SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Luchtvering

2.6K views 7 replies 6 participants last post by  shivpt  
#1 ·
Weet iemand of luchtvering achteraf ingebouwd kan worden? Ik heb een MY18 XC90 Inscription geleased. Maakte me er toen niet zo druk om, maar dacht dat het een goede toevoeging zou zijn, vooral op lange ritten.

#2 · (Edited)
Waarom je er ĂĽberhaupt aan zou denken om zoiets aan te pakken met een leaseauto, gaat mijn pet te boven. Je kunt rekenen op veel geld en veel hoofdpijn. Je kunt net zo goed de klap opvangen door je lease in te leveren en er een te kopen met luchtvering af fabriek.

#3 ·
Weet iemand of luchtvering achteraf kan worden ingebouwd? Ik heb een MY18 XC90 Inscription geleased. Maakte me er toen niet zoveel zorgen over, maar dacht dat het een goede toevoeging zou zijn, vooral op lange ritten.
Alles kan met genoeg geld, maar ik gok dat dit kostbaar zou zijn en dat je waarschijnlijk geen dealer zou vinden die zo'n project wil aanpakken. Het kan nodig zijn om het hele voertuig te demonteren om kabelbomen ervoor achteraf in te bouwen, weet het niet zeker. Het is zeer twijfelachtig dat het een plug-and-play installatie zou kunnen zijn.Lever uw lease vroegtijdig in en neem een andere met de 4-corner luchtoptie erop.

#4 ·
Alles kan met genoeg geld gedaan worden, maar ik gok dat dit onbetaalbaar zou zijn en dat je waarschijnlijk geen dealer zou vinden die zo'n project wil aanpakken. Het zou de demontage van het hele voertuig kunnen vereisen om kabelbomen ervoor achteraf in te bouwen, weet het niet zeker. Het is zeer twijfelachtig dat het een plug-and-play installatie zou kunnen zijn.

Lever uw lease vroegtijdig in en neem een andere met de 4-corner luchtoptie erop.
Je hebt hier helemaal gelijk in - op mijn P-car was ik geĂŻnteresseerd in TPMS, dat pas beschikbaar kwam vanaf 2006 MY en aangezien mijn 2005 de dash-element ervoor had, vroeg ik me af of het een simpele achteraf upgrade zou zijn. Het blijkt dat ik niet de enige was met dat idee - mijn dealer destijds zei dat ze het hadden onderzocht en dat het $4.000 zou hebben gekost. Hoewel het een mooie implementatie is om de bandenspanning tijdens het rijden te controleren, was het me geen $4.000 waard. Hoewel het ook cool is, zou het achteraf gezien meer informatie zijn geweest die op het circuit zou hebben afgeleid :)

#6 ·
Ik denk niet dat je het achteraf kunt inbouwen, omdat de luchtvering een ander veersysteem is dan de standaardvering. Het is niet zo eenvoudig als het plaatsen van luchtveren, omdat de standaardvering bladveren gebruikt.
Je hebt ook de luchttanks achterin nodig, het ventielenblok, de compressor, leidingen etc.... Neem er gewoon een met luchtvering.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#7 ·
Tanks en leidingen zouden het gemakkelijke deel zijn in vergelijking met het vervangen van bladveren door de airbags. Ik denk dat je een aangepaste bevestiging zou moeten maken? Maar zoals iedereen zegt, niet de moeite waard op een XC90, laat staan ​​een geleasede.