Waarom past de fiets niet in de achterklep?
Verzonden vanaf mijn iPhone4S met behulp van Tapatalk terwijl ik op het toilet zat.
Ik heb dat vorige week geprobeerd en ik kon de fiets er niet in krijgen. Ik had haast, dus ik heb het voorwiel er niet afgehaald. Als ik het voorwiel verwijder, zou het waarschijnlijk passen, maar het is nog steeds een echte PITA. Onvermijdelijk stoot of schraap ik de bumper met de pedalen, of krijg ik vet binnen, enz. Ik heb een OUDE Giant Option hybride. Hij is zwaar (staal) en lastig op te tillen. Dat is de andere reden waarom ik geen dakdrager wil - ik zal hem niet omhoog kunnen tillen. Als ik een fiets van lichtere materialen had, zou het een fluitje van een cent zijn om hem op het dak te tillen. Ik zal volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe fiets kopen. Maar in de tussentijd wil ik graag iets simpels en goedkoops dat aan de achterklep wordt bevestigd totdat ik een nieuwe fiets en/of auto krijg. Ze hebben zoveel van die types beschikbaar, maar ik weet niet welke (zo ja) met de C30 zullen werken. De Thule-gids op hun site geeft geen achterklemmontage-artikelen wanneer je C30 2012 invoert. Ik weet niet zeker of dat betekent dat de modellen die ze hebben echt niet zullen werken - of dat ze ze gewoon niet aanbevelen.
Ik heb de hele dag en nacht gezocht en er zijn zo weinig hits voor C30-fietsenrekken. Afgezien van het OEM-systeem heb ik bijna niets gevonden. Ik kwam de SeaSucker Hornet tegen, maar ik denk dat het achterste gedeelte van de auto verticaal niet lang genoeg is. Eenmaal gemonteerd, lijkt het erop dat de achterband van de fiets gevaarlijk laag bij de grond zou komen.
Ik ben ongeveer 6 weken geleden verhuisd naar een gebied met steile, lange heuvels. Ik fiets al tien jaar en heb het geluk gehad om mijn ritten direct vanuit mijn huis te kunnen starten. Als ik op andere locaties rijd, ga ik met vrienden en gebruik ik hun auto/rek. Maar het is gewoon te zwaar voor mij om die heuvels weer op te komen na mijn typische rit van 40 km. Ik heb het een paar keer gedaan nadat ik hierheen verhuisde en mijn knieën zijn nog niet hersteld. Ik heb moeten stoppen met fietsen omdat ik geen manier heb om aan het einde van de rit weer thuis te komen!