SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2022.5 vs. 2023 T8?

6.3K views 33 replies 14 participants last post by  rfkuehn  
#1 ·
Mijn leasecontract loopt in juni af voor mijn XC60 T8. Ik denk dat ik 2 goede opties heb, maar ik wil graag wat meningen. Bedankt!

Optie 1: een volledig uitgeruste 2022.5 extended range T8 ophalen met meer opties dan ik wil of nodig heb.
A. Voordelen: Ik kan de auto in mei ophalen. Ik heb eigen vermogen in mijn huidige lease.
B. Nadelen: Momenteel heeft Volvo geen goede leaseprogramma's of geeft de koper zelfs de $7500 belastingvermindering niet.

Optie 2: mijn XC60 aan het einde van de lease kopen en wachten tot de 2023-versie uitkomt.
A. Voordelen: Het 2023-model zou Android moeten hebben in plaats van Sensus en 1-pedaal rijden.
B. Nadelen: Kan momenteel niet besteld worden, dus onbekende datum van beschikbaarheid. Ik moet de omzetbelasting over mijn XC60 betalen, wat de "winst" van het inruilen voor een nieuwe auto later zal verminderen.

Z

#2 ·
Optie 3: Plaats een OSD-bestelling voor een MY23 T8 (XC90 of XC60) wanneer deze beschikbaar is (indien nog niet gedaan) en hoop op een leverdatum in juni.

Er is een heel draadje over OSD. Als je het kunt doen, word je hersenspoeld zoals de rest van ons OSD'ers - veel succes!

#19 · (Edited)
Het hangt ervan af
Is OSD sneller dan een normale bestelling? Ik heb net een XC90 T8 besteld, en de feedback over de levering was Q1/2023…
Het hangt af van de levertijden. Dat zou je moeten controleren. Vóór COVID was de levertijd van bestelling tot plaatsing van je bestelling om op te halen in Göteborg ongeveer 90 dagen. Dat was wat we altijd van plan waren en misschien had het wel eerder gekund. Voor onze 2017 T8 bestelden we in januari voor juli, alleen omdat de zorg toen was dat de levertijden voor T8 lang waren gezien de vraag en het aanbod. Verrassend genoeg werd de onze in februari gebouwd en stond hij tot juli voordat we hem ophaalden. Misschien deden ze het in batches.

Dan moet je rekening houden met minimaal 3-4 weken voor de uiteindelijke levering (onze 2010 was een snelle 4 weken - we hebben hem toevallig 5 dagen voor de volgende afvaart afgeleverd en er was een plek voor) vanaf het moment dat je hem in de haven aflevert voor verzending naar huis. Dat hangt allemaal af van de timing van de volgende afvaart wanneer je hem aflevert en hoe snel hij kan worden omgeslagen en het hangt ook af van hoe ver je dealer van de thuishaven verwijderd is of de timing van de vervoerders ernaartoe. Het kan wel 8 weken duren voor verzending naar huis.

Voor ons is het grote voordeel de flexibele lange zomervakanties die we hebben dankzij onze eigen auto tijdens een bezoek aan vrienden en familie.

@Zgasman Het andere dat je moet overwegen is dat het voor 2023 waarschijnlijk de verwachte SPA2 Recharge is die in South Carolina wordt gebouwd en niet langer een "XC90", dus OSD vervliegt en in plaats daarvan zou er een lage kans zijn op SCD. BMW heeft een mooie leveringservaring gecreëerd voor de Bubba Makes Wheels-modellen uit Spartanburg, SC, net zoals ze dat hebben gedaan voor de Bavarian Motor Werken-modellen uit München. Volvo heeft een kans voor iets nog mooiers in Charleston, gezien hoe historisch en mooi de kust is.

• Like
Reactions: northcar
#5 ·
Mijn leasecontract loopt in juni af voor mijn XC60 T8. Ik denk dat ik 2 goede opties heb, maar ik wil graag wat meningen. Bedankt!

Optie 1: haal een volledig uitgeruste 2022.5 extended range T8 op met meer opties dan ik wil of nodig heb.
A. Voordelen: Ik kan de auto in mei ophalen. Ik heb eigen vermogen in mijn huidige lease.
B. Nadelen: Momenteel heeft Volvo geen goede leaseprogramma's of geeft de koper zelfs de belastingvermindering van $7500.

Optie 2: koop mijn XC60 aan het einde van de lease en wacht tot de 2023-versie uitkomt.
A. Voordelen: Het 2023-model zou Android moeten hebben in plaats van Sensus en 1-pedaal rijden.
B. Nadelen: Kan momenteel niet bestellen, dus onbekende datum van beschikbaarheid. Ik moet de omzetbelasting betalen over mijn XC60, wat de "winst" van het inruilen voor een nieuwe auto later zal verminderen.

