SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Beste aftermarket velgen voor Volvo

1 reading
26K views 98 replies 26 participants last post by  ModularGlue  
#1 ·
Ik overweeg om mijn geleasede 2019 V60CC te kopen. Ik vind de rit op de standaard OEM 20" velgen wat ruw en ben van plan om te verkleinen naar 18" velgen. Omdat het mijn eerste Volvo is, ben ik niet bekend met het merk en wil ik graag wat meningen over goede kwaliteit aftermarket 18" velgen. Ik wil een directe pasvorm, dus geen spacers etc. De velgen van de dealer zijn mooi, maar in mijn markt wat aan de dure kant. Ook ben ik niet tegen het kopen van goede gebruikte OEM velgen, maar ik weet niet zeker welke andere Volvo modellen een vergelijkbare wielmaat gebruiken. Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Ik overweeg mijn geleasede 2019 V60CC te kopen. Ik vind de rit op de standaard OEM 20" velgen een beetje ruw en ben van plan om te verkleinen naar 18" velgen. Omdat het mijn eerste Volvo is, ben ik niet bekend met het merk en wil ik graag wat meningen over goede kwaliteit aftermarket 18" velgen. Ik wil een directe pasvorm, dus geen spacers etc. De velgen van de dealer zijn mooi, maar in mijn markt wat aan de dure kant. Ook niet tegen het kopen van goede gebruikte OEM velgen, maar ik weet niet zeker welke andere Volvo modellen een vergelijkbare wielmaat gebruiken. Bedankt op voorhand.
Zo ongeveer elke Volvo van de afgelopen 10 jaar heeft 18" opties gehad, tonnen aan keuzes.
Doe een Bing/Google zoekopdracht naar afbeeldingen op "volvo 18" wheel"
Ik weet niet zeker wat alle breedtes zijn, maar 7,5" lijkt gebruikelijk.

#3 ·
Ik overweeg mijn geleasede 2019 V60CC te kopen. Ik vind de rit op de standaard OEM 20" velgen een beetje ruw en ben van plan om te verkleinen naar 18" velgen. Omdat het mijn eerste Volvo is, ben ik niet bekend met het merk en wil ik graag wat meningen over goede aftermarket 18" velgen. Ik wil een directe pasvorm, dus geen spacers etc. De velgen van de dealer zijn mooi, maar in mijn markt wat aan de dure kant. Ook niet tegen het kopen van goede gebruikte OEM velgen, maar weet niet zeker welke andere Volvo modellen een vergelijkbare wielmaat gebruiken. Bedankt op voorhand.
Standaard V60 CC wielen zijn 18" x 7,5", met 50,5 mm offset.

Vrij zeker dat SPA V60 (non-CC) 18" x 8" zijn.

#4 ·
BBS en Enkei zijn twee van de betere aftermarket wiel fabrikanten. Tirerack is altijd een goede bron voor aftermarket opties.

Voor originele Volvo, kijk eens op Facebook Marketplace, Craigslist of eBay voor nieuwe auto take-offs - deze worden meestal voor veel, veel minder dan nieuw verkocht. Er zijn een heleboel 18" wiel opties die op uw auto zouden passen.

#6 ·
Ik overweeg mijn geleasede 2019 V60CC te kopen. Ik vind de rit op de standaard OEM 20" velgen een beetje ruw en ben van plan om te verkleinen naar 18" velgen. Omdat het mijn eerste Volvo is, ben ik niet bekend met het merk en wil ik graag wat meningen over goede aftermarket 18" velgen. Ik wil een directe pasvorm, dus geen spacers etc. De velgen van de dealer zijn mooi, maar in mijn markt wat aan de dure kant. Ook niet tegen het kopen van goede gebruikte OEM velgen, maar ik weet niet zeker welke andere Volvo modellen een vergelijkbare wielmaat gebruiken. Bedankt op voorhand.
Ik zou voorstellen om te zoeken naar een set Volvo merk 18" velgen. Ik weet zeker dat er velen zijn die "opgewaardeerd" hebben van 18" naar 20" en een bijna nieuwe set willen verkopen voor een fractie van de prijs van een set nieuwe. Ze passen ook beter dan alle aftermarket aanbiedingen (vooral omdat je je geen zorgen hoeft te maken over spacers, centreerringen, je afvragen of de offset ideaal is of dat ze de remklauwen vrijmaken).

#10 ·
Ik heb een set 18X7.5" Volvo OEM-velgen gezien, maar maak me zorgen over de offset die niet overeenkomt (ze zijn 43 mm versus de aanbevolen 50.5 mm). Ik weet niet zeker of deze wel of niet zouden passen.
Ik denk dat het wel goed zou komen. Dit werd deze week in een andere thread besproken en ik keek naar opties bij Tirerack (er zijn er veel) en alle opties die volgens TR zouden passen, hadden offsets tussen 42 en 48 mm.

