SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Alarm Systeem Fout, Service Vereist, Hulpvraag 2016 XC90

1.7K views 14 replies 7 participants last post by  zivny.ondrej  
#1 ·
Hallo,

Heeft iemand dit probleem gehad en het opgelost? Mijn hoofdaccu en start/stop-accu's zijn minder dan 2 jaar oud.

Er zijn geen andere fulltime symptomen. (Een paar weken geleden, toen ik haar aan het wassen was, bleef de auto de spiegels vergrendelen en ontgrendelen)

Ik las in threads voor oudere Volvo's dat er een batterij in de alarmsirene/module zit die periodiek vervangen moet worden. Is dit het geval in een 2016? Zo ja, waar bevindt deze zich? Een onderdeelnummer zou helpen.

Als u een onderdeel kent dat ik moet vervangen, geef dan een onderdeelnummer en locatie op.

Mijn dichtstbijzijnde dealer is 3 uur rijden, dus ik zou dit graag zelf willen doen (ik zou het nog steeds zelf willen doen als de dealer naast de deur zou zitten).

Moet ik diagnostische hardware/software aanschaffen zoals VIDA/Dice of Vdash?

Image

Bedankt bij voorbaat! Vrolijk kerstfeest en fijne feestdagen

#7 ·
Ik zou eerst de code ophalen
Bedankt, wat raadt u mij aan om de code op te halen? Ik heb alleen een generieke Bluetooth OBDII, die ik op mijn telefoon aansluit. Is er een app die ik zou kunnen krijgen? Of moet ik een VIDA- of VDASH-setup installeren?

Als ik het met eenvoudige OBDII kan ophalen, heeft u dan ergens een bibliotheek met codes en uitleg gezien?

#6 ·
Een codelezer nodig om de code te krijgen. Soms is dat alles wat je nodig hebt. Online bronnen kunnen je wijzen op wat de oplossing waarschijnlijk zal zijn. Ik weet niet zeker of dit een VCM/VCM-batterijprobleem zou kunnen zijn.
Bedankt, wat raad je me aan om de code uit te lezen? Ik heb alleen een generieke Bluetooth OBDII, die ik op mijn telefoon aansluit. Is er een app die ik kan krijgen? Of moet ik een VIDA- of VDASH-setup aanschaffen?