SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

AUX-installatie op XC90 2006

118K views 159 replies 43 participants last post by  Hong Kong  
#1 · (Edited)
Beste vrienden, vandaag installeer ik de goedkoopste oplossing voor alle XC 90 en vergelijkbare
auto's zonder AUX-ingang, aangezien Volvo tot mijn auto 06.2006 geen AUX heeft geïnstalleerd en we ook geen MP3-cd's in onze units of cd-wisselaars kunnen afspelen.

Je hoeft alleen maar een 2-aderige audiokabel en de aarde samen te solderen op de
hoofdradiounit (vind deze aan de achterkant van de kofferbak) en alle foto's
zijn hier.

Als je telefoonmuziek wilt luisteren, zet je de radiomodus gewoon op AM
of FM en voilà. Als je radio wilt luisteren, trek je gewoon de stekker uit
van je mobiele telefoon.

Ik heb dit vandaag geïnstalleerd en het werkt prima. Nu trek ik gewoon een lange kabel
audio naar de middelste box of je kunt ook draadloze kleine modules goedkoop
op eBay plaatsen.

Geniet eindelijk van lange muziek van je telefoons, MP3-spelers etc...

#3 ·
U kunt 2 modules verwijderen, één is GPS, de andere is de TMC-module, maar om deze te verwijderen, moet u eerst 2 torx-schroeven verwijderen en vervolgens eerst de middelste module en dan de linker GPS-module, aangezien GPS aan de linkerkant twee vreemde houders heeft. Trek hem er gewoon stevig uit. Verwijder 3 schroeven die de complete unit vasthouden, wees voorzichtig met het uittrekken van de bruine antennekabel van de antenne-aansluitingen in het midden van de console.
Image

Image

Image

Knip alle kabelbinders die de bekabeling vasthouden - pas op dat u geen kabels of draden doorknipt.

#4 · (Edited)
Dan kunt u de ORANJE kabel zien. LET OP, DIT IS OPTISCH, niet buigen of knikken. Duw gewoon de hendel op de connector en trek hem er stevig uit.
De rode is stroom 12 V, trek hem er gewoon uit.

#5 ·
Zorg ervoor dat u bij het uittrekken van het antennesysteem de airbags niet aanraakt en de kabels van de airbags aan de linkerkant loskoppelt.
Image

Image

Image

Trek beide modules eruit. TMC en GPS.
Image

Aan de andere kant kunt u de satellietantenne zien.
Image

#6 · (Edited)
Verwijder dan deze gemarkeerde torx om de complete eenheid van de antennekaart en de steun te verwijderen.
Image

VOOR HET VERWIJDEREN LET OP!!! TREK EERST de platte antennekabel eruit.
Image

Verwijder dan alle schroeven rond de doos, alleen de 3 die de vermogenstransistors binnenin bij elkaar houden NIET.
Je kunt 3 schroeven naast elkaar zien...bij nummer 2. aan elkaar plakken. VERWIJDER HET NIET.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Aan de achterkant zit één aansluiting. Verwijder deze ook.
Image

#7 · (Edited)
Duw deksel iets omhoog met schroevendraaier.
Image

Voilà Radio-eenheid is open. Zeer hoogwaardige componenten gebruikt voor Volvo. Mooi.
Image

Image

Image

SNIJ NU EEN KLEINE LIJN OP DE PRINTPLAAT GEMARKEERD MET EEN WITTE STIP VAN R9 GAANDE ONDER DE ELEKTROLYTISCHE CONDENSATOR.
Dit om te voorkomen dat het radiosignaal later met de AUX-signaal wordt gemengd. Als je niet snijdt, heb je achtergrondgeluid van de radio. Getest en bevestigd. Snijd dit lichtjes met een kleine schroevendraaier of schaar... niet zo diep.
Image

Hier gemarkeerd met een RODE cirkel.
Image

Controleer met een zoomlens of de kleine lijn is doorgesneden.
Image

#8 · (Edited)
U kunt een 2-draads cinch-audiokabel met een vrouwelijke connector gebruiken. Knip aan de andere kant de cinch af en bereid L- en R-audiosignaaldraden voor om op het bord te solderen. Aarde samen.

#117 ·
Kabelvraag

U kunt aan de ene kant een female connector gebruiken met een 2-draads cinch audiokabel. Aan de andere kant cinch afknippen en L- en R-audiosignaaldraad voorbereiden om op de printplaat te solderen. Aarde samen.

Laat me weten met wat voor soort kabel je bent begonnen. Ik denk aan een gewone RCA wit/rood. De drie aansluitingen op de foto verwarren me. Ik ben van plan een hoofdtelefoonverlengkabel van de printplaat naar een 1/8" female jack plug voor input te gebruiken.

#9 · (Edited)
Plaats eerst een buis voor isolatie van de aarde om in geen geval iets aan te raken
en soldeer de eerste aarde zoals de foto laat zien op dit GROTE PUNT in de buurt van deze 2 Elektrolytische Condensatoren.
C301 en C 872
Image

Image

Soldeer dan OP + onder de 2 Elektr. Cond. aan de bovenkant de L-signaal- en R-signaaldraad.
Als je Elektrolytische Condensatoren ziet, kun je een ZWARTE markering op een deel zien (dit is - negatief)
en de andere niet gemarkeerde is + positief (waar je de signaaldraad moet solderen).

