SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Problemen met de handrem.

1 reading
1.5K views 15 replies 12 participants last post by  R-Pow3R3d  
#1 ·
Dus, volgens mijn broer heeft de Volvo een vreselijke handrem. Wat me is opgevallen. De helft van de tijd werkt hij helemaal niet, en het lijkt erop dat als ik hem inschakel terwijl ik nog in de versnelling zit, hij veel beter vasthoudt. Maar als ik stop, hem uit de versnelling haal en de handrem aantrek, is hij nutteloos.

Is hier een oplossing voor?

#2 ·
U moet eerst controleren of de hendel correct is afgesteld (ongeveer 7 klikken tot volledige inschakeling). U kunt ook de schoenen in de achterste rotors controleren op overmatige slijtage. Ik vond het prima om mijn elektronische parkeerrem onbruikbaar te laten zijn, maar nadat ik mijn achterste rotors had vervangen en de handremhendel had bijgesteld, werkt mijn elektronische parkeerrem prima.

#3 ·
Er zitten waarschijnlijk stukjes in, veel kleine stukjes en veren. Koop nieuwe schoenen en een hardwarekit.

#5 ·
#6 ·
^^^^ Dat is het!

Nou, je kunt net zo goed ook nieuwe achterremschijven en -blokken doen als er nog nooit schijven achter zaten.

#7 ·
Koop gewoon geen aftermarket remschoenen, ik heb geprobeerd wat geld te besparen op een paar Scantech-schoenen en ze hielden de auto helemaal niet tegen, hoe ik hem ook afstelde. Teruggegaan naar Volvo OEM en ze werken prima.

#8 ·
Je kunt de hendel zo veel afstellen als je wilt, als de schoenen een mijl van de rotor verwijderd zijn, doet het niets. De beste manier om het te doen is om de schoenen zo af te stellen dat ze de rotors net aanraken met de hendel helemaal uit, en dan daarna de kabelafstelling in te stellen. Dat is wat ik bij de mijne heb gedaan en hij houdt perfect zonder terug te rollen, elke keer.

#11 ·
Koop ook de afstelset. Af fabriek worden deze geleverd met alleen een stang aan de tegenovergestelde kant van het hendelmechanisme dat de parkeerrem instelt. Je hebt de afstelhuls en het uiteinde nodig, zodat je de schoenen kunt afstellen, in plaats van alleen de hendel.
Link naar afsteller?

Verzonden vanaf mijn SM-G935V met Tapatalk

#9 ·
Uit mijn ervaring moest ik de achterste schoenen altijd inbedden. Rijd een minuut of zo met de handrem licht aangetrokken op de snelweg. Laat het volledig afkoelen voordat je tot stilstand komt.

#10 ·
Mijn Volvo 240 heeft iets grotere parkeerremvoeringen, met een domme, luide handremhendel. Desondanks kan hij de auto nauwelijks vasthouden zonder hem behoorlijk hard omhoog te trekken. Nieuwe schijven en schoenen die ik een paar keer heb ingereden, kunnen hem nog steeds niet vertrouwen om hem vast te houden, ook al weegt hij 2800 pond. Ik zet hem in de eerste versnelling als ik parkeer, en de helft van de tijd als ik hem wil starten, voel ik hem terugschieten op de remblokken.

P2-remblokken zijn wat smaller en de veren zijn ingewikkeld.

#12 ·
#14 ·
Ik wil de stem voor Volvo-schoenen steunen, ik heb verschillende sets aftermarket-schoenen gezien die helemaal niet werkten.
Ik denk dat dat met de afstelling te maken heeft. Denk eraan dat de OE Volvo-schoenen degenen zijn die delamineren, dus het is niet zo dat die geen problemen hebben. Afstelling is essentieel.

#16 ·
Als je de aanpassing van de afsteller nodig hebt, heb je ofwel versleten schoenen of uitgerekte kabels. Dat is slechts een lapmiddel - het moet uiteindelijk worden gerepareerd.
Dat klopt, maar de kabels zullen na verloop van tijd van nature uitrekken en je zult ze niet elke keer willen vervangen als ze uitrekken. Het is een behoorlijk goede pleister. lolHet onderdeel dat ik het belangrijkst vind aan de afstellers is de mogelijkheid om het remmen tussen links en rechts in evenwicht te brengen. Ik heb op mijn twee auto's gemerkt dat de afstellingen tussen de wielen aanzienlijk kunnen zijn, zelfs op de automaat, die nooit zijn handrem gebruikt. Ik denk dat mensen die denken dat de rem niet houdt, soms last kunnen hebben van slechts één kant die druk uitoefent of geen van beide kanten die voldoende druk uitoefenen. De afstellers vangen al deze ruimte voor fouten op.