SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Bowers & Wilkins vs. Harman Kardon... bij lagere volumes

76K views 54 replies 30 participants last post by  Walter Kopchak  
#1 ·
Misschien is dit een probleem voor mij, maar ik ben er zeker van dat mijn uiteindelijke specificatie zal veranderen tot de dag dat ik mijn XC60 bestel - een dag waarvan ik verwacht dat die snel komt :). Mijn laatste worsteling is met het beslissen tussen de B&W- en HK-geluidssystemen. Ik geloof dat ik elke relevante thread op deze forums heb gelezen, maar ik weet nog steeds niet zeker welke kant ik op moet. Ik twijfel er niet aan dat B&W beter is, maar ik kan niet bepalen of het voldoende beter is om de kosten te rechtvaardigen (en ik begrijp volledig dat dit subjectief is). Ik zou mijn budget moeten oprekken om deze add-on te maken, en een deel van mij denkt: "Ik zou liever de $3.000 toevoegen aan mijn thuisbioscoopbudget". Hoe dan ook, iets waar ik geen geweldig antwoord op kan vinden, is: Hoe vergelijken B&W en HK bij volumes van gemiddeld niveau? In mijn huidige voertuig houd ik de muziek meestal tussen 40% en 60% van het maximale volume. Als de out-performance van B&W alleen merkbaar is bij veel hogere volumes, zal ik het niet horen.

#3 · (Edited)
B&W is een geweldig systeem, het zal op alle niveaus zeer opmerkelijk zijn, eerlijk gezegd, het blinkt uit op lage niveaus. Ik denk dat er betere systemen zijn voor luide muziek, maar ik denk dat Volvo aanneemt dat dat niet hun primaire klantenbestand is. B&W als bedrijf richt zich op helder geluid en niet op het veranderen van de kleur met de luidsprekers. De processors met het systeem hebben wel de concertzaal- en nu jazzclub-instellingen om wat geluid te beĂŻnvloeden, maar ze kunnen worden uitgeschakeld als dat niet jouw ding is.

Hoewel alle systemen het doen, vind ik dat H&K de meest agressieve snelheidscompensatie heeft, en om een of andere onheilige reden maakt Volvo dit niet instelbaar. Rijd ze allebei in stop-and-go bij de volumes die je wilt en hoor of het je gek maakt of niet.

Ik heb een paar 607's in mijn huis en ze zijn prachtig en hebben een geweldig geluid voor hun kleine formaat. De adviesprijs daarvan is $699... dat is zonder versterker, zonder processor en in totaal 4 conussen... dus $3.000 uitgeven in je auto gaat eigenlijk verder dan thuis... en afhankelijk van je schema kun je er misschien ook meer van genieten.

#5 ·
B&W is een geweldig systeem, het zal op alle niveaus zeer merkbaar zijn, eerlijk gezegd blinkt het uit op lage niveaus. Ik denk dat er betere systemen zijn voor luide muziek, maar ik denk dat Volvo aanneemt dat dat niet hun primaire klantenbestand is. B&W als bedrijf richt zich op geluidskwaliteit en niet op het veranderen van de kleur met de luidsprekers. De processors met het systeem hebben de concertzaal- en nu jazzclub-instellingen om wat geluid te creëren, maar ze kunnen worden uitgeschakeld als dat niet jouw ding is.

Hoewel alle systemen het doen, vind ik dat H&K de meest agressieve snelheidscompensatie heeft, en om een of andere onheilige reden maakt Volvo dit niet instelbaar. Rijd ze allebei in stop-and-go bij de volumes die je wilt en hoor of het je gek maakt of niet.

Ik heb een paar 607's in mijn huis en ze zijn prachtig en hebben een geweldig geluid voor hun kleine formaat. De adviesprijs daarvan is $699... dat is zonder versterker, zonder processor en in totaal 4 conussen... dus $3.000 uitgeven in je auto gaat eigenlijk verder dan thuis... en afhankelijk van je schema kun je er misschien ook meer van genieten.
Wow, ik wist niet dat er een nieuwe jazzclub-instelling is. Wat zijn de kansen dat deze als software-update op oudere voertuigen wordt toegevoegd?