Z
Als je simpelweg de XC60 T8 vervangt door een XC60, dan zit Android er al in, evenals het 1-pedaal rijden. Het is alleen de XC90 Recharge T8 die nog steeds Sensus heeft en geen 1-pedaal rijden, functies die zullen verschijnen op het modeljaar 2023 dat binnen een paar maanden in productie gaat.

#7 ·
Als je simpelweg de XC60 T8 vervangt door een XC60, dan zit Android er al in, evenals het rijden met 1 pedaal. Alleen de XC90 Recharge T8 heeft nog steeds Sensus en geen rijden met 1 pedaal, functies die zullen verschijnen op het modeljaar 2023 dat over een paar maanden in productie gaat.
Bron dat de 22.5 XC90 geen 1 pedaal gaat hebben omdat alles wat in de media wordt geschreven de extended range is te danken aan de batterij-upgrade EN het remmen met 1 pedaal.

#6 ·
Ik heb nagelaten te vermelden dat de OSD-levering in Zweden plaatsvindt, dan moet je + ~3 maanden wachten tot deze naar de VS wordt verzonden. Dus als juni de Zweedse leverdatum is, dan zal deze pas in ongeveer september op Amerikaanse bodem zijn.

#10 ·
Ik heb nagelaten te vermelden dat de OSD-levering in Zweden plaatsvindt, dan moet je + ~3 maanden wachten tot het naar de VS wordt verzonden. Dus als juni de Zweedse leverdatum is, dan zal het pas ongeveer september op Amerikaanse bodem zijn.
Ja, dat begreep ik (wat zou betekenen dat ik ofwel zou moeten proberen mijn huidige lease te verlengen, of het zou moeten uitkopen (waardoor ik eigen vermogen zou verliezen door direct de omzetbelasting te moeten betalen))
Dat is allemaal onderdeel van mijn dilemma... iets direct krijgen of enkele maanden wachten. Zijn het 1-pedaal rijden en het Android-systeem het wachten waard, is misschien de onderliggende vraag.

#12 ·
Bekijk uw belastingwetten van de staat. Hier in Pennsylvania en ik weet dat in andere staten, als u een auto inruilt bij een aankoop, het belastbare bedrag wordt bepaald NADAT de inruilwaarde is meegerekend, dus u zou de omzetbelasting terugkrijgen voor de volgende aankoop. Het zou u ook weer in aanmerking brengen voor de belastingvermindering van $7500, u zou effectief kunnen "zelf leasen" voor deze keer. Er zijn tijden (zoals deze) dat een aankoop soms gewoon veel beter is dan een lease... zelfs als u wilt leasen... en ik heb het ook andersom gezien. Alles hangt af van hoe het geld valt.

#16 ·
Kijk naar uw staatswetgeving inzake belastingen. Hier in Pa en ik weet dat in andere staten, als u inruilt bij een aankoop, het belastbare bedrag wordt bepaald NADAT de inruilwaarde is meegerekend, dus u zou de omzetbelasting terugvorderen voor de volgende aankoop. Het zou u ook weer in aanmerking brengen voor de belastingvermindering van $ 7500, u zou effectief "zelf leasen" voor deze tijd. Er zijn tijden (zoals deze) dat een aankoop soms gewoon veel beter is dan een lease ... zelfs als u wilt leasen ... en ik heb het ook andersom gezien. Alles hangt af van hoe het geld valt.
Dus ervan uitgaande dat ik de OSD-route wil volgen.. moet ik wachten op MY23? Mijn lokale dealer zei dat hij nog steeds OSD-toewijzing heeft voor MY22.5, maar zijn de MY23-upgrades het wachten waard?

#14 ·
Ik had dit in een vergelijkbare thread behandeld als antwoord op een van uw opmerkingen, maar u hebt het gewoon niet gezien.

Ik vertrok vanuit Göteborg met Lufthansa, had een overstap in Frankfurt naar een United-vlucht naar Washington…

“Ik had de resultaten binnen een uur. Carelab heeft een app en leverde de negatieve resultaten rechtstreeks daarin af. Ja, Lufthansa-medewerkers controleerden mijn negatieve resultaat bij vertrek uit Göteborg, en vervolgens controleerden United-medewerkers het opnieuw bij vertrek uit Frankfurt. Niemand controleert bij aankomst in de VS. Er wordt vanuit gegaan dat de luchtvaartmaatschappij ze controleert voordat u aan boord mag gaan.”

Carelab had goede openingstijden en ligt op één blok van het Clarion.

• Like
Reactions: northcar
#15 · (Edited)
Ik had dit in een vergelijkbare thread besproken als antwoord op een van uw opmerkingen, maar u hebt het gewoon niet gezien.

