SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Luchtfilter

6.3K views 32 replies 17 participants last post by  Needsdecaf  
#1 ·
Hallo iedereen
Ik heb mijn 04R ongeveer een maand geleden gekocht en vandaag dacht ik dat ik mijn luchtfilter zou bekijken. Nou, tot mijn verbazing is hij vies. Raden jullie aan om een nieuw filter bij de dealer te kopen of een K&N??? Hoeveel kost er een van Volvo?

#2 ·
Re: Luchtfilter (S70780)

De MAF-sensor is erg kieskeurig met een geolied filter. IMHO, koop een OEM tenzij je van plan bent serieus te modden. Ik kan niet spreken voor CAN$ prijzen, maar ik kocht er vorig jaar een voor $20.

#4 ·
Re: (Methadome_S60-R)

Ik heb een BMC luchtfilter te koop...

Stuur me een PM als je geĂŻnteresseerd bent.

#6 ·
Re: (carlosR)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door carlosR »
Korte vraag, mijn R kwam met een BMC-filter en ik heb geen idee hoe ik het moet onderhouden. Heeft het een kit nodig zoals een K&N? Bedankt.

Ja.

En voor OP, bewaar je originele vuile filter om te gebruiken terwijl je je aftermarket filter laat uitlekken/drogen. Ik heb gemerkt dat als je het 24 uur rechtop laat staan, overtollige olie kan weglopen/diffunderen. Draai het dan om en laat het nog eens 24 uur staan. Geen MAF-problemen hier.

Er was een suggestie om een werkplaatsstofzuiger te gebruiken om overtollige olie op te zuigen, wat ik ingenieus vond, maar de K&N-oplaadkit zegt uitdrukkelijk dat je dat niet moet doen, dus ik ging voor de methode die ik hierboven noemde.

#7 ·
Re: ("R" Kelly)

K&N zegt niets over de Shop-Vac methode..........

Die methode, zoals door mij bedacht, vervangt de zuigende werking van de motor door een vacuĂĽm dat door de normale MAF-eindpoort zuigt. Een typische ShopVac stroomt ongeveer hetzelfde als de R bij 3000 RPM zonder boost, dus hij trekt gewoon zachtjes lucht door het filtermedium.

Image

K&N waarschuwt tegen perslucht en hete lucht, wat ik zelf ook afraden.

Ref: http://www.kandn.com/instructions/18627A.pdf

Aangepast door JimLill om 14:52 uur op 30-3-2008

#8 ·
Re: (JimLill)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door JimLill »

K&N waarschuwt voor perslucht en hete lucht, wat ik zelf afraden.

Soortgelijke waarschuwingen zijn ook opgenomen in de documentatie die wordt meegeleverd met BMC luchtfilters en reinigingskits. We hebben de BMC-reinigings- en opnieuw olie-kits:

http://www.vivaperformance.com...d=180

Image

#9 ·
Re: Luchtfilter (MagoonR)

Ik gebruik de K&N en het werkt prima. Ik heb "Brake Clean" gebruikt om wat olie te verwijderen en daarna heb ik mijn luchtslang gebruikt om al het "Slime" eruit te blazen. En ja jongens, dat is veilig! Ik heb het zeker gesteld met de andere technici. Maar EST heeft een mooie blauwe die ik binnenkort ga halen.

#12 ·
Re: (GPollman)

Blijf uit de buurt van de K&N, ik heb hem gebruikt en na een paar maanden ontwikkelde de auto een aarzeling bij stationair toerental. De toerentallen daalden abrupt en stabiliseerden zich vervolgens, na een paar seconden was er weer een, dus voordat de auto teruggebracht werd voor de 37K-service, heb ik het originele filter teruggeplaatst, het probleem verdween
Image
toeval...mijn gok is van niet. Ik heb K&N al eerder op andere auto's gebruikt zonder problemen, maar het lijkt er echt op dat de R er nogal kieskeurig over is.

#13 ·
Re: (mrumiano)

Quote, oorspronkelijk gepost door mrumiano »
Blijf uit de buurt van de k&N, ik heb hem gebruikt en na een paar maanden ontwikkelde de auto een aarzeling bij stationair draaien. De toerentallen zouden abrupt dalen en dan stabiliseren, na een paar seconden zou er weer een zijn, dus voordat de auto teruggebracht werd voor de 37K service heb ik het originele filter teruggeplaatst, het probleem verdween
Image
toeval... mijn gok is van niet. Ik heb K&N eerder op andere auto's gebruikt zonder problemen, maar het lijkt er echt op dat de R er nogal kieskeurig over is.