#6 ·
HK is het minimum dat ik zou aanraden aan iedereen die zijn auto-audiosysteem gebruikt. B&W is een waardevolle upgrade als het binnen je budget past.
Dit onderschrijf ik. Onze Inscription uit 2017 heeft het standaardsysteem. HK was destijds geen standaard op de Inscriptions. Na een leenauto met HK te hebben gehad, kan ik zeggen dat HK veel beter is dan standaard, en niet vreselijk ver van B&W afzit. Ik had B&W in mijn voormalige 2020 en heb het in mijn 2021). Maar het verschil tussen HK en B&W is het waard, IMO. Mijn 2021 is een heel fijne plek om te zijn met het geluid op [emoji3]

Verzonden vanaf mijn SM-G975U met Tapatalk

#7 ·
Z/W geen vraag. Het is niet eens in de buurt en $3000 is goedkoop voor een ruimte waar je vele uren van vele dagen in zult doorbrengen. Om dezelfde reden hebben we ook niet bezuinigd op onze matras. Verbeter je kwaliteit van leven, want het is kort en zoet.

#8 ·
Alleen omdat ik het kan, wil nog niet zeggen dat ik het moet doen. Meer dan $3.000 extra betalen om naar radioshows, nieuws en/of sport van vroeger te luisteren, was voor mij niet logisch. Ik vind het leuk om lange ritten te maken met mijn V. Ik geniet van het comfort van de stoelen en de veiligheid van de constructie. Het is een heel fijne plek om te zijn, pratend met mijn vrouw terwijl de kilometers wegglippen.

Dit gezegd hebbende, vooral voor mensen die echt waarde hechten aan hoogwaardige audiosystemen, zie ik zeker het voordeel van het kopen van de verbeterde unit. Het klinkt echt geweldig!

#35 · (Edited)
Alleen omdat ik het kan, wil nog niet zeggen dat ik het moet doen. Meer dan $3.000 extra betalen om naar oude radioshows, het nieuws en/of sport te luisteren, was voor mij niet logisch. Ik geniet ervan om met mijn V lange ritten te maken. Ik geniet van het comfort van de stoelen en de veiligheid van de constructie. Het is een heel fijne plek om te zijn, pratend met mijn vrouw terwijl de kilometers wegglijden.

Dit gezegd hebbende, vooral voor mensen die echt waarde hechten aan hoogwaardige audiosystemen, zie ik zeker het voordeel van het kopen van de verbeterde unit. Het klinkt echt geweldig!
Ik ben het met je eens dat je het B&W-systeem niet moet nemen. Onze XC-90 is de auto van mijn vrouw en heeft een HK-systeem en ze luistert naar praatradiostations en geen muziek, nooit. We hebben onlangs een bestelling geplaatst voor een XC-60 uit 2021 en hebben het over de B&W gehad, maar uiteindelijk besloten dat het voor ons een totale verspilling van geld zou zijn. We zijn ook allebei met pensioen, dus we brengen niet veel tijd in onze auto's door zoals in onze werkdagen. Zelfs als we naar muziek luisteren (als we haar auto ergens mee naartoe nemen en ik rijd), zetten we het nooit te hard zodat we een normaal gesprek kunnen voeren en hulpdiensten kunnen horen voordat ze bovenop ons zitten en op hun hoorn blazen.

• Like
Reactions: Theanimala
#9 ·
Mijn moeder heeft HK in haar S60, ik heb B&W in de mijne. Mama kreeg haar auto eerst, en ik was echt onder de indruk van de HK. Het heeft een uitstekende soundstaging, en ongeacht het volume is het geluid niet vervormd en goed gebalanceerd. De bas is vol en gebalanceerd, maar het heeft niet helemaal het ontwerp om de muziek te laten "thumpen" (als dat je ding is, zoals het mijne). HK is veel beter dan veel systemen, en het is zeker van hoge kwaliteit.

Maar.......B&W zit op een heel ander niveau. Ja, bij laag volume is het verschil merkbaar. Heel erg merkbaar. De echte sleutel hier is de helderheid en soundstaging. De muziek is levensecht, je kunt elk instrument op elke locatie horen, en zelfs de kleinste nuance van geluid is hoorbaar. Natuurlijk kunnen banden- en windgeruis een deel daarvan bij hoge snelheid verbergen, dus soms kan de volledige waardering het beste worden ervaren bij een stoplicht of gewoon in je garage. Je hebt echt hoogwaardige audiobronnen nodig om er het meeste uit te halen, dus als je alleen naar FM of SXM luistert, zul je het echte verschil tussen HK en B&W niet ervaren, dan is het verschil veel moeilijker te waarderen.