Ik vertrok uit Göteborg met Lufthansa, had een overstap in Frankfurt naar een United-vlucht naar Washington…

“Ik had de resultaten binnen een uur. Carelab heeft een app en leverde de negatieve resultaten rechtstreeks aan die app. Ja, Lufthansa-medewerkers controleerden mijn negatieve resultaat bij vertrek uit Göteborg, en vervolgens controleerden United-medewerkers het opnieuw bij vertrek uit Frankfurt. Niemand controleert bij aankomst in de VS. Er wordt aangenomen dat de luchtvaartmaatschappij ze controleert voordat u aan boord mag gaan.”

Carelab had goede openingstijden en ligt op een blok van het Clarion.
Bedankt, dat is heel nuttig.

Nu u me eraan herinnert, ik geloof dat ik de eerdere reactie wel heb gezien, maar op dat moment aannam dat we in het Clarion zouden verblijven. Helaas, nu we hebben vernomen dat onze vertrekvlucht om 6 uur 's ochtends is, zijn we van plan in een luchthavenhotel te verblijven.

Weet u nog de openingstijden van Carelab daar in de buurt van het Clarion? Ik ben benieuwd of ze ook een locatie hebben op of in de buurt van de luchthaven, aangezien we van buiten de stad naar Göteborg rijden en wilden voorkomen dat we terug de stad in zouden moeten nadat we de auto hadden ingeleverd en naar ons luchthavenhotel op de luchthaven zouden worden gebracht.

Bewerkt om toe te voegen: Ik kon specifieke informatie over Carelab in Göteborg vinden dankzij uw reactie. Het lijkt erop dat ze daar maar één locatie hebben en dat ze om 18.00 uur sluiten.

Het lijkt erop dat we naar het lab moeten rijden voordat we het voertuig terugbrengen naar het aflevercentrum, of anders terug moeten gaan naar het aflevercentrum vroeg genoeg om tijd te hebben om naar de kliniek te worden gebracht voordat ze sluiten en dan de airport express-trein naar ons luchthavenhotel te nemen.

Enige gedachten over welke verkeersproblemen we kunnen verwachten op een doordeweekse middag als we naar het Volvo-aflevercentrum rijden versus naar de buurt van het Clarion waar Carelab zich bevindt?

Dit roept een extra vraag op. Kan men vooraf afspraken maken met het aflevercentrum om een auto na sluitingstijd in te leveren? Met andere woorden: kunnen alle benodigde papieren vooraf worden ondertekend op het moment dat we de auto eerder in de week in ontvangst nemen en kunnen we de auto dan gewoon achterlaten als we het niet voor sluitingstijd redden?

Weet iemand ook wat dan de beste manier zou zijn om na sluitingstijd van het aflevercentrum naar de luchthaven te komen?

#18 ·
We krijgen eind april/begin mei een XC90 T8 Extended Range en ik kreeg te horen dat hij one-pedal drive zou hebben en onze verkoper is over het algemeen op de hoogte. Mijn vrouw vond Sensus niet erg, dus we vonden het niet erg om de Google-gebaseerde infotainment niet te krijgen. Ik gaf er de voorkeur aan te weten dat we vanaf het begin Apple CarPlay zouden hebben en niet op een update hoefden te wachten.

Toen we het over opties hadden met betrekking tot kopen versus leasen, zouden de $7500 ook van de prijs afgaan als we zouden leasen. We zullen echter kopen.

Eén ding om te overwegen bij het beslissen om te wachten of niet, is de waarschijnlijkheid dat een aantal van de nieuwere buitenkleuren waarschijnlijk hun weg zullen vinden naar de XC90. We hadden het moeilijk om een buitenkleur te kiezen voor 2022.5 en ik wed dat een paar nieuwere kleuren zoals Silver Dawn het zullen halen tot de 2023's.

#20 ·
We krijgen eind april/begin mei een XC90 T8 Extended Range en mij werd verteld dat hij one-pedal drive zou hebben en onze verkoper is over het algemeen op de hoogte.
Als je in de VS bent, zal april/mei 2022.5 zijn en zal hij geen one-pedal driving of Android Automotive hebben. Bron: Volvo-website voor Extended Range, plus ik heb mijn dealer Volvo laten bellen en bevestigen.

Ik krijg half juni een XC90 Extended Range en het wordt MY2022.

#21 ·
Als u de nieuwe auto langer wilt houden, wees dan geduldig en wacht op MY23 als dat mogelijk is.

