SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Remvacuümpomp

1.4K views 3 replies 3 participants last post by  stp  
#1 ·
Hoe weet je wanneer je remvacuümpomp begint te verslechteren? De mijne maakte een hoge pieptoon en was heter dan 40 vuren. Ik zette de auto uit, wachtte tot de pomp uitging, startte de auto opnieuw en het was weer stil. Gaat hij kapot? Wat gebeurt er als ze uitvallen?
Bedankt
Stan

#2 ·
Hier een LINK naar de beste thread over het testen van de pomp, etc.

De pomp zal te vaak draaien als gevolg van een lek in het remvacuümsysteem of een vastzittend schakelmechanisme. Dan branden ze door en sterven ze. De vroege auto's (zoals die van jou) zouden een nieuwe korte kabelboom moeten hebben geïnstalleerd, samen met de nieuwe pomp om het schakelmechanisme naar een externe locatie te verplaatsen. Je zult het in die thread besproken zien.

#3 ·
Bedankt. Dit forum is geweldig.
Stan

#4 ·
Als je een rempomp nodig hebt, kijk dan op eBay

De mijne is volledig defect geraakt - geen rembekrachtiging bij het starten (maar geen merkbaar effect zodra de auto een minuut of zo aanstond).

Ik kon een gebruikte rempomp vinden op eBay voor $69 (ze zijn ongeveer $200 nieuw) en het was supergemakkelijk om te vervangen - misschien wel de gemakkelijkste autoreparatie die ik ooit heb gedaan. Gemakkelijker dan het vervangen van een koplamp.

Het is een jaar geleden en hij werkt nog steeds!