De B&W basnoten zijn strak...ik bedoel strak, helder en volledig onvervormd. De voorste woofers in de deur bonken gewoon, en de achterste sub vult de cabine met lage frequenties op een manier die de HK niet kan. Bij hoge volumes kunnen de hele deurpanelen letterlijk bewegen, de armleuningdeurgrepen bewegen letterlijk heen en weer. Het juiste nummer kan de stoelen laten schudden, genoeg om mijn iPhone uit de slaapstand te wekken en het scherm aan te zetten als ik hem op de stoel zet. Je voelt de muziek net zo goed als je ernaar luistert met de B&W.

$3.200 is eigenlijk een koopje als je bedenkt wat je krijgt, maar dat wil niet zeggen dat het goedkoop is. Het is VEEL geld voor een auto-upgrade, en alleen jij kunt beslissen of het het waard is. Je luistervoorkeuren en hoeveel "audiophile" je echt bent, is iets wat alleen jij kunt beslissen. Het belangrijkste wat ik zou willen zeggen is....als je HK krijgt, ga je dan in de auto zitten en elke keer niet die aluminium luidsprekerroosters zien en het gevoel hebben "man, ik had de B&W moeten nemen"? Niets verpest het plezier van een nieuwe auto meer dan instappen en elke keer wensen dat hij met een andere kleur of configuratie was besteld...het is nooit ECHT de auto die je wilde. Sommige mensen zijn zo, andere niet.

Soms kun je iets niet missen wat je nooit hebt gehad, en HK is een geweldig systeem. Maar laat je niet misleiden door sommige opmerkingen die zeggen "oh, de twee systemen verschillen niet echt zoveel". Die mensen waarderen muziek niet echt volledig of staan onverschillig tegenover het verkennen van die laatste 20% van het getrouw reproduceren van de muziek zoals de artiest het bedoeld heeft. Mijn neef is een echte audiofiel (zijn iPhone is opgestuurd en de hardware is veranderd zodat de kwaliteit van de verbinding met zijn $15.000 koptelefoon is verbeterd). Hij kwam onlangs op bezoek en wilde het systeem graag horen. Ik zette wat dance muziek met hoge bitrate en wat symfonie tracks in de wachtrij.....hij keek me letterlijk aan met zijn mond open. Zijn opmerking was: "Dit is af fabriek!?!"

Als mensen die hun iPhones upgraden, $15.000 koptelefoons kopen en meer geld uitgeven aan hun home audio dan de totale kosten van een auto, versteld staan van het geluid, denk ik dat je veilig kunt zeggen dat het systeem "het geld waard is". Voor mij is een van de meest geweldige onderdelen van de dag in de auto stappen en dat B&W logo over het lederen dashboard zien kijken met de nautilus speaker die naar me wijst, wetende dat er weer een geluidservaring gaat plaatsvinden... Het is vaak het beste deel van de dag. Sommige mensen zouden daar om lachen, maar als je muziek "begrijpt", neem dan de B&W.

#10 ·
Mijn neef is een echte audiofiel (zijn iPhone is opgestuurd en de hardware is veranderd zodat de kwaliteit van de verbinding met zijn koptelefoon van $15.000 is verbeterd). Hij kwam onlangs op bezoek en wilde graag het systeem horen. Ik zette wat dance muziek met een hoge bitrate en wat symfonie tracks in de wachtrij... hij keek me letterlijk aan met zijn mond open. Zijn commentaar was: "Dit is fabriek!?!"
Afgezien van de eerste twee modellen omdat ze exclusief zijn vanwege het gebruik van goud en diamanten, evenals het exclusieve Sennheiser Orpheus hoofdtelefoonmodel voor $55.000, zie ik geen enkel model dat in de buurt komt van de prijs van $15.000

Ik hoop dat je neef ook een draagbare hoofdtelefoonversterker gebruikt zoals deze modellen, want zonder dit zijn die koptelefoons het niet waard
of

#13 ·
Ik weet dat de meningen verschillen en ik denk dat iedereen die een aankoop overweegt, zijn eigen oren moet gebruiken.
Mijn persoonlijke mening, na het bezit van twee auto's met B&W, is dat het het niet waard is.
Ik denk dat de bottom line is dat ja, B&W beter klinkt, niemand zegt iets anders, maar of het $3200 waard is, is een vraag die niemand voor iemand anders kan beantwoorden. Het is tussen jou en je chequeboek.

