SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

ECM-611B i ECM-614B - Kody czujników wałka rozrządu dolotu i wydechu - samochód działa dobrze?

8K views 28 replies 4 participants last post by  hoonk  
#1 ·
Witajcie wszyscy! Jestem nowy w świecie C30, ale przez ostatnie 8 lat posiadałem 2 S40. W zeszłym tygodniu kupiłem C30 T5 M66 R-Design z 2009 roku i zagłębiam się w nim, ponieważ jest trochę szorstki.

Obecnie zmagam się z dwoma kodami, które zapaliły kontrolkę silnika. Według VIDA, to ECM-611B czujnik wałka rozrządu wlotowego - uszkodzony i ECM-614B sterowanie wałkiem rozrządu wylotowego - uszkodzone. Kod ECM-611B pojawił się jako pierwszy, więc zamieniłem czujnik z mojego S40 do C30, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem. Kod pozostał i również pojawił się kod 614B.

Poprzedni właściciel wymienił pasek rozrządu w kwietniu, używając zestawu z FCP euro. Wszystko wygląda dobrze, ale zastanawiam się, czy rozrząd jest lekko przesunięty, dlatego oba kody są wyświetlane.

Istnieje kilka innych wątków z tymi samymi dwoma kodami, ale nigdy żadnego rozwiązania, dlatego publikuję tutaj.

Olej wygląda OK, bez szlamu, o ile mogę ocenić. Samochód również wydaje się działać całkowicie dobrze. Brak utraty mocy/zawahania/gaśnięcia, a kody pozostają.

Jakieś przemyślenia? Zamierzam bardziej zagłębić się w VIDA, aby zobaczyć, czy może na coś wskazywać. Wszelka pomoc jest bardzo mile widziana. Zakładam, że jeśli rozrząd jest przesunięty, muszę go ponownie wyregulować, ale nie jestem pewien jak.

#2 ·
Wszystko wygląda dobrze, ale zastanawiam się, czy rozrząd jest nieco przestawiony, dlatego oba kody są wyrzucane.

Zakładam, że jeśli rozrząd jest przestawiony, muszę go ponownie wyregulować, ale nie jestem pewien jak.
Lekko przestawiony rozrząd to częsta przyczyna wielu kodów położenia wałka rozrządu.

Vida zawiera instrukcje dotyczące ustawiania wałków rozrządu -----

#3 ·