#8 ·
Het sleutelwoord is "take-offs". Als je op Ebay gaat, zul je vaak zien dat een dealer nieuwe wielen verkoopt met een duizelingwekkende korting als take-offs. Over het algemeen gebeurt dit wanneer een klant een van hun auto's koopt, maar de wielen wil omwisselen voor de aankoop. Je kunt ze vaak krijgen met nieuwe banden die al gemonteerd zijn.

#11 ·
Kijk naar Viva Performance. Ze verkopen TSW, ik heb een set Chronos als winterwiel. Mijn derde keer dat ik TSW koop.
Ik had ook Motegi op mijn S90, een geweldig wiel. Het gaat om gewicht. Mijn fabrieks 20” wiel op mijn V90CC was 12 lbs! zwaarder dan de Fifteen52 die ik als zomerwiel heb. De meeste fabrieks wielen zijn zwaar. Je kunt kijken op oemwheel.com voor prachtig gereviseerde fabrieks wielen of TSW rotary forged kopen voor 1300-1400 per set.
Ik doe graag iets anders en heb niet hetzelfde wiel als iedereen!

#12 ·
Het probleem dat velen hier hebben opgemerkt, is het gebrek aan haalbare opties. Op eBay zijn er enkele OEM-opties, maar sommige daarvan zijn duur. Het vinden van take-offs zoals @1morerobot noemde, is een geweldig idee. Mogelijk bent u beperkt in de patroonopties. @EricSan heeft een geweldige write-up gemaakt over de BBS-wielen en de setup die hij kocht. Alle andere posters in deze thread hebben goed advies.

Ik heb geprobeerd mijn 19 10-spaaks diamantgeslepen wielen te verkopen om dezelfde redenen. Mijn plan is om nog twee maanden te blijven zoeken naar de 18's die ik wil. Als dat niet lukt, koop ik een set gebruikte 18's voor de winter en dan dezelfde 18" BBS-wielen voor de zomer.

Een andere optie is om een groeps aankoop te doen. Velen hier kunnen getuigen van hoe graag ik dat doe en het kan een manier zijn om een dealer te laten zakken met hun prijzen, hoewel misschien minimaal.

Ga zo door. Niet iedereen kan veilig met deze 19" en 20" wielen rijden waar ze wonen.

#17 ·
Ik heb onlangs een set 18" TSW Nurburgrings gemonteerd die ik eerder op mijn Focus ST had, wat puur geluk was, aangezien dit boutpatroon niet erg gebruikelijk is. Zoals Sumfun zei, zal een lichter wiel uw "ongeveerde gewicht" verminderen, wat alleen maar voordelen oplevert. Hoe meer gewicht het wiel en de andere componenten hebben waarop de rest van de auto staat, hoe meer werk de motor moet doen om ze in beweging te krijgen. Het verbetert ook de handling, omdat er minder krachten zijn die de besturing moet compenseren bij het proberen te draaien.

Maak je niet te veel zorgen over de offset, tenzij deze zo laag is dat ze uit de wielkast gaan steken. Mijn wielen hebben een offset van 40 en ze zijn prima. Het duwt het wiel gewoon een beetje verder naar de wielkast, wat de auto er volgens mij ook iets beter uit laat zien, omdat de wielen niet zo ver verzonken zijn.

#18 ·
Ik heb onlangs een set 18" TSW Nurburgrings gemonteerd die ik eerder op mijn Focus ST had, wat puur geluk was, aangezien dit boutpatroon niet erg gebruikelijk is. Zoals Sumfun zei, zal een lichter wiel uw "ongeveerde gewicht" verminderen, wat alleen maar voordelen oplevert. Hoe meer gewicht het wiel en de andere componenten hebben waarop de rest van de auto staat, hoe meer werk de motor moet doen om ze in beweging te krijgen. Het verbetert ook de handling, omdat er minder krachten zijn die de besturing moet tegenwerken bij het proberen te draaien.

Maak je niet al te veel zorgen over de offset, tenzij deze zo laag is dat ze uit de wielkast gaan steken. Mijn wielen hebben een offset van 40, en ze zijn prima. Het duwt het wiel gewoon iets verder naar de wielkast, wat volgens mij de auto er ook iets beter uit laat zien, omdat de wielen niet zo ver verzonken zijn. View attachment 164740
View attachment 164739
Uitstekende punten! Ik merkte dat de ophanging met de 20" setup op mijn V90 en mijn S90 crashte en bonkte over hobbels, uitzettingsvoegen, etc. Met een lichtere wiel- en bandencombinatie is de ophanging soepeler, betere zijwanddemping (als kleinere wielen) de ophanging werkt niet zo hard om de verticale bewegingen van zo'n zwaar wiel-banden-combo te controleren. De overstap naar een lichter wiel en band is een verbeterd rijcomfort, betere acceleratie en remmen (marginaal). Houd er rekening mee dat deze grote wielgekte PUUR esthetisch is van de kant van de fabrikant, het heeft NIETS te maken met verbeterde handling. Waarom denk je als voormalig SCCA ProSolo-coureur dat 17-19 setups de baan beheersen? Met name 17". Hoewel de 17" niet op onze SPA-auto's passen, gebruik ik 18" winter- en 19" zomerwielen. Beide lichtgewicht en roterend gesmeed. Fifteen52 19x9 met een 275/40/19 Indy 500 zomer en een TSW Chronos 18x8.5 met een Vredestein winter.