#19 ·
Heb net 30 minuten naar klassieke muziek in de garage geluisterd. Voor mij is B&W elke cent waard :)
Ik doe hetzelfde, heel vaak. Ik zet zelfs de pre-conditioning aan, want wie wil er nou in een koude/hete auto zitten? Ik zal niet liegen... Ik ben daar ook behoorlijk stoned geworden, gewoon genietend van de muziek. Soms is het maar goed dat bijna alles dicht is en ik nergens heen hoef [emoji56].

#18 ·
Ik kocht mijn XC60 met een harman/kardon-systeem en was in eerste instantie niet tevreden met het geluid. Het klonk best goed en helder, maar er was geen gevoel van bas en sub-bas. Ik dacht dat de speakers even moesten "opwarmen", maar er veranderde niets. Ik begon te zoeken naar oplossingen om het geluid te verbeteren, vergeleek mijn auto met de kosten van een aftermarket systeem upgrade van ongeveer $3000 en tot mijn verbazing klonk dat systeem vrijwel hetzelfde als mijn h/k systeem. Toen stelde iemand voor om de geluidsfocus te veranderen naar Driver in plaats van All passengers en de prestaties van het systeem veranderden aanzienlijk, de bas begon voelbaar te worden en in deze modus klonk het systeem vrijwel hetzelfde als B&W - ik vergeleek 2 auto's naast elkaar. Natuurlijk heeft het B&W-systeem een krachtigere versterker en een extra tweeter op het dashboard, maar het verschil is hoorbaar bij een directe vergelijking van 2 auto's en waarschijnlijk bij een volume van boven de 50%. Zelf heb ik uiteindelijk een B&W-systeem in mijn XC60 laten installeren en ik geniet ervan. Ik heb het ook vergeleken met een ander aftermarket systeem op de XC60 dat $3000+ kost met goede speakers en een versterker van Match audio, evenals met een goede stealth subwoofer en professionele sound tuning, en kan niet zeggen dat het systeem beter klinkt dan de standaard B&W. Ik heb ook die geluidsstudio bezocht en ze beoordeelden B&W als redelijk goed en hebben alleen een kleine aanpassing van de equalizer gedaan om de frequentierespons vlakker te maken, hoewel ik nauwelijks verschil kan horen met de equalizer "in-line".

#27 ·
Ik kocht mijn XC60 met een harman/kardon-systeem en was in het begin niet tevreden met het geluid. Het klonk best goed en helder, maar er was geen gevoel van bas en sub-bas. Ik dacht dat de luidsprekers even moesten "opwarmen", maar er veranderde niets. Ik begon te zoeken naar oplossingen om het geluid te verbeteren, vergeleek mijn auto met de kosten van een aftermarket-systeem van ongeveer $3000 en tot mijn verbazing klonk dat systeem vrijwel hetzelfde als mijn h/k-systeem. Toen stelde iemand voor om de geluidsfocus te veranderen naar Driver in plaats van All passengers en de prestaties van het systeem veranderden aanzienlijk, de bas begon voelbaar te worden en in deze modus klonk het systeem vrijwel hetzelfde als B&W - ik vergeleek 2 auto's naast elkaar. Natuurlijk heeft het B&W-systeem een krachtigere versterker en een extra tweeter op het dashboard, maar het verschil is hoorbaar bij directe vergelijking van 2 auto's en waarschijnlijk bij een volume van meer dan 50%.

Zelf heb ik uiteindelijk een B&W-systeem in mijn XC60 laten installeren en ik geniet ervan. Ik heb het ook vergeleken met een ander aftermarket-systeem op de XC60 dat $3000+ kost met goede luidsprekers en een versterker van Match audio, evenals met een goede stealth subwoofer en professionele sound tuning, en ik kan niet zeggen dat het systeem beter klinkt dan de standaard B&W. Ik heb ook die geluidsstudio bezocht en ze beoordeelden B&W als redelijk goed en hebben alleen een kleine aanpassing van de equalizer gedaan om de frequentierespons vlakker te maken, hoewel ik nauwelijks verschil kan horen met de equalizer "in-line".
View attachment 117065
Bedankt voor het plaatsen hiervan. Ik heb er een beetje mee gespeeld, maar ik ken deze dingen technisch niet, dus je hebt me een geweldige basis gegeven om mee te werken.

