SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Heeft Volvo een levenslange garantie of reparatiebeleid voor veiligheidsgordels?

13K views 8 replies 8 participants last post by  Joesid  
#1 ·
Beide ontgrendelingsknoppen van mijn voorste veiligheidsgordels zijn ERG plakkerig. Ik weet dat sommige fabrikanten levenslange garanties op gordels geven, heeft Volvo een vergelijkbaar beleid?

Zo niet, hoe duur zijn deze onderdelen en hoe moeilijk zijn ze te installeren?

Bedankt.

#2 ·
Ik geloof dat u 5 jaar garantie heeft op de onderdelen van de veiligheidsgordel van Volvo, dus die is al lang verlopen.

U kunt meestal gemakkelijk gebruikte onderdelen van veiligheidsgordels vinden die in goede staat verkeren - ken gewoon uw chassisnummer.

#3 ·
Re: (Big Will)

De garantie op veiligheidsgordels is over het algemeen veel langer volgens de federale wet - ik denk dat het 10 jaar is voor primaire veiligheidsvoorzieningen. Toch is de garantie toch verlopen, dus je bent nu voor gordelproblemen op jezelf aangewezen.

Proost,

David

#4 ·
Het enige wat ik kan zeggen is dat de veiligheidsgordel aan de bestuurderskant ongeveer 2 jaar geleden vervangen moest worden. De auto was op dat moment 8 jaar oud en de dealer liet me de verklaring zien dat de gordelonderdelen 5 jaar garantie hadden.

#5 ·
Re: (Big Will)

Ik weet zeker dat ze een levenslange garantie hebben. Ik bracht mijn 89 Prelude Si met 4ws naar een Honda-dealer omdat de gespen de veiligheidsgordel zouden uitwerpen, er was intern iets misgegaan. Ze hebben ze kosteloos vervangen, met gratis arbeid.

Het LAATSTE wat een autobedrijf wil, is een rechtszaak over een veiligheidsgordel die niet werkte.

#6 ·
Re: (Cash68)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door Cash68 »
Ik weet zeker dat ze een levenslange garantie hebben. .

Sommige bedrijven doen dat blijkbaar - Volvo niet.

#7 ·
Re: (MadeInJapan)

Ik kan je garanderen dat Volvo geen levenslange garantie heeft op de veiligheidsgordel(s). Vorig jaar moest de veiligheidsgordel aan de bestuurderskant van de 850 van mijn ouders uit '96 worden vervangen. De lokale dealer vertelde me, en Volvo of America bevestigde, dat vijf jaar de lengte van de garantie op de gordels was. Dus na het uitgeven van $300 plus dollars en een beetje tijd, had ik de nieuwe gordel geĂŻnstalleerd. Heb een absoluut schitterende avond allemaal http://********************/smile/emthup.gif

#8 ·
Re: Heeft Volvo een levenslange garantie of reparatiebeleid voor veiligheidsgordels? (jlj3394)

Een ander lid, Chilledman, heeft veel reserveonderdelen die hij zal verkopen, misschien kijken of hij er een heeft.

#9 ·
Re: Heeft Volvo een levenslange garantie of reparatiebeleid voor veiligheidsgordels? (volvosince16)

Als de ontgrendelingsknoppen plakkerig zijn, zou dat dan niet worden veroorzaakt door verkeerd gebruik in plaats van een defect?