Weet je, ik probeer al een paar maanden hetzelfde probleem te diagnosticeren. Bougies en de brandstofdruksensor vervangen, nog steeds het probleem bij stationair draaien (maar hij trekt wel lekker). Ik heb toevallig een nieuw OEM-filter in de garage liggen, dus ik heb die er net ingegooid... Ik zou ERG enthousiast zijn als dat het oplost.

#14 ·

K&N zegt niets over de Shop-Vac-methode..........

Hier is een direct citaat uit de K&N-oplaadkit:

Reinigingsfles -
DROOGTIPS: Schud na het spoelen al het overtollige water af en laat op natuurlijke wijze drogen. Het gebruik van andere reinigings- of droogmethoden beschadigt het filter en maakt de K&N-luchtfiltergarantie ongeldig. (het staat vetgedrukt op de fles).

Olie Fles -
GEBRUIK GEEN HOGE DRUK LUCHT OM FILTER TE REINIGEN OF TE DROGEN. (het is met hoofdletters op de fles).

Jim, ik ben het er helemaal mee eens dat de turbo shop-vac niet meer zuigkracht mag hebben dan de turbo, en het zal waarschijnlijk prima zijn (ik vind het echt ingenieus), maar ik vermeldde alleen wat er op de K&N-oplaadkit stond. Ze willen waarschijnlijk niet dat mensen er een föhn overheen houden, ik beschouwde uw methode als "andere droogmethode" en koos dus voor de natuurlijke luchtdroging.

#16 ·
Re: ("R" Kelly) en passagierszijde CAI (zayzay)

Ik verkoop niets meer... informeer bij IPD, zou over een paar weken de CAI aan de bestuurderszijde moeten verkopen, in de toekomst hopend de CAI aan de passagierszijde te verkopen.

#17 ·

terug naar luchtfilters.............

Je moet het (geen) risico van de ShopVac-methode afwegen tegen de bekende mogelijkheid van een geoliede MAF die problemen veroorzaakt. Ik denk dat de ongeveer $50 die geassocieerd worden met een K&N peanuts zijn in vergelijking met de kosten van een verwoeste MAF. De hierboven afgebeelde ShopVac-methode was niet bedoeld om een gereinigd filter zozeer te drogen, maar om voorzichtig overtollige olie te verwijderen, waardoor de kans op overmatige olie die de draden van de MAF vervuilt, wordt geminimaliseerd.

#18 ·

[QUOTE="R" Kelly]
Hier is een directe quote uit de K&N-oplaadkit:

Olie Fles-
GEBRUIK GEEN HOGE DRUK LUCHT OM DE FILTER TE REINIGEN OF TE DROGEN. (het is op de fles met hoofdletters).

QUOTE]

Het kan zijn dat je niet met hoge druk lucht moet drogen voor garantie ongeldig... Ik maak me geen zorgen over mijn garantie. is wat ik probeerde te zeggen. het kwam verkeerd uit

Gewijzigd door VolvokidS60R om 20:16 uur op 31-3-2008

#19 ·
Re: (VolvokidS60R)

Als je je eigen bougies niet kunt vervangen, moet je wegblijven van het installeren van een - K & N. - CAI.

Ik heb de lucht van een - Drukslang - 120 PSI gebruikt - de deal is om er niet dichtbij te komen, je wilt geen kleine gaatjes in het filter blazen.

Maar ik gebruik geen lucht nadat het is geolied (alleen om schoon te maken).

Ik heb ze zelfs in kerosine gedoopt - toen uitgeblazen - toen geolied.

(Je moet gewoon voorzichtig zijn!) - Ik ben het er echter mee eens dat de stofzuigermethode veiliger zou zijn.

Ik vraag me af - hoeveel bomen - K & N's redden VS. (Papieren filters) ! ? ?

Laten we zeggen 40.000.000 miljoen sportwagens - Luchtfilter vervangen - Twee keer per jaar.

Sport Truck, en Rally Guys, Auto Corss X, Baha 1000 - Woestijnraces.

Meer dan 80.000.000 eenheden - Gemakkelijk = Hoeveel bomen? - Dat is slechts één jaar.

Image

owns 2009 VOLVO V70 3.2S
#21 ·

Quote, oorspronkelijk gepost door JimLill »
terug naar luchtfilters.............
Je moet het (geen) risico van de ShopVac-methode afwegen tegen de bekende mogelijkheid van een geoliede MAF die problemen veroorzaakt.