#20 ·
Bedankt allemaal voor de verbazingwekkend gedetailleerde antwoorden! Ik moet toegeven dat ik nu naar zwart-wit neig.

Terwijl ik op zoek was naar andere meningen hierover, vond ik iemand die beweerde dat de B&W-audiokwaliteit via Bluetooth merkbaar slechter is dan bij gebruik van de Volvo Spotify-app. Iets met gegevensverlies via de Bluetooth-verbinding. Hoewel ik ook heb gelezen dat de app waardeloos is.

Heeft iemand ervaring uit de eerste hand met het vergelijken van de twee? Hoe speel je je muziek af?

#21 ·
Bedankt iedereen voor de verbazingwekkend gedetailleerde antwoorden! Ik moet toegeven dat ik nu meer neig naar de Z/W.

Terwijl ik op zoek was naar andere meningen hierover, vond ik iemand die beweerde dat de Z/W-audiokwaliteit via Bluetooth merkbaar slechter is dan bij gebruik van de Volvo Spotify-app. Iets met gegevensverlies via de Bluetooth-verbinding. Hoewel ik ook heb gelezen dat de app waardeloos is.

Heeft iemand ervaring met het vergelijken van de twee? Hoe speel je je muziek af?
Correct, de audiokwaliteit is slechter via Bluetooth. Maar het zou geen probleem moeten zijn, aangezien je je telefoon via Car Play of Android Auto kunt verbinden en de hogere kwaliteit kunt krijgen. Of gebruik de Sensus Spotify-app direct en stel in de instellingen "extreme kwaliteit" in.

#22 ·
Hallo 6F... Ik heb het B+W-systeem en ben er dol op, maar ik kan je verzekeren dat ik GEEN audiofiel ben (maar ik kon het verschil horen met dit en de standaard- en HK-systemen. Het is tenslotte een auto en geen concertzaal, dus elk systeem wordt bepaald door hoe/waar je rijdt. Ik heb dezelfde problemen gehad met Bluetooth en Spotify en heb ze volledig afgedaan als een bron van slechte kwaliteit. In plaats daarvan heb ik al mijn muziek op een 500 GB SSD in FLAC-formaat (zie mijn andere berichten over hoe ik dit heb gedaan). Ik heb ook nog een 500 GB SSD met audioboeken en podcasts in MP3-formaat, deze staan in elk van de 2 USB-sleuven in de console en werken prima. Alle opmerkingen zijn relevant voor kosten versus gewenste kwaliteit - uw keuze, maar ik heb geen moment geaarzeld met het B+W-systeem, omdat het ook deel uitmaakte van een gebundeld optiepakket op het moment van aankoop.

#28 ·
Ik ben sinds 1973 een audiofiel, heb (vrijwillig) gewerkt in geluidsversterking voor schoolpodia en vrienden die in clubs speelden, ben naar de jaarlijkse conferentie van de Audio Engineering Society geweest (hoewel lang geleden) - de professionele audiomaatschappij in de VS - en denk dat ik een behoorlijk goed oor heb voor zowel live als gereproduceerd geluid. Zonder in te gaan op digitaal vs. analoog en dat alles, zal ik je vertellen dat het standaard HK-systeem echt en waarlijk een prima autoradio is. Heel fijn. 99% van de luisteraars zal denken dat het fantastisch klinkt. Toen ik mijn V60 aan het shoppen was, dacht ik dat ELKE autoradio geen $3000 waard kon zijn, vanwege de hoge omgevingsgeluidsniveaus in een auto. Toen liet de verkoper me zitten en spelen met het B&W-systeem. OMG.

Het B&W-systeem blaast de meeste thuisstereo's die veel meer dan $3000 kosten, gewoon weg. Serieus. Tenzij je een audiofiel bent, is het vrijwel zeker superieur aan wat je thuis hebt. Al was het alleen maar om de reden dat heel, heel, heel weinig thuisstereo's op maat worden getweakt en geëgaliseerd om te passen in de ruimte waarin ze zijn geplaatst. Alleen de meest high-end boetiekzaken doen dat voor je, wat ze doen omdat je 10x hebt wat de B&W kost. Het is een geweldige technische tour-de-force en het is op maat getweakt voor de "luisterruimte" - wat je stereo niet is.