Misschien zullen mijn rode markeringen + - bovenop je storen. Kijk niet naar deze RODE markeringen, ik heb ze alleen gemarkeerd om te weten
welke onderdelen het zijn. De foto laat precies zien dat aan de rechterkant + staat om draad voor draad te solderen.
Zorg ervoor dat je een kleine soldeerkop hebt om geen andere kleine elementen aan te raken of te vernietigen en niets te oververhitten.
Image

Image

#10 · (Edited)
Gebruik alleen een kleine kop van Weller of een soldeerbout.
Image

Image

Ik stel voor dat u voordat u draden op het bord plaatst/begint met solderen, een beetje
soldeer op de plekken gebruikt, aangezien dit bord bedekt is met kleine nagellak tegen vocht.
Raak alle punten aan met een beetje soldeerdraad en soldeer dan de draden. Getest.

#11 · (Edited)
Gebruik dit gat voor de kabel uit de doos, maar VERGEET NIET OM VOORDAT U HET VERKOOPT, DOOR TE DUWEN. De kabel na Cinch gaat niet door.
Image

Bevestig de kabel zo. In de doos heb ik een grote kabelbinder gedaan, voor het geval dat de kabel bij installatie of later niet wordt uitgetrokken...
Image

Dit zijn de AUX-audiokabels. Omdat ik geen lange FEmale-kabel had, heb ik deze geplaatst, maar het is eenvoudig om een lange kabel te kopen en deze naar de middelste voorstoelbox of het dashboardkastje te trekken. Maar voor de bestuurder is het gemakkelijk om in de middelste box van de mobiele telefoon te zitten dan in het dashboardkastje.
Image

Image

#12 · (Edited)
Plaats zekering nr. 6 terug, zet wat muziek op je mobiele telefoon en verbind deze met een eenvoudige oortelefoonkabel. Ik heb er snel een gemaakt om te testen.

Zet nu de hoofdradio-eenheid AAN en zet hem bijvoorbeeld in de AM-modus, omdat niemand deze modus gebruikt, of zet hem in de FM-modus. Je kunt alle AUX-, MP3- of andere muziek horen, zelfs van je laptop of andere tablets etc...

Als je naar de radio wilt luisteren, trek je gewoon de koptelefoonkabel uit je mobiele telefoon en voilà, het werkt.

Ik hoop dat dit veel geld bespaart voor zulke dure modules, wat sommige producenten niet willen, alleen al om naar muziek te luisteren in de XC90 uit 2002-2006, aangezien Volvo vanaf 2007 een AUX-stekker in de middenkast installeert.

Goede veilige rit. Vriendelijke groeten Aleksandar.:rave::saber:
Star Wars-jager die vecht voor rechten. Ja, ik voel me goed.:deadhorse: Ze kunnen voor altijd slaan, maar ik zal steeds meer pushen totdat het moreel verbetert.:whistle:

#126 ·
Zet zekering nr. 6 terug, zet wat muziek op je mobiele telefoon en verbind deze met een simpele
oortelefoonkabel. Ik heb er snel een gemaakt om te testen.

Zet nu de hoofdradio-eenheid AAN en zet hem bijvoorbeeld op de AM-modus, aangezien niemand deze modus gebruikt
gebruikt, of zet hem op de FM-modus. Je kunt alle AUX-, MP3- of andere muziek horen, zelfs van je laptop of andere
tablets etc...

Als je naar de radio wilt luisteren, trek je gewoon de koptelefoonkabel uit je mobiele telefoon en voilà, het werkt.

Ik hoop dat dit veel geld bespaart voor zulke dure modules, wat sommige fabrikanten niet willen
alleen maar om naar muziek te luisteren in de XC90 uit 2002-2006, want vanaf 2007 installeert Volvo een AUX-stekker in de middelste box.

Goede veilige rit. Vriendelijke groeten Aleksandar.:rave::saber:
Star Wars-jager die vecht voor rechten. Ja, ik voel me goed.:deadhorse: Ze kunnen voor altijd slaan, maar
ik zal meer en meer pushen totdat het moreel verbetert.:whistle:
Ik heb alles gedaan, maar nu komt mijn head unit niet. Ik druk op de knop en dan licht hij een seconde op en dan niets. Ideeën?

#13 · (Edited)
En natuurlijk zal ik in de doos in het midden van de voorstoelen een vrouwelijke Jack plaatsen, zoals Volvo dat deed in nieuwere modellen na 2006. Dit bedoel ik. Voila AUX werkt voor minder dan 5 euro.

#14 ·
#15 ·
Wat een geweldig verslag! De modellen vanaf 2007+ worden allemaal standaard geleverd met een AUX-ingang bij de bekerhouders. De mijne heeft het. Je zou je bekerhouders kunnen vervangen door een van 2007 voor een standaard look voor je opstelling.

