SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Amazon Basics of Kirkland (Costco) synthetische olie?

20K views 18 replies 7 participants last post by  dyun1dyun1  
#1 · (Edited)
Ik heb onlangs mijn olie vervangen met Castrol Edge zoals gewoonlijk. Ondertussen heb ik gunstige pers gelezen over Amazon Basics volledig synthetische olie (van Warren) en nu Costco's Kirkland volledig synthetische olie. Heeft iemand al de overstap naar een van deze gemaakt? De beoordeling is hoger, de recensies zijn goed en de kosten zijn lager.

Amazon Basics 5W-30, 6 quarts, momenteel $21,24.
Kirkland 5W-30, 10 quarts, momenteel $24,99.

#3 ·
Alle drie zijn gemaakt door Warren en beoordeeld als API SN Plus. Het is interessant om te zien dat drie grote verkopers ze aanbieden. Ik weet zeker dat ze prima zijn voor recente Volvo's. Maar afgezien van de kosten vraag ik me af of ze objectief beter zijn dan Castrol Edge of Mobil 1.

#4 ·
Wat Huish was/is voor wasmiddel, is Warren voor motorolie. In tegenstelling tot een fles wasmiddel van een huismerk of een blik erwten, is het onmogelijk om te beoordelen of het goed is of niet. Was het de olie, de manier waarop er werd gereden, de lading die het trok, of een overvloed aan andere factoren? Ik laat de internetexperts van Bobs het juiste antwoord bepalen, want als het op het web staat, moet het wel waar zijn.

#6 ·
Wat Huish was/is voor wasmiddel, is Warren voor motorolie. In tegenstelling tot een fles wasmiddel van een huismerk of een blik erwten, is het onmogelijk om te beoordelen of het goed is of niet. Was het de olie, de manier waarop er mee werd gereden, de lading die het trok, of een overvloed aan andere factoren. Ik laat de internetexperts van Bobs het juiste antwoord bepalen, want als het op het web staat, moet het wel waar zijn.
Net als alles wat in de National Inquirer staat, waar is, "omdat onderzoekende geesten het willen weten" ;)

#5 ·
Ze hebben allemaal een API-classificatie van SN, dus ze voldoen aan alle eisen van de fabrikanten. Interessant genoeg is die van Amazon SN Plus, wat een betere bescherming biedt tegen voortijdige ontsteking in turbogeladen voertuigen met directe injectie. Ik ben altijd verbaasd hoe mensen zich meer zorgen maken over welke motorolie ze gebruiken in plaats van wat ze eten. Heb je de buiken van sommige van die zuidelijke dragracejongens gezien......lol

#7 · (Edited)
Kirkland en Supertech zijn ook gelabeld met API SN Plus. Dus waarschijnlijk niet anders dan Amazon Basics. Met de drie grootste retailers in de VS die dezelfde generieke olie verkopen, lijken geheime merkadditieven binnenkort tot het verleden te behoren.

#9 ·
Ik zou de Kirkland-olie zonder aarzelen gebruiken als deze hier in Canada verkrijgbaar was. Het dichtst in de buurt van een private label dat we hier hebben, is het merk Motomaster van Canadian Tire, dat door Shell wordt gemaakt.

Het is vrijwel onmogelijk om de mist in te gaan met een moderne motorolie van de juiste kwaliteit en API-serviceclassificatie.

#10 · (Edited)
Project Farm op YouTube heeft een vergelijkingstest gedaan. Hij vergeleek Amazon Basics met Mobil 1 en concludeerde dat het extreem goed presteerde.
Hieronder is een andere test van Costco's Kirkland Oil versus Walmart's SuperTech. Zijn conclusie is dat Kirkland, Amazon Basics en SuperTech dezelfde olie zijn en dat ze allemaal goed zijn.

#11 ·
Ik heb onlangs mijn olie gewisseld met Castrol Edge zoals gewoonlijk. Ondertussen heb ik gunstige pers gelezen over Amazon Basics volledig synthetische olie (van Warren) en nu Costco's Kirkland volledig synthetische olie. Heeft iemand al de overstap naar een van deze gemaakt? De beoordeling is hoger, de recensies zijn goed en de kosten zijn lager.

