SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Ember Zwart

1 reading
13K views 32 replies 22 participants last post by  cbm  
#1 ·
Hallo iedereen

Ik heb een Ember Black-inscriptie besteld met Amber-interieur en Walnoot-inzetstukken. Zou iemand die het in het echt heeft gezien, zo vriendelijk willen zijn om Ember Black voor mij te beschrijven? Is het zwart of donkerrood? Want op alle foto's die ik heb gezien, is het dat laatste. Ik ben zo in de war.

Bedankt

#2 ·
Ik heb de S80 in deze kleur. Het is eigenlijk beide, diep matzwart onder het diffuse licht, en de prachtige donkere root beer met amberachtige vonken in de zon of schijnwerper.
Naar mijn bescheiden mening is dit de beste donkere kleur van alle luxemerken die ik heb gezien. De enige die ik kan vergelijken is het groenachtige Havana Black dat wordt gebruikt op de hogere niveaus van Audi.

Verzonden vanaf mijn SM-N910P met Tapatalk

#3 ·
Ik heb de S80 in deze kleur. Het is eigenlijk beide, diep plat zwart onder het verspreide licht, en de prachtige donkere root beer met amberachtige vonken onder de zon of spot light.
In mijn bescheiden mening is dit de beste donkere kleur van elk luxemerk dat ik heb gezien. De enige die ik kan vergelijken is het groenachtige Havana Black dat wordt gebruikt op de hogere Audi's.

Je zult dol zijn op het Ember Black metallic... het is prachtig!!!

#8 · (Edited)
Lijkt dit op de gekke paarsachtige Audi-tint van 5 jaar geleden, of zo?

Ik denk niet dat ik een Volvo in deze kleur heb gezien.

Kleur mij, "geĂŻntrigeerd"
Nee, helemaal niet. Het is een zeer rijkelijk uitziend, prachtig sprankelend bruin. Ik ben misschien bevooroordeeld, maar ik vind het mooier dan metallic bruin van MB S en Maserati.

#10 ·
Dit is wat ik ook besteld heb en na vele vertragingen is me beloofd dat ik het dinsdag kan ontvangen. Ik zal wat foto's plaatsen zodra ik het ontvangen heb.
Geweldig....kan niet wachten om foto's te zien!!!

#12 ·
Mijn mening over Ember Black - In fel zonlicht kun je hints van rode vlekken in de kleur zien, en vanuit sommige hoeken zie je bruin. Als het bewolkt is, ziet het er zwart uit. Geparkeerd naast een zwarte auto kun je zien dat er een kleine variatie in de kleur is. 'S Nachts is het zwart. Toen Volvo Ember Black voor het eerst op de NY Auto Show liet zien, leek het onder de showverlichting totaal op donker chocoladebruin!! Mensen kwamen de showrooms binnen en vroegen naar de "bruine" S80 die ze op de show hadden gezien!
Het is een erg mooie kleur, en het is fijn om iets anders te hebben, IMHO.

#17 ·
Erg leuk!!!!

#22 ·
Ik ben dol op deze kleur. Ik zou deze kleur hebben gekozen als mijn vrouw niet zo vastbesloten was om een witte auto te hebben. De vrouw bleef echter zeggen dat de bruine kleur op iets anders leek... Misschien moet ik haar ogen laten controleren.

#23 ·
Ik had deze kleur op mijn 2012 S60... vond het geweldig. De foto's die Snowdog plaatste, zijn levensecht. Bij indirect/bewolkt licht ziet het er zwart uit, 's nachts ziet het er zwart uit, met een beetje glans van lichten, en in fel zonlicht ziet het er donkerbruin uit, met gouden en rode vlekken.

#25 · (Edited)
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar ik moest het opnieuw bekijken...het lijkt erop dat Volvo deze kleur voor 2017 heeft laten vallen (Ja, ik was gisteravond de USA configurator aan het gebruiken om een build te maken).. Nog maar een paar maanden geleden was Ember Black nog beschikbaar. GrecianVolvo - kun je dit bevestigen of is het op de een of andere manier een website glitch (hopelijk)? De complexiteit van de kleur en de schoonheid trekken me echt aan. Ik voel me echt aangetrokken tot complexe lakken die veranderen in wisselend licht....en de Ember Brown doet me denken aan een persoonlijk voertuig dat ik tientallen jaren geleden bezat. Als EB niet meer op de lijst staat, wat heeft dan nog meer zo'n complexiteit? Savile Grey? Snowdog44 dat is een prachtige auto. Heb je hem nog? Zo ja, kun je dan je algemene gedachten delen na deze maanden van bezit?

#33 ·
Mijn XC90 is Ember Black, en afgezien van de problemen om hem schoon te houden, die hij deelt met alle donkere kleuren, is hij werkelijk prachtig. De diepe, sprankelende, root beer kleur in de juiste lichtomstandigheden is echt iets bijzonders.

Volvo's kleurenkeuze is een beetje verwarrend, een blauwe, een paar bruine tinten en een handvol verschillende tinten tussen wit en zwart, waarbij de enige levendige kleuren gebonden zijn aan het R-design trim level.