SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Black Ice = Totaal R

6.7K views 65 replies 27 participants last post by  myr  
#1 ·
Gisteravond op de terugweg van het diner schakelde ik in de derde versnelling tegelijk met een stuk zwart ijs. Ik denk dat Volvo's vrij veilig zijn, want ik heb twee lichtmasten en 4 delen van een hek van gaas neergehaald. Er lagen onderdelen van mijn auto overal op de heuvel. Zij-airbags hielden het hoofd mooi intact. Mijn vriend die bij me was, liet me lachen tegen de tijd dat de takelwagen er was. Een enorm ongeluk en hij zat de hele tijd aan de telefoon. Ik moest hem zeggen dat hij moest ophangen en uit de auto moest stappen. Als ik naar de auto en de schade kijk, is het moeilijk te geloven hoe zacht de impact aanvoelde. Ik denk dat ik nu op zoek ga naar een 300c-forum. Veel succes allemaal!!

#3 ·
Re: Zwarte ijs = Totaal R (myr)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door myr »
Gisteravond op weg naar huis van het diner in de derde versnelling tegelijkertijd een stuk zwart ijs geraakt. Ik denk dat Volvo's vrij veilig zijn, want ik heb twee lichtmasten en 4 secties hekwerk neergehaald. Er lagen overal onderdelen van mijn auto op de heuvel. Zij-airbags hielden het hoofd netjes intact. Mijn vriend die bij me was, liet me lachen tegen de tijd dat de sleepwagen er was. Een enorm ongeluk en hij zat de hele tijd aan de telefoon. Ik moest hem zeggen dat hij moest ophangen en uit de auto moest stappen. Als ik naar de auto en de schade kijk, is het moeilijk te geloven hoe zacht de impact aanvoelde. Ik denk dat ik nu op zoek ga naar een 300c-forum. Veel geluk allemaal!!

Ik ben erg blij te horen dat het goed met je gaat, en ik ben verdrietig over de R!

Maar een vraag voor jou... de Volvo redt je leven en je gaat nu een 300c overwegen, die samen met de Dodge Magnum de nieuwe Cadillac Escalade van de rapcultuur is?
Image

#4 ·
Re: Zwart IJs = Totaal R (myr)

hahaha..sorry om te zeggen maar dat;s het grappige deel na alle crashes stap je weg van
Image
wetende dat de nxt zelfs beter presteert
Image
...maar geweldig om te horen dat het voor je werkte
Image
hoop dat je een leuke avond had voordat het
Image
tenminste de crash waard....
Image
tenminste klinkt het alsof de crash je plezier verdubbelde
Image
hahaha (gewoon lachen met het leven
Image
) blij dat jij en je mensen allemaal in orde zijn
Image

GEEF VOLVO AL JE ZEGENINGEN
Image

#7 ·
Re: (P4boy)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door P4boy »
tenminste het gaat goed met je

misschien ben je nieuw, je hield echt niet van haar en besloot er een einde aan te maken
Image

Image
sorry...maar dat klinkt alsof iemand nog nooit een echt ongeluk heeft gehad (en ik HEB HET GEHAD!!!!).......
...en ik kan je vertellen...het maakt je doodsbang als binnenverlichting gewoon aan hun draden hangt en rook je gezichtsvermogen bedekt........en je hoort de rest NIETS......ALLEEN..STILTE.........
Image
.............

#8 ·
toen ik nieuw zei, bedoelde ik wist
Image
en het was een grap - zoals de R die een einde aan haar eigen leven maakte omdat ze dacht dat de eigenaar nooit echt van haar hield, want hij krijgt geen andere R... Ik weet niet waarom ik de moeite neem
Image

#9 ·
Ik vraag me af waarom de hightech R-gadgets je R niet tussen de hekken hebben gehouden? Kunt u het ongeluk nauwkeuriger beschrijven? Zat u in een bocht?

Ik heb vorig jaar een bocht te snel genomen op glad wegdek, en de R heeft me gered!

#10 ·
Re: (ChicagoT5)

R is slechts een tram........elke kruising..elke bocht...elke rem...elke....het zou kunnen crashen...het is gewoon een gewone auto.....het is een veilige die we kennen JA
Image

JA..met een 4-punts veiligheidsharnas zou hij er beter aan toe zijn...en als zijn auto ook uitgerust was met de rondom op maat gemaakte veiligheidskooi......zou hij zelfs lachen als "lokale gezondheidszorg"-mensen zouden aankomen?!?!?! lol of niet?

