SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Kunt u de voorste bodemplaat permanent verwijderen?

3.4K views 37 replies 19 participants last post by  wagonswede  
#1 ·
Hallo, ik zou graag willen weten of het goed zou zijn om de voorste bodemplaat permanent te verwijderen, omdat dit het uitvoeren van olieverversingen gemakkelijker zou maken. Ik begrijp dat deze er om een ​​reden op zit, maar voor zover ik begrijp, zou het verwijderen ervan alleen maar de luchtweerstand vergroten.

#3 ·
Dus voor elke 10.000 mijl die u met het voertuig rijdt, zou u liever een beschermhoes UIT laten die vuil, dieren en gevaren op de weg weghoudt van het beschadigen van de motor, DACA-ventilatieopeningen om lucht aan te zuigen voor koeling, alleen maar om 2 minuten te besparen bij het verwijderen van de 8 schroeven bij het verversen van de olie? Klinkt legitiem. Succes.

#20 ·
Heeft de mijne verwijderd...
alleen om een zwaar metalen exemplaar te installeren dat in Zweden op alle politie-Volvo's wordt gebruikt :cool:
Heeft u een onderdeelnummer?

Op de P2-auto's T5 en R lieten ze de bodemplaat weg om de turbo te helpen koelen. Maar de oorspronkelijke poster heeft een SPA . . . weet zeker dat het weglaten de ontwerp luchtstroom door het motorcompartiment beïnvloedt. Kan alleen zinvol zijn tijdens de warmste zomermaanden op een lokaal gereden auto.

#5 ·
Ik ben het eens met @Oceans60R.

Afgezien van de beetje weerstand, beschermt het ook de onderkant tegen mogelijk wegvuil. Het beschermen van het carter en de filter is een behoorlijk belangrijke zaak. Bovendien is het onderpaneel in veel auto's ontworpen om de luchtstroom over de motorruimte op een efficiënte manier te faciliteren.

Zou het zonder goed zijn? Waarschijnlijk wel, maar waarom de nadelen riskeren voor een paar extra minuten werk. Ik betwijfel of je olieverversingen zo vaak zijn dat dit echt een last is. Gewoon mijn 2 cent.

#6 ·
De Zweden kunnen een beetje gevoelig zijn over hun inspanningen in de Tweede Wereldoorlog =-D

Sedans hebben de afgelopen tien jaar veel aan waarde verloren, niet alleen de S60. Uiteraard wordt dit nu niet geholpen door het feit dat het model wordt stopgezet. Ik vind Japanse auto's over het algemeen pijnlijk saai, dus ze staan laag op de lijst van wat ik zelfs maar zou overwegen, hoewel Toyota de laatste tijd schokkend leuk is geweest. Het belangrijkste voor de meeste klanten is veiligheid. Volvo probeert geen overheidstests te halen... ze studeren voor het essay-examen.
Laat het aan. Er is een reden dat het er is.

#7 ·
Nu, in echte diepe kou of geen garage etc. kun je altijd gewoon olie eruit pompen met een van die dingen die worden gebruikt voor het verversen van olie ~ uit de motorruimte van boten. . . Duurt minder tijd. Als je 40K per jaar doet, ik maar 5-7K, dus één keer per jaar. (Geen probleem)

owns 2009 VOLVO V70 3.2S
#9 ·
Ik heb de mijne er direct na aankoop afgehaald. De oude Rs hebben het ook niet. Ik heb ook de afdichting van de motorkap van de mijne verwijderd. Je kunt de warmtepomp uit de motorruimte zien. Het lijkt de levensduur van mijn ruitenwissers te verkorten door de extra warmte, het bestuurdersblad gaat een paar maanden eerder kapot.

#10 ·
Ja. Bij het kopen van auto's die 10+ jaar oud zijn, hebben er maar heel weinig nog de bodembescherming. Ik weet niet zeker of er iets extra gevoelig is op de VEA/SPA, maar op oude Volvo's maakt het nauwelijks verschil qua duurzaamheid. Het verwijderen ervan zal de koeling echter zeker verbeteren.

De politie-uitvoering is geen bodembescherming maar een bodemplaat en weegt een ton. Vanwege de zeer voorwaartse positie van het extra gewicht heeft het een merkbaar effect op de ophanging en vermindert het de koeling verder. (Ja, daar heb ik er ook een paar van).

#12 ·
ik weet het niet zeker, de meeste oudere auto's hebben het niet, maar de meeste oudere auto's zijn gebouwd zonder bodemplaat.
zou graag de resultaten na een paar maanden winter willen zien :p
Dit is een belangrijk aspect dat over het hoofd wordt gezien. Helpt het geheel "er is een reden dat het er is." Zou vergelijkbare resultaten kunnen hebben door de wielkastvoeringen te verwijderen 🤷‍♂️

#15 ·
Het beschermt ook tegen elk voorbeeld van wegvuil, vuil, blootstelling aan zout, enz. Of dat de beoogde primaire toepassing is of niet, is niet belangrijk. Het is een feit dat het helpt met meerdere dingen die de auto ten goede komen. Wat het interessant maakt om het permanent te willen verwijderen.

#17 ·
Ik dateer mezelf, maar toen de P2R meer dan 20 jaar geleden werd uitgebracht, wilden veel eigenaren een onderbak toevoegen, hoewel deze specifiek voor koelingsdoeleinden van deze auto was uitgesloten.