Het voorbehoud is dat deze uitspraak van toepassing is op muziek. Als je voornamelijk naar nieuws of praatradio of opgenomen boeken of podcasts luistert, is het het extra geld niet waard. Maar als je graag naar muziek luistert, vooral als je de tijd neemt om je gekochte opnames op je mobiele apparaten te laden, haal dan de B&W en kijk niet meer om. Ik denk niet dat je ooit zult luisteren en denken: "Nou, ik wou dat ik geen $3000 had uitgegeven aan dat". Tenzij je een stereo van $20.000+ in huis hebt, is dit het dichtst wat je erbij in de buurt komt. Vanuit dat perspectief is het voor $3000 een geweldige koop.

#29 · (Edited)
Er is iets dat niet gebruikt kan worden met high-end audiosystemen: MP3, RADIO, BLUETOOTH en vergelijkbare bronnen die de geluidskwaliteit op die systemen drastisch verminderen.

Je kunt een audiosysteem van $10.000 of meer hebben, maar naar muziek luisteren op dat 96 kbit / s-apparaat tot ongeveer 160 kbit / s is belachelijk.

Het zou hetzelfde zijn als het kopen van een Ferrari 488 Pista en rijden op grind en onverharde wegen.

#32 ·
Er is iets dat niet kan worden gebruikt met high-end audiosystemen: MP3, RADIO, BLUETOOTH en vergelijkbare bronnen die de geluidskwaliteit op die systemen drastisch verminderen.

Je kunt een audiosysteem van $10.000 of meer hebben, maar naar muziek luisteren op dat 96 kbit/s-apparaat tot ongeveer 160 kbit/s is belachelijk.
Als je een 4K- of zelfs 8K-tv hebt, betekent dat niet dat je geen FullHD-films erop kunt bekijken. Het betekent dat je niet het volledige voordeel van je apparatuur krijgt, maar een scherm met een hogere resolutie laat je enkele artefacten van videocompressie etc. zien. Hetzelfde geldt als je 4K-video afspeelt op een FHD-scherm - je ziet gewoon niet alle nuances van het beeld, maar als een scherm goed is qua kleurweergave en contrastverhouding, zul je toch van de video genieten.
Een goed audiosysteem met hoge resolutie speelt MP3 of Bluetooth zo goed als het kan af, maar je kunt compressieproblemen horen op 96 of 128 kb/s MP3-tracks of krijgt niet alle nuances van de muziek als je FLAC via Bluetooth overzet. Ik speel vaak muziek van Deezer HiFi via Bluetooth op mijn B&W en het klinkt goed. Je kunt nauwelijks verschillen horen tijdens het rijden en met veel lawaai om je heen.

#30 ·
Aangezien de OP vroeg naar verschillen in volumeniveaus, neem ik aan dat hij/zij meer naar muziek luistert op lagere volumeniveaus. Ik heb ontdekt dat de meeste verschillen tussen systemen echt te horen zijn op hogere volumeniveaus (om niet te zeggen alle verschillen, maar de meest dramatische).

Dat gezegd hebbende, stelde ik mezelf de volgende vragen toen ik mijn keuze voor mijn auto maakte.

1. Hoeveel luister ik echt naar luidere muziek, of is het meestal achtergrondmuziek? Sinds ik met pensioen ben, heb ik geen woon-werkverkeer meer en dat was de tijd dat ik de muziek harder zette of met meer aandacht luisterde.
2. Op reis ben ik meestal met mijn vrouw, zij houdt er helemaal niet van als er veel muziek wordt afgespeeld, en als het al zo is, dan op zeer lage volumes.
3. Naar welke audiobronnen luister ik het vaakst? Bij kortere ritten vooral FM-radio. Een bron van mindere kwaliteit lijkt de verschillen te minimaliseren.
4. Mijn budget. Ik was aan het cross-shoppen tussen een Subaru Outback en de Volvo was duurder. Een manier om de prijs te verlagen was om af te zien van een optie van $3200.

Als ik veel zou rijden, zou ik voor de B&W zijn gegaan, maar gezien mijn huidige situatie kon ik het gewoon niet rechtvaardigen.

#31 ·
Misschien is dit een probleem voor mij, maar ik ben er zeker van dat mijn uiteindelijke specificatie zal veranderen tot de dag dat ik mijn XC60 bestel - een dag waarvan ik verwacht dat hij snel komt :).