#11 ·
Re: (ChicagoT5)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door ChicagoT5 »
Ik vraag me af waarom de hightech R-gadgeterie je R niet tussen de hekken heeft gehouden? Kun je het ongeluk nauwkeuriger beschrijven? Zat je in een bocht?

Ik vraag me ook af voor meer details.......maar als de zijtassen afgingen.....had hij GEEN kans om naar mijn mening te voorkomen
Image
....en als zo'n ongeluk gebeurt...het is maar een s60...oké.....heb wat voordeel van de meer "beschermende stoelindeling"

#12 ·
Re: Zwart ijs = Totaal R (myr)

Het spijt me te horen over je ongeluk
Image
en blij te weten dat niemand gewond is geraakt http://********************/smile/emthup.gif
Trouwens, wat voor banden had je?
JRL

Gewijzigd door JRL om 19:19 uur op 30-1-2005

#14 ·
Wauw. Ik denk dat ik vanavond een cocktail voor je ga drinken. http://********************/smile/emcocktl.gif Ik ben een GTI kwijtgeraakt aan een hert en heb niet gelachen of aan de volgende auto gedacht. Blij voor je dat het zo is gegaan, zacht aanvoelend bij het verwijderen van lantaarnpalen... Ik hoop dat zoiets ons nooit overkomt, maar het is goed om te weten dat Zweden voor de passagiers zorgen.

#15 ·
Re: Zwart IJs = Totaal R (FineProperty)

Blij te horen dat het goed met je gaat na dit incident. Geluk en je Volvo lijken je voor schade te hebben behoed, hoewel ik teleurgesteld ben te horen dat de chique rijhulpmiddelen niet hebben voorkomen dat het ongeluk ĂĽberhaupt gebeurde.

Mijn eerste (en enige) ongeluk was meer dan 20 jaar geleden toen ik in de middelbare school met de 144 van mijn vader aan het rondscheuren was. Werd door een Celica met meer dan 30 MPH aan de passagierskant geraakt, waar mijn beste vriend zat (mijn schuld). Ik moest een voorhamer lenen om het plaatwerk van de achterband te slaan voordat ik ermee naar huis kon rijden, maar de oude Volvo overleefde het in principe intact (moest er een andere deur voor halen van de sloop).

Les geleerd, niemand gewond.

Volvo voor het leven.

#16 ·
JRL, wat voor banden denk je dat ik in de winter in New England reed? De standaard zomerbanden natuurlijk.
Image
Om andere vragen te beantwoorden, ja, te snel voor de wegomstandigheden. Helemaal mijn schuld. Waarom iets anders... karma. Heb ik een leuke tijd gehad voordat het gebeurde? Ik was in een lokaal etablissement genaamd de "Mardi Gras". Ik vraag me af wat daar gebeurt... Grote les geleerd. Enorm.

#17 ·
Re: (myr)

Het spijt me zeer te horen over het ongeluk met je auto, maar ik ben blij dat iedereen er relatief goed vanaf is gekomen. Zoals velen al hebben gezegd, auto's kunnen vervangen worden.

Ik hoop dat je een grapje maakte over het rijden met zomerbanden. Toegegeven, we zijn allemaal de klos als het om ijs gaat, maar alle beetjes helpen.

Veel succes.

#18 ·

We waren aan het IM'en en iemand herinnerde eraan dat jij een van de mensen was die geen sneeuwbanden op wilde doen.
Hebben we het ons goed herinnerd?
Nogmaals, ik ben blij dat het goed met je gaat
JRL

#19 ·

JRL, wat voor banden denk je dat ik in de winter in New England reed. De standaard zomerbanden natuurlijk.
Image
Om andere vragen te beantwoorden, ja, te snel voor de wegomstandigheden. Helemaal mijn schuld. Waarom iets anders... karma. Heb ik een leuke tijd gehad voordat het gebeurde? Ik was in een lokaal etablissement genaamd de "Mardi Gras". Ik vraag me af wat daar gebeurt... Grote les geleerd. Enorm.

