SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Middelste ventilatieopeningen hebben geen verwarming

2.3K views 7 replies 3 participants last post by  Config  
#1 ·
Mijn centrale ventilatieopeningen op mijn 2000 V70R geven geen warmte af, alleen maar koele lucht. Alle andere ventilatieopeningen zijn warm. Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik laat het gewoon op de 'auto'-instelling staan, maar het doet hetzelfde op de andere instellingen.

#2 ·
Niet 100% zeker, maar een paar simpele dingen om te proberen... zorg ervoor dat de luchtmenghendel helemaal omhoog staat, zodat buitenlucht zich niet mengt met de warmte. Probeer de a/c in de handmatige modus te gebruiken en kijk of je warmte kunt krijgen. Als dat allemaal niet werkt, denk ik dat het hoogstwaarschijnlijk is dat je luchtklep niet meer werkt en buitenlucht binnenlaat. Hoor je iets als je op de recirculatieknop drukt? Als het werkt, kun je de actuator de recirculatieklep horen openen en sluiten.

#8 ·
Zorg er wel voor dat het luchtmengwiel helemaal naar beneden is gedraaid.
Dat was het. Ik kon de schakelaar gisteravond niet zien omdat het donker was, maar ik heb hem vandaag naar beneden gedraaid en ja hoor, dat was het. Bedankt!

#4 ·
^dat is in strijd met de informatie op pagina 35 van de handleiding.

#5 ·
En die pagina is in conflict met de luchtmengklep.
De OMs voor 98 en 99 zijn onjuist. Het duurde een paar jaar,
maar Volvo heeft het eindelijk gecorrigeerd op pagina 37 in de OM van 2000.
Geen probleem - Drukfouten gebeuren. Zelfs bij Volvo.

#6 ·
Het is eigenlijk logischer om te werken zoals het in de handleiding van 2000 staat.