En als ik het op Amazon heb gevonden, komt het vaak van dezelfde dealer.
Levenslange vervanging van luchtfilters? Weet u dat zeker?
100%. Je moet de spullen gewoon op eigen kosten terugsturen.

#23 ·
Ook - waarschijnlijk geen groot probleem voor Volvo-onderdelen, maar Amazon staat vol met vervalste Toyota-onderdelen.
Het is een enorm probleem voor alle merken. Het is zelfs een enorm probleem voor auto-onderdelenleveranciers (Bosch, Denso, NGK, Mann, Mahle, etc.) Ik zou nooit onderdelen bestellen bij Amazon (of eBay), tenzij het van de winkel binnen de Amazon-winkel komt of van een geverifieerde dealer die onderdelen verkoopt op eBay. Bijvoorbeeld, Castrol olie van de Castrol winkel in Amazon, of Bosch bougies van de Bosch winkel binnen Amazon zijn prima. Rockauto en FCP Euro zijn mijn eerste keuzes.

#20 ·
Ik vervang beide na 10.000 mijl. Het is niet duur en duurt 5 minuten. Om de een of andere reden vervangen ze in de VS niet graag de luchtfilters van de motor. In Europa vervangen ze ze om de 10-12.000 km en het interieurfilter om de 20.000 km. Ik denk niet dat de lucht hier zoveel schoner is dan in Europa. Het schone luchtfilter verhoogt de brandstofbesparing.

#21 ·
Ik heb nog nooit gehoord dat een 2.0 wordt afgestoft, dus 40.000 lijkt prima te werken. Stel je voor dat je dat zou willen halveren als je in veel stoffige omstandigheden rijdt.

Beide van mijn boerderij-/werktrucks krijgen elke 20-30k+ mijl (geheugenafhankelijk) een nieuw Napa Gold luchtfilter en ze brengen veel tijd door in zeer stoffige omstandigheden in de zomer. De '08 benzineauto staat op 425k mijl en de '16 Cummins op 145k...beide halen even slechte kilometers, of het luchtfilter nu nieuw of oud is.

Ik zeg niet dat je het niet vaker moet vervangen (het is snel en goedkoop), maar waarschijnlijk niet echt nodig.

#24 ·
Ik was verbijsterd toen ik ontdekte dat spork-bougies werden nagemaakt. Amazon probeert goed werk te leveren, maar hun focus ligt niet op de authenticiteit van auto-onderdelen, ze hebben veel grotere vissen om te bakken. Ik koop auto-onderdelen alleen van distributeurs die zich in het directe leveringskanaal van de fabrikanten bevinden, zoals rockauto of zelfs de lokale onderdelenwinkels.

#25 ·
Ik was verbijsterd toen ik ontdekte dat spork-bougies werden nagemaakt. Amazon probeert goed werk te leveren, maar hun focus ligt niet op de authenticiteit van auto-onderdelen, ze hebben veel grotere vissen om te bakken. Ik koop auto-onderdelen alleen van distributeurs die zich in het directe leveringskanaal van de fabrikanten bevinden, zoals Rockauto of zelfs de lokale onderdelenwinkels.
Ze doen het verschrikkelijk. Ze hebben honderden dezelfde in China gemaakte namaakproducten in elke categorie. Honderden verkopers verkopen exact hetzelfde product dat in dezelfde fabriek in China is gemaakt met nepbeoordelingen, nepmarketing die mensen in verwarring brengt met "best seller" of "meest gekocht" waardoor klanten denken dat het het beste is, maar het is alleen het beste in een zeer specifieke categorie, inclusief kleur, gewoon om alles "best seller" te maken.

We retourneren meer dingen dan we houden en kopen alleen van hen, omdat de meeste bedrijven helaas niet zijn teruggekeerd na Covid, waardoor dit in sommige categorieën de enige keuze is.