Erg blij om te horen dat het goed met je gaat. Dat Karma-ding is zwaar. Omdat het goed met je gaat, is het verdomd grappig dat dit je is overkomen. Je hebt hier iedereen een nieuwe a$$hole gegeven omdat we zeiden dat de OEM zomerbanden niet voldoende waren.
Image
Image
Image
Image
Maar serieus, ik ben gewoon je benen aan het breken
Image
Succes met je nieuwe autozoektocht http://********************/smile/emthup.gif

#20 ·
Re: Zwart ijs = Total loss R (StaggRLee)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door StaggRLee »
Sneeuw of niet, rubber is rubber wat ijs betreft

Toegegeven, maar waardoor is de auto van de weg geraakt? Tenzij de auto zich in een bocht bevond, had de auto dezelfde richting moeten blijven volgen, zelfs als hij zijwaarts of zelfs achteruit ging.

Dit is geen beschuldiging, maar een serieuze vraag om erachter te komen hoeveel ik van het DTSC-systeem kan verwachten.

#22 ·
Michael, je hebt gelijk dat ik fel tegen sneeuw was. De banden waren echter niet het probleem. Het was mijn schakelen in deze tijd van het jaar in New England. Mijn schuld. Niet de banden. Godzijdank voor de verzekering. Karma is echter wel een bitch, nietwaar?

#23 ·

Fijn om te horen dat het goed met je gaat.
Zwart ijs is gewoon moeilijk voor elke tractiecontrole-eenheid of AWD ter wereld, vooral als je een beetje hard optrekt of nog erger als je tegelijkertijd optrekt en draait.
Wat je ook doet, als het moest gebeuren (ik bedoel het ongeluk), is het beter om in een Volvo te zitten dan in veel andere auto's.
Wij (mijn familie en ik) hebben een paar ongelukken gehad in verschillende soorten Volvo's... hmm, even kijken:
- 2 x 760 (hele gezin erin) beide auto's total loss
- 1 x 940 (mijn zus en haar vriendin) auto total loss
- 2 x S80 (mijn vader)
- 1 x S40 (Ik, was een kleine)

In al die gevallen zijn mijn familie en ik veilig en wel uit de ongelukken gekomen.
Mijn vader rijdt al sinds het midden van de jaren 80 Volvo's... Het is bijna 20 jaar en in die jaren heeft hij de volgende auto's gereden: 3 x 760 (waarvan 2 total loss), 1 x 960, 1 x S80 en nu rijdt hij XC90.
Ongelukken zijn vaak niet jouw schuld, maar die van de andere bestuurder. Dus zelfs als je 100% veilig rijdt, heb je een groot risico om betrokken te raken bij een ernstig ongeluk door een andere auto of twee. Ik weet dat Volvo veel functies mist die andere auto's hebben, maar ik denk dat veiligheid van wereldklasse, of laten we zeggen Volvo-klasse veiligheid, een waardige vervanging is voor die functies. Tenminste, zo zie ik het.

#25 ·
Re: (P4boy)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door P4boy »
je familie is een Volvo-wrakeenheid

ze zouden je moeten inhuren om crashtests uit te voeren
Image

LOL
Serieus nu, het grappige is dat de meeste van die ongelukken niet onze schuld waren.
1 van de 760-ongelukken was de schuld van mijn vader, de andere was een verspilde bestuurder die door zijn rode licht reed en ons van achteren aanreed. De 940 die mijn zus crashte, stond voor een stoplicht waar een GMC de auto van achteren aanreed en hem klemzette met de voorste auto, een Ford Expedition (als ik me goed herinner).
De S80 was een pure test voor Volvo's SIPS waarbij een andere roekeloze bestuurder die door het rode licht reed, de S80 zo erg van de bestuurderskant aanreed, dat de auto een MB E-klasse was.
Mijn S40-ongeluk was in feite op de universiteitscampus toen ik een bocht maakte en met zeer normale snelheden reed en een Caprice uit de jaren 80 net uit een ingang kwam en me overviel (om 23.00 uur), dus als reflex ontweek ik hem, maar raakte de kant van de weg (hoewel langzaam). De schade kwam doordat de neus van de auto in een gat viel (hoe noem je de plek waar je bomen en gras in plant aan de zijkanten van de stoep?).

Dus hier heb je het.

#26 ·

Karma is wel een bitch, nietwaar?

Eigenlijk is het natuurkunde!
Image

Blij dat je ongedeerd was; en nogmaals, het toont de veiligheid van Volvo's aan. http://********************/smile/emthup.gif

Succes met die hele verzekeringszaak
Image

Proost,