• Like
Reactions: Hong Kong
#17 ·
En uiteindelijk denk ik dat de beste oplossing is om de mobiele telefoon in een houder te plaatsen en ik gebruik een tafel die Samsung ondersteunt, hij is perfect met AUDIO-uitgang rechtstreeks van de telefoonconnector en tegelijkertijd steek je gewoon de autolader in. Het is niet nodig om gaten of connectoren te maken. Plaats deze houder in de middelste doos tussen de stoelen, bevestig hem met dubbelzijdig tape of iets dergelijks en plaats je telefoon. Voilà. Audiokabel en stroomkabel komen er gewoon van onderaf in.

#18 ·
Sorry dat ik hier een 'noob'-vraag stel... Ik ben ingelogd, maar kan geen van de foto's in deze thread zien.

Ik denk erover om deze procedure te proberen, maar foto's zouden uiteraard helpen om te begrijpen wat er gedaan moet worden.

Advies?

Bedankt.

#21 ·
Cabot bedankt. Ik ben blij om steun te krijgen...;) Ik heb veel verschillende metalen dozen voor apparatuur gezien, zelfs voor ruwe omgevingen, maar het Japanse bedrijf dat dit voor Volvo produceert, is van hoge kwaliteit, vooral in de metalen behuizing. Ik herinner me dat Japan 20, 30 jaar geleden een perfecte industrie had voor kleine metalen geperste onderdelen. Stel je oude videorecorders, camera's etc. eens voor... Hoeveel gebogen metalen onderdelen zaten erin... en nooit problemen met deze onderdelen. Deze metalen doos van de Volvo radio GPS-eenheid is ook erg goed. Ik heb met Japanse mensen van MHI (Mitsubishi Heavy Industry) gewerkt en ze zijn de besten.:OT:

#22 ·
Zorg goed voor jezelf.

#23 ·
Is dit alleen geschreven voor de Ocean Race-editie van de XC90? Ik geloof niet dat onze XC90 V8 uit 2005 deze opties heeft die u laat zien... zoals de luidsprekerlocaties en de locatie van het zekeringpaneel.

Gewoon nieuwsgierig. Bevestig dit alstublieft als u kunt. Ik ben op zoek naar opties om zo SNEL MOGELIJK een USB/AUX-ingang aan ons voertuig toe te voegen.

Bedankt!

#25 ·
Is dit alleen van toepassing op de Ocean Race-editie van de XC90? Ik geloof niet dat onze 2005 XC90 V8 deze opties heeft die u laat zien... zoals de luidsprekerlocaties en de locatie van het zekeringpaneel.

Gewoon nieuwsgierig. Bevestig dit alstublieft als u kunt. Ik ben op zoek naar opties om zo snel mogelijk een USB/AUX-ingang aan ons voertuig toe te voegen.

Bedankt!
Dit zou van toepassing moeten zijn op elke XC90 uit 2003-2006. De luidsprekerlocaties zouden hetzelfde moeten zijn in elke XC90 met de High Performance- of Premium Sound-audiosystemen. Ik kan niet spreken voor het Performance-audiosysteem, omdat dit nooit in de VS verkrijgbaar was.

• Like
Reactions: Hong Kong
#24 · (Edited)
Ik ben er vrij zeker van dat je een Rem-box hebt met zekeringen aan de achterkant
en zelfs als je geen achter
luidsprekers hebt, verandert dit niets
aan deze installatie.
Ik zal een paar foto's plaatsen van hoe je het linker deel van de afdekkingen en het dakdeel verwijdert. Maar als je een beetje op dit forum kijkt, vind je de procedure.
2 plastic afdekkappen die de torx afdekken die de plastic afdekking van de radio-antenne-eenheid vasthoudt. Dat is het.
Of wacht en ik zal foto's plaatsen.

#27 · (Edited)
Uitstekende uiteenzetting Hong Kong! Ik weet niet zeker of ik het ga proberen, want solderen is nog nooit mijn beste vaardigheid geweest. Maar als ik het doe, zijn je foto's en instructies uitstekend. Bedankt! Trouwens...mooie XC90!
Bedankt, ik ben erg blij positieve feedback te krijgen aangezien dit op onze lokale Balkan (Oost-Europa) Volvo-forums slechts een groep negatieve opmerkingen is die afkomstig zijn van de duistere kant van de mentaliteit van sommige mensen. Sorry voor :OT: maar ik ben blij dat hier in al die jaren veel leden mijn berichten respecteren en dit komt, geloof me, alleen voort uit directe ervaring met XC90-problemen. Als je geen ervaring hebt met solderen, geef deze module en kabel dan aan een paar radio-tv-elektronicazaken en vraag om 3 minuten werk. Vergeet niet om eerst de kabel door het gat van de metalen doos met cinch-connectoren te halen. Kun je je voorstellen dat MP3-speler, telefoon, iPhone, tablet of een willekeurige geluidsuitvoer na al die jaren mooie, gewenste muziek in de auto geeft? Geniet ervan mensen. Ik hoop dat deze ervaring veel helpt. Ik vind de auto na al die jaren leuk - dat is het belangrijkste. p.s. bedankt voor de opmerking "mooie XC90"