#25 ·
Voor de mensen die de auto naar het circuit brengen, is het verwijderen van de bodemplaat een van de eerste aanpassingen om meer lucht te laten circuleren. Met de bodemplaat gaat de lucht door de kanalen naar binnen, niet naar buiten.

Dit is de OEM-bodemplaat voor de P3 die ik heb gehouden. Hij weegt 17 pond. Ik heb er een op de P2 daily gezet en was verrast door de grote impact die het had op de ophanging en het weggedrag.

Ik zie dat de bodemplaat voor SPA extra openingen heeft. Misschien maakt dat een verschil. Op P3 is er volgens mij een waarschuwing om hem niet te gebruiken bij hoge temperaturen, omdat hij een negatieve invloed heeft op de koeling.

Met de bodemplaat blijft de motorruimte netjes. Het maakt echter niet veel verschil, althans niet bij de oudere generatie Volvo's.

• Like
Reactions: DFrantz
#26 ·
Ik heb net $130 betaald voor een voor mijn recent aangeschafte P2 XC90…lol. De S80 heeft een metalen IPD.

#28 ·
Waarom niet gewoon een gat maken dat groot genoeg is waar de olieaftap zit? Of is de filter een probleem?
Verschillende van mijn auto's hebben kleine deurtjes gehad die opengaan om gemakkelijk bij de aftap te komen. Sommige hebben gewoon een mooi gat gehad. Zou niet veel kosten met een gatenzaag of gewoon een ijzerzaag.

#29 ·
De ingenieurs van Volvo zouden niet de tijd en moeite hebben gestoken in het ontwerpen en construeren van de carterbescherming als daar geen goede reden voor was.

• Like
Reactions: Ultrarunner511
#30 ·
Volvo's ingenieurs zouden niet de tijd en moeite hebben gestoken in het ontwerpen en construeren van de onder-motorpan als daar geen goede reden voor was.
Volvo-ingenieurs besteden veel onderzoek aan het verlagen van de uitstoot. Was dat er niet, dan zouden we kunnen blijven rijden zonder olieverbruiksproblemen als gevolg van de wrijvingsarme olieringen, vastgekoekte inlaatpoorten als gevolg van directe injectie, verstopte DPF's vanwege regelgeving, defecte katalysatoren vanwege regelgeving, kleine 2-liter motoren vanwege regelgeving, enzovoort. De afdekking is er om de uitstoot te verlagen, net als veel andere luchtgeleiders aan de onderkant die ook vaak ontbreken.

#31 ·
Een paar jaar geleden raakte een voertuig op de rijstrook naast mijn vrouw een stuk metaal dat het haar rijstrook in slingerde en ze had geen tijd om van rijstrook te wisselen en reed er recht overheen in haar Lexus SUV. Ze was op weg naar een afspraak met de dokter. Op de terugweg ging het olielampje branden en ze reed onmiddellijk de weg af. Ik reed erheen met een paar liter olie zodat ze er hopelijk mee naar de dealer kon rijden. Ik keek onder de auto en de olie kwam er vrij snel uit, dus we hebben hem laten wegslepen. Het kostte bijna $ 1.000 om de carterpan vier jaar geleden te laten vervangen - ik vermoed dat het vandaag de dag veel meer zou kosten. De Lexus heeft geen bodembescherming en ik denk dat het stuk metaal waarschijnlijk van de bodembescherming zou zijn afgeketst of de bodembescherming gewoon zou hebben gescheurd. Dus mijn mening is om de bodembescherming op de auto te houden. Ik kan andere verhalen vertellen over mijn dochter die met haar Audi A4 vast kwam te zitten, wat naar mijn mening schade aan de carterpan zou hebben veroorzaakt. Ik ververs de olie voor haar en heb heel wat inkepingen in haar bodembescherming gezien.

#32 · (Edited)
Dus, een paar jaar geleden raakte een voertuig in de rij naast mijn vrouw een stuk metaal dat het in haar rijstrook gooide en ze had geen tijd om van rijstrook te wisselen en reed er recht overheen in haar Lexus SUV. Ze was op weg naar een doktersafspraak. Op de terugweg ging het olielampje branden en ze reed onmiddellijk de weg af. Ik reed erheen met een paar liter olie zodat ze er hopelijk mee naar de dealer kon rijden. Ik keek onder de auto en de olie kwam er vrij snel uit, dus we hebben hem laten wegslepen. Het kostte bijna $ 1.000 om de carterpan vier jaar geleden te laten vervangen - ik vermoed dat het vandaag de dag veel meer zou kosten. De Lexus heeft geen bodembescherming en ik denk dat het stuk metaal ofwel van de bodembescherming zou zijn afgeketst of gewoon de bodembescherming zou hebben gescheurd. Dus mijn twee cent is om de bodembescherming op de auto te houden. Ik kan andere verhalen vertellen over mijn dochter die haar Audi A4 heeft vastgezet, waarvan ik vermoed dat dit schade aan de carterpan zou hebben veroorzaakt. Ik ververs de olie voor haar en heb heel wat inkepingen in haar bodembescherming gezien.
Ja. De spatbescherming heeft meerdere functies. Het verwijderen ervan zou geen voordelen opleveren. Als er een probleem is met oververhitting, is het een probleem met het koelsysteem en/of een probleem met rijden alsof je vrijgesteld bent van de wetten van de natuurkunde. Andere dingen lijden daaronder, waaronder remmen en banden.

Deze auto's worden sowieso niet zo heet. De motorruimte heeft veel vrije ruimte voor thermisch beheer.