#19 ·
Ik overweeg mijn geleasede 2019 V60CC te kopen. Ik vind de rit op de standaard OEM 20" velgen een beetje ruw en ben van plan om te verkleinen naar 18" velgen. Omdat het mijn eerste Volvo is, ben ik niet bekend met het merk en wil ik graag wat meningen over goede kwaliteit aftermarket 18" velgen. Ik wil een directe pasvorm, dus geen spacers etc. De velgen van de dealer zijn mooi, maar in mijn markt wat aan de dure kant. Ook niet tegen het kopen van goede gebruikte OEM velgen, maar weet niet zeker welke andere Volvo modellen een vergelijkbare wielmaat gebruiken. Bedankt op voorhand.
Net een 2022 V60 CC gekocht, kan interesse hebben in uw 20's.

#28 ·
Ik overweeg mijn geleasede 2019 V60CC te kopen. Ik vind de rit op de standaard OEM 20" velgen een beetje ruw en ben van plan om te verkleinen naar 18" velgen. Omdat het mijn eerste Volvo is, ben ik niet bekend met het merk en wil ik graag wat meningen over goede aftermarket 18" velgen. Ik wil een directe pasvorm, dus geen spacers etc. De velgen van de dealer zijn mooi, maar wat aan de dure kant in mijn markt. Ook niet tegen het kopen van goede gebruikte OEM velgen, maar weet niet zeker welke andere Volvo modellen een vergelijkbare wielmaat gebruiken. Bedankt op voorhand.
Ik heb een CPO 2019 V60CC gekocht met 20-inch wielen en wilde ook 18s. Off-road gaan met 20s is geen goed idee. Maar een medewerker van de Volvo-onderdelenafdeling vertelde me dat ik voor 19s moest gaan - 18s zouden niet passen. Hij zei dat de remmen groter waren voor auto's met 20s.

#30 ·
Ik kocht een CPO 2019 V60CC met 20-inch wielen en wilde ook 18 inch. Off-road gaan met 20 inch is geen goed idee. Maar een Volvo-onderdelenman vertelde me dat ik voor 19 inch moest gaan - 18 inch zou niet passen. Hij zei dat de remmen groter waren voor auto's met 20 inch.
Niet per se waar. Ik rijd 18” op V90 en S90, het hangt af van het wiel
Image

Image

Image

Image

#29 ·
Hij krijgt port take offs voor een lage prijs. Ik heb een set van 18 inch van hem gekocht voor mijn V90CC om te gebruiken voor winterbanden.

#32 ·
Als je in het noordoosten woont (of bereid bent om met verzending om te gaan), bel dan Nick van Re-Volv in Oxford, MA.

Hij krijgt port take-offs voor een lage prijs. Ik heb een 18-inch set van hem gekocht voor mijn V90CC om te gebruiken voor winterbanden.
Nick is een goede kerel om zaken mee te doen, ik heb een mooie downpipe voor een S60 van hem gekocht.

#33 ·
Hier zijn de BBS-wielen die ik net op mijn S60 heb gezet. Ze zijn 18x8 met een ET42 offset en ze passen op de 345mm rotors en remklauwen op mijn T6. Deze wielen samen met een set 245/45R18 banden geven een stuk meer wang om de rit wat zachter te maken. De BBS-wielen zijn low pressure cast (hetzelfde proces als de originele Volvo-wielen) en zijn geclassificeerd om elk 1650 lbs te ondersteunen.

#36 ·
^ Die opstelling ziet er zo goed uit.

Terzijde, wees op je hoede voor oplichters, mensen. Iemand heeft vanavond geprobeerd me op te lichten met wat laag gedrag.
Melden bij de moderator! Dat heb ik gedaan en de actie was snel!

• Helpful
Reactions: graystroke
#37 ·
Deze daders trollen meestal WTB-lijsten en e-mailen je dan dat ze een vriend hebben die precies het onderdeel heeft dat je wilt, of ze zeggen dat je ze geld moet sturen en dat ze het onderdeel over een paar dagen zullen verzenden. De andere typische kenmerkende tekenen zijn er als je goed kijkt.