Mijn laatste worsteling is het kiezen tussen de B&W- en HK-geluidssystemen. Ik geloof dat ik elke relevante thread op deze forums heb gelezen, maar ik weet nog steeds niet zeker welke kant ik op moet. Ik twijfel er niet aan dat B&W beter is, maar ik kan niet bepalen of het goed genoeg is om de kosten te rechtvaardigen (en ik snap helemaal dat dit subjectief is). Ik zou mijn budget moeten oprekken om deze add-on te maken, en een deel van mij denkt: "Ik zou liever de $3k toevoegen aan mijn thuisbioscoopbudget".

Hoe dan ook, iets waar ik geen geweldig antwoord op kan vinden, is: Hoe vergelijken B&W en HK zich bij volumes van gemiddeld niveau? In mijn huidige voertuig houd ik de muziek meestal tussen 40% en 60% van het maximale volume. Als de out-performance van B&W alleen merkbaar is bij veel hogere volumes, zal ik het niet horen.
Na een tijdje op deze wereld te zijn geweest. Wanneer je besluit om een optie "niet" te nemen, zou je aan jezelf kunnen twijfelen en je altijd kunnen afvragen of je het had moeten doen.......... We hebben voor de optie gekozen en moesten 5 uur naar een andere dealer rijden om de opties te krijgen die we wilden voor onze XC60...... Succes met je beslissing.

#34 ·
Verschillende Volvo's, maar ik heb de B&W in mijn S90 en mijn vrouw heeft de HK in haar XC90. Ik zal je vertellen dat de B&W bij hoge volumes beter klinkt. Veel beter. Maar de HK klinkt nog steeds heel, heel goed. Dat gezegd hebbende, ik luister zelden op dat volume. In de 50% volume-instelling liggen de dingen veel dichter bij elkaar. B&W wint nog steeds, maar niet veel. Helaas is 80% van mijn rijden (vooral tijdens Covid) met het gezin, dus het volume ligt dichter bij 25% waar ik geen verschil kan horen tussen de twee systemen.

Tel daarbij op dat ik graag naar praatradio en podcasts luister die op beide systemen identiek klinken, dus ik geloof niet dat ik het volledige voordeel van de B&W krijg. Ik heb mijn S90 CPO gekocht en de kosten van de B&W waren bijna gratis, dus voor mij was het een no-brainer. Denk na over je luistergewoonten om te zien of het zinvol is voor jou.

#42 ·
Mijn mening is dat de B&W extreem mooi klinkt, maar ik zou mijn geld nooit aan die optie besteden als ik de keuze had.
Ik had een 2018 zonder en een 2019 nu met. Het klinkt beter, maar zou ik liever een koffer vol contant geld in de kofferbak hebben, jazeker.
Maar bij het kopen van een gebruikte auto stijgt de prijs niet zo veel, en je kunt niet echt elke optie kiezen op een occasion, vooral niet bij een Volvo, niet zoals bij een auto voor de massamarkt waar je honderden opties hebt om uit te kiezen. Ik heb mijn S90-zoektocht beperkt tot 5 auto's, in het hele land!
Over de waarde van gebruikte auto's gesproken, stel dat een auto 1000 dollar meer kost met B&W dan een vergelijkbare auto zonder, als/wanneer je hem inruilt/verkoopt, zal hij nog steeds meer waard zijn, misschien geen 1000 dollar, maar zeg 700 dollar? (uiteraard slechts hypothetische getallen) dus is het 300 dollar waard om B&W een tijdje te hebben op een gebruikte CPO-auto, jazeker, zeker. Dus die initiële hit van 3.200 dollar is echt geen 3.200 dollar, het is 3.200 dollar - de verhoogde waarde van een B&W-occasion.
Voor de lol heb ik net een auto geprijsd op KBB, 2018 S90 T6 met 35.000 mijl met en zonder B&W, 600 dollar verschil. Dus op een gebruikte auto, JA, neem hem, maar wees niet de persoon die hem nieuw koopt als 3.200 dollar elders kan worden gebruikt.

