Sommigen van jullie hebben misschien mijn draad gevolgd over het installeren van een extra transmissieoliekoeler voor de T-6 en dit project was een uitvloeisel van die inspanning. Voor de Trans-koeler leverde Elevate Cars adviesdiensten op het gebied van sanitair en testen en als gevolg daarvan benaderden ze mij om de testbank te zijn voor een carteroliekoeler. Ze hebben de extra carteroliekoeler geĂŻnstalleerd als een compleet project; concept, prototyping en voltooide installatie. De kern van het project is de constructie van de adapterplaat die de OEM-oliekoeler vervangt. De oliekoeler behoudt de OEM-koeler niet zoals de transmissiekoeleropstelling (ik zal waarschijnlijk de OEM-transkoeler binnenkort verwijderen).
De rest van de installatie is vrij eenvoudig en maakt gebruik van een Setreb-koeler en hoogwaardige fittingen en slangen. De Setreb is gemonteerd op een aangepaste beugel van Elevate Cars, wat nodig was omdat ik de do88 intercooler gebruik. Hoewel we een meterpoort in een van de fittingen hebben aangebracht, heb ik nog geen meter geĂŻnstalleerd, dus ik heb geen gegevens om te delen. Als je geĂŻnteresseerd bent in deze mod, e-mail dan Elevate Cars. Mijn opstelling is enigszins uniek, maar een productiemodel is in de maak. info@elevatecars.com
Dit is de adapter die is bewerkt uit billet-aluminium.
Oliekoelerplaat door lcfpolestar, op Flickr
Op deze foto zie je de transkoeler gemonteerd aan de bovenkant van de do88 intercooler en de oliekoeler in het midden laag gemonteerd.
IMG_20180629_183608076 door lcfpolestar, op Flickr
De rest van de installatie is vrij eenvoudig en maakt gebruik van een Setreb-koeler en hoogwaardige fittingen en slangen. De Setreb is gemonteerd op een aangepaste beugel van Elevate Cars, wat nodig was omdat ik de do88 intercooler gebruik. Hoewel we een meterpoort in een van de fittingen hebben aangebracht, heb ik nog geen meter geĂŻnstalleerd, dus ik heb geen gegevens om te delen. Als je geĂŻnteresseerd bent in deze mod, e-mail dan Elevate Cars. Mijn opstelling is enigszins uniek, maar een productiemodel is in de maak. info@elevatecars.com
Dit is de adapter die is bewerkt uit billet-aluminium.

Op deze foto zie je de transkoeler gemonteerd aan de bovenkant van de do88 intercooler en de oliekoeler in het midden laag gemonteerd.