SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Resetten elektronische parkeerrem

1 reading
8.6K views 12 replies 5 participants last post by  Thomas.brian23  
#1 ·
Hej -

Ik kreeg onlangs een waarschuwing op mijn 2013 S60 T5 dat de parkeerrem onderhoud nodig had. Omdat ik de parkeerrem nooit gebruik, was ik niet bezorgd. Toen, na een paar weken, werd het "Parkeerrem is niet volledig ingetrokken" en het bleef non-stop piepen, zo irritant dat ik de auto niet kon besturen. Dus ik haalde beide achterwielen eraf en verwijderde de EPB-connectoren en jawel, een van de actuatoren was kapot - er spanning op zetten deed niets EN er lekte een soort vloeistof.

Ik heb net beide actuatoren vervangen nadat ik beide remklauwen handmatig had ingetrokken met een T40. Dus alles is goed, behalve dat de waarschuwing "Parkeerrem is niet volledig ingetrokken" er nog steeds is en het piepen.

Ik zou het geweldig vinden om niet naar een dealer of garage te hoeven gaan om de EPB te resetten. Weet iemand hoe je dat doet - of is er een tool die dat doet?

Thx!

#4 ·
Probeer de e-remmen een paar keer te vergrendelen/ontgrendelen met de hendel bij de koplamp schakelaar. Probeer een batterij reset.
Een betere kwaliteit OBD-scantool leest de meeste modules en reset dingen.
Bedankt, ik heb geprobeerd de rem vele malen te zetten/resetten zonder succes. Ik heb ook geprobeerd de batterij 10 minuten los te koppelen, maar ik zou het waarschijnlijk opnieuw moeten proberen nu de zuiger volledig is ingetrokken.

Ik waardeer de antwoorden, maar ik ben op zoek naar een bekende goede tool die deze specifieke functie uitvoert. Ik zal er een kopen die ik nodig heb, maar ik wil van tevoren weten dat het zal werken. Bedankt.

#10 ·
Waar bevind je je?
Misschien is er een andere gebruiker op dit forum die een kopie van VIDA heeft en bereid zou zijn om met je af te spreken.
Ik zou het wel willen doen als we niet te ver van elkaar verwijderd zouden zijn.
Bedankt, ik ben in San Diego. Ik weet niet wat VIDA is, ik zal dat nu bekijken. Als het alleen software is en dit probleem oplost, ben ik HELEMAAL IN!

#8 ·
Ik ben op zoek naar een bekende goede tool die deze specifieke functie uitvoert. Ik zal degene kopen die ik nodig heb, maar ik wil van tevoren weten dat het zal werken. Bedankt.
Je hebt VIDA nodig. Dit is wat we al hebben voorgeschreven. Zoek iemand met een DiCE-eenheid en een kopie van VIDA op een laptop.

#12 · (Edited)
Een kopie van VIDA voor gebruik als diagnose en probleemoplossing is hier gratis te vinden op Swedespeed. De enige reden dat u betaalt voor een abonnement is om software te downloaden om modules te upgraden.

U hebt echter nog steeds een interface nodig. Een DiCE-kloon of een ander type interface om de laptop aan te sluiten op de OBD van de auto.

Elke Volvo-gebruiker moet deze echt hebben als u niet naar een dealer gaat.