#54 ·
Mijn mening is dat de B&W extreem mooi klinkt, maar ik zou mijn geld nooit aan die optie besteden als ik de keuze had.
Ik had een 2018 zonder en een 2019 nu met. Het klinkt beter, maar zou ik liever een koffer vol contant geld in de kofferbak hebben, ja, verdomd.
Maar bij het kopen van een gebruikte auto stijgt het niet zo veel, en je kunt niet echt elke optie kiezen op een pre-owned auto, vooral niet op een Volvo, niet zoals een auto voor de massa waar je honderden hebt om uit te kiezen. Ik heb mijn S90-zoekopdracht beperkt tot 5 auto's in het hele land!
Over gebruikte waarde gesproken, stel dat een auto $ 1000 meer kost met B&W versus een vergelijkbare auto zonder, als/wanneer je hem inruilt/verkoopt, zal hij nog steeds meer waard zijn, misschien geen $ 1000, maar zeg $ 700? (uiteraard slechts hypothetische getallen) dus is het $ 300 waard om een tijdje B&W te hebben op een gebruikte CPO-auto, ja, tuurlijk. Dus die initiële hit van $ 3.200 is echt geen $ 3.200, het is $ 3.200 - de verhoogde waarde van een gebruikte B&W-auto.
Voor de lol heb ik net een auto geprijsd op KBB, 2018 S90 T6 met 35K mijl met en zonder B&W, $ 600 verschil. Dus op een gebruikte auto, JA, neem hem, maar wees niet de man die hem nieuw koopt als $ 3.200 elders kan worden gebruikt.
Voor degenen onder ons die emotioneel verbonden zijn met muziek, is B & W elke cent waard. Ik zou zelfs nog meer hebben betaald voor het systeem, het is echt zo goed. De gemiddelde consument kan de daadwerkelijke prestatie die dit systeem levert niet echt waarderen, vooral niet bij lossless muziek. Het kan me niet schelen wat de wederverkoopwaarde is (eigenlijk heb ik bij een lease maar ongeveer de helft van de systeemkosten betaald), maar als ik 's nachts de garage inrijd en in het pikzwarte zit en het volume opendraai en muziek afspeel die me kippenvel bezorgt, mijn haren overeind zet en me tot tranen toe beweegt... elke cent waard. Veel eigenaren hebben het systeem alleen al om die reden gekocht. Veel mensen zien muziek als iets om de tijd mee te doden, terwijl anderen er een ingewikkeld onderdeel van hun leven van maken. B & W audio gaat aan veel mensen voorbij, en dat vind ik prima. Maar bagatelliseer het systeem niet voor een muziekliefhebber. Het is misschien wel het beste audiosysteem in een auto ter wereld.

#51 ·
Om deze discussie niet helemaal van het onderwerp af te halen, maar ben ik de enige die de center speaker van het B&W-systeem lelijk vindt? Persoonlijk geef ik niet zoveel om de geluidskwaliteit, maar ik geef ook de voorkeur aan HK om die bobbel op het dashboard te vermijden.
Ik hou van het uiterlijk [emoji2369]

Verzonden vanaf mijn SM-G781V met Tapatalk

#50 ·
Het B & W-systeem heeft dat ontwerp al geruime tijd. Het is letterlijk het hele idee achter het ontwerp en de uitstraling. Ik heb er een hoop voor betaald en ik wil eraan herinnerd worden als ik om me heen kijk. Er is echt geen andere manier om een naar voren gerichte luidspreker te maken. Ik ben niet zo'n fan van de XC60-indeling als van de S60

#53 ·
Eerlijk genoeg. Ik wacht op mijn eerste Volvo (OSD XC60 T8) die over een paar weken hier zou moeten zijn, dus ik heb geen ervaring met het leven met of zonder de luidspreker op het dashboard.
Het lijkt wel in te gaan tegen de hele Zweedse minimalistische designstijl, maar ik begrijp ook dat als je een effectieve naar voren gerichte luidspreker wilt, dat daar de plek is waar hij moet komen.

#55 ·
Als het deurpaneel beweegt, is het mogelijk dat de bestuurder meer geĂŻsoleerd moet worden van de rest van de deur! Dat is niet per se een goede zaak. En $15.000 koptelefoons?? Dude, waar heb je het over? Laten we Bowers and Wilkins koptelefoons als voorbeeld nemen. Hun topmodel kost $700 en klinkt fantastisch. Waarschijnlijk net zo goed of beter dan de autosystemen, omdat ze de ruimte en banden-/windruis uit de ervaring isoleren. Dus alsjeblieft, houd de overdrijving onder controle.