Amazon Basics 5W-30, 6 quarts, momenteel $21.24.
Kirkland 5W-30, 10 quarts, momenteel $24.99.
Eerlijk gezegd zijn ze allebei best goed. Maar je zou Liquimolly van FCP euro moeten gebruiken, $70 betalen voor hun olieverversingskit (aftapring, olie en filter) en zolang je de retourzending betaalt, betalen ze je de volledige kosten van hun nieuwe kit terug. Sterker nog, ze hebben een levenslange garantie/vervanging op alles. Koop een set remblokken, verander ze in stof op de renbaan, stuur ze een foto en koop dan nieuwe blokken, stuur de oude terug en ze betalen je alles terug behalve de verzendkosten.

#12 ·
Eerlijk gezegd, ze zijn allebei best goed. Maar je zou Liquimolly van FCP euro moeten gebruiken, $70 betalen voor hun olieverversingskit (aftapring, olie en filter) en zolang je de retourzending betaalt, vergoeden ze je de volledige kosten van hun nieuwe kit. Sterker nog, ze hebben een levenslange garantie/vervanging op alles. Koop een set remblokken, verander ze in stof op de renbaan, stuur ze een foto en koop dan nieuwe blokken, stuur de oude terug en ze vergoeden je alles behalve de verzendkosten.
Puur anekdotisch, maar ik gebruik al meer dan tien jaar synthetische Supertech van Walmart in auto's die ik meer dan 250.000 mijl rijd zonder problemen. Heb 268.000 op een Toyota en 254.000 op een S80 gezet. Moet toegeven dat ik niet altijd religieus was op de S80, soms bijna 8.000 tussen de beurten, hoewel meestal 5.000. Ik zou het ook in mijn Porsche hebben gebruikt, behalve dat ze geen 0W-40 aanboden. Met 10 quarts met filter was MobilOne behoorlijk duur.Ik zal SuperTech gebruiken in mijn nieuwe V8.

#15 ·
Ik heb net de sprong gewaagd en 20 quarts gekocht voor $42. Het was in de aanbieding voor $21 voor 2 flessen van 10 quarts. Met mijn voertuig met een hoge kilometerstand denk ik dat het het proberen waard is.

#16 · (Edited)
Goede keuze. Er was een gevoel van trots om te zeggen dat mijn S80 alleen Castrol Edge heeft gehad. Maar ik zal waarschijnlijk hetzelfde doen voor mijn volgende olieverversing.

Met betrekking tot de olie vergelijkingen van Project Farm, testte hij Kirkland in zijn Suburban truck en bestelde laboratoriumanalyses voor en na. Iedereen kan de laboratoriumanalyse bestellen, zoals sommige leden hier hebben gedaan. Er is uiteraard een tijdsbeperking en andere beperkingen bij het uitvoeren van real-world vergelijkingen voor elk merk dat hij heeft beoordeeld. Daarom deed hij winkeltests met koffiepotten en tandwielen, alleen ter referentie. Het is een doe-het-zelf vergelijking die beter is dan vertrouwen op marketing of pure speculatie.

#17 ·
Goede keuze. Ik was er trots op dat mijn S80 alleen Castrol Edge heeft gehad. Maar ik zal waarschijnlijk hetzelfde doen voor mijn volgende olieverversing.

Wat betreft de olie vergelijkingen van Project Farm, hij testte Kirkland in zijn Suburban truck en bestelde laboratoriumanalyses voor en na. Iedereen kan de laboratoriumanalyse bestellen, zoals sommige leden hier hebben gedaan. Er is uiteraard een tijdsbeperking en andere beperkingen bij het doen van real-world vergelijkingen voor elk merk dat hij heeft beoordeeld. Daarom deed hij winkeltests met koffiepotten en tandwielen, alleen ter referentie. Het is een doe-het-zelf vergelijking die beter is dan vertrouwen op marketing of pure speculatie.

[emoji3]Ik was hetzelfde. Ik gebruikte alleen Mobil 1 omdat ik dacht dat het topmerk de enige manier was om te gaan. Toen ik de olie zag, en ik ben een enorme fan van Costco, deed ik een Google-zoekopdracht en stond in de gangpaden en keek naar de project farm video voordat ik de aankoop deed.

2010 xc90 3.2 | 2017 Prius V Five