Uitstekend punt. http://********************/smile/emthup.gif

Toen ik de "perslucht"-quote op de K&N-fles las, dacht ik meteen aan uw suggestie en dacht ik: "wow". Maar nu je het noemt, kan ik zien dat ze eigenlijk niet willen dat mensen een föhn op hun filters gebruiken. Het feit dat we een turbo hebben die 15-20 psi draait, is "perslucht". Ik kan getuigen van hoe gemakkelijk het is om een ​​filter te veel olie te geven, dus ik zou veel liever een stofzuiger hebben die het opzuigt dan een MAF.

Bedankt zoals altijd.

#22 ·
Re: (Needsdecaf)

Zelfs hebben is verleden tijd: De kerosine is er alleen maar om alle troep los te weken.

Dan tik je het filter op iets hards. Dan schud je ze eruit.

De luchtmethode is natuurlijk sneller en schoner. Niet iedereen heeft een ronde luchtfilter, met een stofzuiger die precies de juiste maat heeft.

(Dat is alles) - Ik heb vijf verschillende gehad - K & N's over -10 jaar. - Geen van beide methoden heeft iets verpest.

De stofzuigermethode lijkt de schoonste te zijn!
Image

owns 2009 VOLVO V70 3.2S
#23 ·
Re: (EngTech)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door EngTech »

- Ik heb vijf verschillende - K & N's gehad over -10 jaar. - Geen van beide methoden heeft iets verpest.

Ja, ik ben ze in de jaren 70 gaan gebruiken op AMA shorttrack, 1/2 en mile racers. We hebben er toen veel van gehad. De standaardboormethode was toen een douche in de onderdelenreinigingsmachine en aan de lucht laten drogen. Natuurlijk was met dagen tussen de races de tijd om te drogen geen probleem.

Ze schoonmaken op een R lijkt minder het probleem te zijn, tenzij je te lang wacht. Zelfs dan, als je je standaardfilter hebt bewaard, kun je die tijdelijk gebruiken.

Mijn ShopVac-methode is bedacht nadat een paar mensen CEL hadden gegooid en er olie op de MAF werd vermoed. Maar natuurlijk, zelfs op zijn beste dag, zuigt een ShopVac
Image

#24 ·

Iedereen heeft haast, ja, als je het gewoon insmeert en in de auto knalt en gaat,
dat is vragen om problemen.
Image
http://********************/smile/emthup.gif

Mijn Volvo 242 had er een, en mijn 91 T-bird, dus ik gebruik ze waarschijnlijk al langer dan ik dacht (de tijd vliegt als je plezier hebt!).

owns 2009 VOLVO V70 3.2S
#25 ·

K&N zegt niets over de Shop-Vac methode..........

Die methode, zoals door mij bedacht, vervangt de zuigende werking van de motor door een vacuĂĽm dat door de normale MAF-eindpoort zuigt. Een typische ShopVac stroomt ongeveer hetzelfde als de R bij 3000 RPM zonder boost, dus hij trekt gewoon zachtjes lucht door het filtermedium.

Image

K&N waarschuwt voor perslucht en hete lucht, wat ik zelf ook afraden.

Ref: http://www.kandn.com/instructions/18627A.pdf

Aangepast door JimLill om 14:52 uur op 30-30-2008

Dit is wat ik ga doen als de tijd komt om mijn filter te onderhouden!
http://********************/smile/emthup.gif

#26 ·
Re:

Ik heb het BMC-filter. Er ongeveer 20K mijl mee gereden, en het is tijd om het schoon te maken. Raad eens - ik besloot om het originele VOLVO-filter te halen. Waarom? Ik vertrouw mezelf niet om het oliën correct te doen, ook al weet ik dat ik het KAN, en ik wil geen MAF-problemen riskeren, hoe klein de kans ook is. Ik heb de Kelly CAI, dus met het originele filter heb je natuurlijk de "sok". Dit is mijn theorie - de sok fungeert als een secundair filter bovenop het filter, MAAR met de Kelly CAI is er een duidelijke snelheid van lucht die de luchtbox binnenkomt, net onder de sok, vanuit het CAI-gat, dus het secundaire filter fungeert in deze situatie eigenlijk als een diffuser, die de inkomende lucht gelijkmatiger verdeelt over de hele box en over alle oppervlakken van het filter. Kortom, ik heb de sok opgelaten met de Kelly CAI. Raad eens? De auto brult nu, en ik hoef me geen zorgen te maken over het verknoeien van de MAF. Gewoon een optie om te overwegen...

Vuile BMC en nieuwe oliekit zijn nu beschikbaar.
Image