#24 · (Edited)
Over het algemeen lease ik mijn auto's graag om de 3 jaar of zo een nieuwe te kunnen krijgen, maar ik neig er serieus naar om mijn volgende te kopen (vooral om te profiteren van OSD-prijzen).
Als je de nieuwe auto langer wilt houden, wees dan geduldig en wacht op MY23 als je kunt.
Hier is mijn overweging: "beter één vogel in de hand dan tien in de lucht":

Als de prijs een factor is in de besluitvorming tussen een 22,5 en een 23, dan vermijdt het kiezen voor de 22,5 het risico van een onvermijdelijke prijsverhoging gezien de huidige inflatiedruk. Ofwel dat, ofwel er kan meer de-contenting worden gezien, waarbij nu standaardfuncties worden verplaatst naar opties tegen extra kosten, zoals we al zagen met de koplampsproeiers van 2021 tot 2022. Andere functies kunnen gewoon helemaal verdwijnen.

Trouwens, uw verwijzing naar uw dealer die nog steeds allocatie beschikbaar heeft voor een 22,5 modeljaar XC90 Extended Range Recharge lijkt eerder de uitzondering dan de regel te zijn. Misschien wilt u de kans grijpen. Europese kopers hebben hier op dit forum gemeld dat het orderboek voor hen voor 2022 gesloten was en dat ze pas 2023-modellen kunnen bestellen, zelfs al een maand geleden. Ik geloof dat de op OSD gerichte dealer die aan dit forum deelneemt, heeft gemeld dat ze momenteel geen OSD kunnen aanbieden voor 22,5 XC90 Extended Range-voertuigen.

#29 ·
Samuelsson heeft het bedrijf gered. Rowan zal het naar de grond werken. Die man was nooit en zal nooit CEO-materiaal zijn. Volvo is in de maling genomen. Ik bedoel, ****....Blackberry? Wanneer heb je voor het laatst gehoord dat iemand er een gebruikte? Hij was ook gestaag Dyson aan het afdanken. Ik weet zeker dat ze blij zijn hem te zien gaan.

#30 ·
Samuelsson heeft het bedrijf omgedraaid. Rowan zal het de grond in boren. Die man was nooit en zal nooit CEO-materiaal zijn. Volvo is beetgenomen. Ik bedoel ****....Blackberry? Wanneer heb je voor het laatst gehoord dat er een in gebruik was? Hij was ook gestaag Dyson aan het ontslaan. Ik weet zeker dat ze blij zijn hem te zien vertrekken.

Verzonden vanaf mijn SM-S901U1 met Tapatalk
Hij is al een paar jaar weg bij Dyson, hij kwam rechtstreeks van Ember, dat... verwarmde koffiemokken maakt.

#33 ·
Gezien hoe gebrekkig Volvo's implementatie van Google Android AAOS is gebleken, evenals hoe traag de vooruitgang is geweest, zelfs meer dan een jaar na de introductie (niet eens CarPlay - iets dat zelfs de meest eenvoudige economy car nu heeft - in hemelsnaam!), zou dat de reden zijn om het 22,5-model te kopen...

#34 · (Edited)
Gezien de software-ontwikkelingsproblemen van Volvo, is een nieuwe CEO met een software-intensieve achtergrond duidelijk logisch.

Tien jaar geleden, in oktober 2011, presenteerde RIM met trots zijn nieuwe smartphoneplatform BBX op zijn BlackBerry Devcon-ontwikkelaarsconferentie. Het gehoopte marktsucces kwam niet uit - deels omdat de operatorbegeleiding op BB10-apparaten allesbehalve intuĂŻtief was.

In 2015 moest de toenmalige CEO John Chen voor het eerst een Android-smartphone van het merk Blackberry aankondigen. De Canadezen zagen er nog steeds goed uit in de slechte situatie en probeerden Blackberry-ontwikkelaars betrokken te houden. Maar het was duidelijk dat de eigen besturingssystemen BB 7.1 OS en ouder, BB10 en BB Playbook OS geen toekomst hadden.

Maar nu is het voorbij. "Vanaf 4 januari 2022 werken apparaten met deze systemen niet meer betrouwbaar", waarschuwt RIM, "Dit omvat gegevens, telefoongesprekken, sms en noodoproepen." De langer dan beloofde ondersteuning is een "uitdrukking van dank aan onze trouwe partners en klanten."

Ik begin me af te vragen of SPA1 (met aankomende vernieuwingen) 'peak Volvo' zou kunnen blijken te zijn, aangezien EV-vertragingen en software-ontwikkelingsproblemen samen met Cup & Suck ervoor zorgen dat het bedrijf de grond in meandert. (Ik zeg dat van plan om een MY24 SPA1 te kopen.)

Ten Years of BB10: Blackberry Cell Phones and E-Mail Accounts Soon to Be Useless - Market Research Telecast