Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ik hoop dat het een kleine bug is en niet iets dat potentieel ernstiger is.
Ik heb het vorig jaar vaak gehad op mijn met sensus uitgeruste auto, vooral bij het verlaten van de auto voor slechts een paar minuten, bijvoorbeeld "parkeren, een pakket ophalen van het postkantoor, vertrekken"-situaties. Ik heb mijn auto in december laten onderhouden en sindsdien is het niet meer gebeurd, maar het is een korte tijdsperiode ... helaas hebben we geen reset-optie, en stoppen, vergrendelen, een paar minuten wachten, opnieuw opstarten is nogal vervelend.Sinds die software-upgrade in juli 2024 is het probleem volledig verdwenen op mijn auto. Vraag me af dat het niet is opgelost op nieuwere auto's. Of misschien was de fix alleen voor sensus?!
Wat bedoel je met "we hebben geen resetoptie"? Home-knop voor 30-40 seconden heeft altijd voor mij gewerkt,Ik heb het vorig jaar vaak gehad met mijn met Sensus uitgeruste auto, vooral als ik de auto maar een paar minuten verliet, bijvoorbeeld "parkeren, een pakket ophalen bij het postkantoor, wegrijden"-situaties. Ik heb mijn auto in december laten onderhouden en sindsdien is het niet meer gebeurd, maar het is een korte tijdsspanne... helaas hebben we geen resetoptie, en stoppen, vergrendelen, een paar minuten wachten, opnieuw opstarten is nogal irritant.
Voor auto's met sensusWat bedoel je met dat we geen resetoptie hebben? Home-knop gedurende 30-40 seconden werkte altijd voor mij
maar ik heb dit probleem ook al een tijdje niet meer gehad (het is meer een zomerprobleem)
Kocht 4 maanden geleden een XC90 B5 uit 2025. Geen geluidsprobleem begon vanavond nadat we na het uit eten gaan terug in de SUV stapten. We deden niets anders. Maakte ons gek. Moest de knop op de middenconsole ongeveer 30 seconden ingedrukt houden om het infotainmentsysteem opnieuw op te starten. Werkte perfect. Maar het is ontmoedigend om te weten dat dit probleem veel voorkomt. En na dit te hebben gezien, blijkbaar sta ik voor meer problemen. Jammer, want we zijn dol op onze XC90.Terwijl ik vandaag bij een stoplicht stond met mijn knipperlicht aan, merkte ik dat er geen klikgeluid was, raar. Toen vroeg ik Google om een routebeschrijving, hoewel het mijn verzoek verwerkte, reageerde het niet. Toen probeerde ik muziek af te spelen, niets.
Ik realiseerde me dat er helemaal geen geluid meer uit de speakers kwam voor elke functie die audio vereist. Moest de middelste knop onder het display tijdens het rijden ingedrukt houden om het systeem opnieuw op te starten, waarna al het geluid terugkeerde.
Nog iemand dit meegemaakt? Ik hoop dat het een kleine bug is en niet iets dat potentieel ernstiger is.
Net gebeurd op de rit naar mijn werk in mijn V90. Bedankt voor de tip, muziek, Jaaaa!Terwijl ik vandaag bij een stoplicht stond met mijn knipperlicht aan, merkte ik dat er geen klikgeluid was, raar. Toen vroeg ik Google om een routebeschrijving, hoewel het mijn verzoek verwerkte, reageerde het niet. Toen probeerde ik muziek af te spelen, niets.
Ik realiseerde me dat er helemaal geen geluid meer uit de luidsprekers kwam voor welke functie dan ook die audio vereist. Moest de middelste knop onder het display tijdens het rijden ingedrukt houden om het systeem opnieuw op te starten, waarna alle geluid terugkeerde.
Nog iemand zoiets meegemaakt? Ik hoop dat het een kleine bug is en niet iets dat potentieel ernstiger is.
Je houdt de harde knop onder het centrale scherm ongeveer 30 seconden ingedrukt. Je ziet waarschijnlijk een bericht dat aangeeft dat het scherm klaar is om te worden schoongemaakt. BLIJF de knop ingedrukt houden, totdat alles zwart wordt en - een paar seconden later - het Volvo-logo verschijnt. Je hebt het infotainmentsysteem opnieuw opgestart.Hoe start je opnieuw op?
Had vanochtend hetzelfde probleem. Probeerde te resetten en geen succes. Stond meer dan een uur in de file zonder infotainment (kan ik weerstaan), maar het niet horen van "systeemmeldingen" zoals de parkeersensoren of het klikken van de richtingaanwijzers is een aanzienlijk veiligheidsprobleem. Heb nog nooit zo'n probleem gehad met een ander merk en had het NIET van Volvo verwacht. Vervelend genoeg losten 3 resets het niet op. Volvo support suggereert dat het uitschakelen van de auto en weglopen met de afstandsbediening (sleutel) het probleem zou oplossen. Zal het later weten. Zeer teleurstellend.Terwijl ik vandaag bij een stoplicht stond met mijn knipperlicht aan, merkte ik dat er geen klikgeluid was, raar. Toen vroeg ik Google om een routebeschrijving, hoewel het mijn verzoek verwerkte, reageerde het niet. Toen probeerde ik muziek af te spelen, niets.
Ik realiseerde me dat er helemaal geen geluid meer uit de luidsprekers kwam voor functies die audio vereisen. Moest de middelste knop onder het display tijdens het rijden ingedrukt houden om het systeem opnieuw op te starten, waarna al het geluid terugkeerde.
Nog iemand die zoiets heeft meegemaakt? Ik hoop dat het een kleine bug is en niet iets dat potentieel ernstiger is.
Kreeg onlangs een OSD-geleverde XC60 die dit bij mij deed in mijn eerste week in Zweden. Gegoogeld op mijn telefoon voor een oplossing... zag dat ik moest stoppen, parkeren, uit de auto stappen, deuren op slot doen en even wachten.
Dat gedaan, 100 push-ups gedaan en wat water gedronken (nee, niet meer), deur geopend, auto gestart, weggereden met alles normaal werkend.
Ja, push-ups en water lossen bijna elke aandoening op.
Ik had hetzelfde probleem maandagochtend. Ik moest de auto uitzetten, geparkeerd staan met het contact aan. Het leek erop dat ik de knop enkele minuten ingedrukt hield en uiteindelijk werkte het. 2025 Volvo V90 CC.Had dezelfde probleem vanochtend. Probeerden te resetten en geen succes. Stond meer dan een uur in de file zonder infotainment (kan ik weerstaan), maar het niet horen van "systeemgeluiden" zoals de parkeersensoren of het klikken van de richtingaanwijzers is een aanzienlijk probleem voor de veiligheid. Nog nooit zo'n probleem gehad met een ander merk en had het NIET van Volvo verwacht. Vervelend genoeg hebben 3 resets het probleem niet opgelost. Volvo support suggereert dat het uitschakelen van de auto en weglopen met de afstandsbediening (sleutel) het probleem zou oplossen. Zal het later weten. Erg teleurstellend.
Volvo XC40 Recharge 2023
Heeft u ooit nog problemen gehad? De mijne is nu 4 keer bij Volvo geweest. Nog steeds geen oplossingMijn auto ging vandaag naar de dealer voor het vervangen van de afdichting van het zonnedak, en de technicus informeerde me dat er een nieuwe software-upgrade is die dat geluidsprobleem oplost. De update is toegepast, laten we kijken of het de komende weken weer gebeurt!