RE: 240 Tune Up Kosten (RearWheelPaul)
Citaat, oorspronkelijk geplaatst door RearWheelPaul » |
a. 4 bougies ($20)
b. een set bougiekabels en bobinekabel ($70)
c. verdelerkap ($25) en rotor ($15)
d. luchtfilter ($35)
e. vlammenval ($3)
f. olieverversing + filter ($40)
g. hoofdbrandstoffilter ($35)
h. nieuwe thermostaat ($15) |
Ik neem aan dat je prijzen van onafhankelijke garages opsomt, en die kunnen zelfs aan de lage kant zijn.
Daarom moet je onderdelen van iemand anders kopen. Vergelijk met de prijzen van FCP Groton... Bougies $6/set, kabels $39, kap & rotor ~9, luchtfilter 5, vlammenval 0,50, olie & filter ~12-15, brandstoffilter 10, t-stat 9.
$258 vs. ~$100 na verzending. De keuze is gemakkelijk.
Zoals de anderen suggereren, als je veel onderdelen moet vervangen, kost het een fortuin om het door een dealer of zelfs een onafhankelijke garage te laten doen. Ik heb dat meegemaakt toen ik mijn '87 240 kreeg (bedrading, achterbussen, motorsteunen, stuurhuis... schandalige prijzen). Deze auto's zijn vrij eenvoudig om aan te werken en er is veel ruimte in de motorruimte om bij de meeste onderdelen te komen. Online kopen, de simpele dingen zelf doen. Bougies, kabels, kap, rotor, luchtfilter, vlammenval en thermostaat zijn allemaal heel eenvoudige doe-het-zelf projecten. Van de vermelde onderdelen is alleen het brandstoffilter waarschijnlijk een vervelende klus, omdat de fittingen vaak vast kunnen zitten.
Succes.