OP, ik had/heb misschien een vergelijkbaar probleem met mijn nieuwe 2020 T8.
De auto werkte bijna 3 weken na levering prima. Ik bracht hem weg voor "we zijn schuldig" accessoires om op te halen en ze ontdekten een nieuwe BECM Service Campagne die moest worden toegepast op 2020 T8's (alle modellen) -- A39981. Ze deden die Total Software Upgrade. Alles was in orde op de rit naar huis. Ingestoken om 's nachts op te laden, wat voltooid was via mijn 240V Chargepoint-wandlader. De volgende ochtend, toen ik mijn T8 aanzette, ging het gele motorcontrolelampje branden na normale IC-diagnostische controles. Ik probeerde het normale, uit/aan, korte rit, etc. 4 of 5 keer - hetzelfde probleem elke keer. Belde de dealer service toen ze opengingen, en ze lieten me hem brengen. Startte de auto om hem weg te brengen, en dit keer geen motorcontrolelampje, maar ik zweer dat er iets vreemds aan de hand was met de hybride batterij die niet inschakelde zoals het hoorde - de normale hybride soepelheid werd vervangen door hoe een ICE aanvoelt. Service vond verschillende "ongewone" codes, maar "geen foutopsporing", dus na een proefrit, wist de codes en vertelde me dat als het probleem opnieuw zou optreden, ze me een leenauto zouden moeten geven, mijn T8 langer zouden moeten houden en Volvo zouden moeten inschakelen voor verdere diagnostiek.
In de afgelopen twee weken heb ik geen motorcontrolelampjes meer gehad, maar ik denk nog steeds dat er iets met die software-only BECM Service Campagne een probleem heeft veroorzaakt, of door toeval (ik betwijfel het), is er een BECM/ERAD-probleem begonnen op te treden. Ik probeer een gemakkelijker te beschrijven patroon te traceren van wat ik denk dat er gebeurt met wat ik "mijn hybride batterijfunctionaliteit die tijdelijk verdwijnt" zou noemen, maar zal waarschijnlijk volgende week bellen om hem weg te brengen... Netto is, in de hybride modus (ik heb dit niet gecompliceerd om PURE te proberen sinds de problemen begonnen), kan ik achteruit rijden en prima starten, maar zelfs bij lagere snelheden (<30 mph), zal het rechter IC-display plotseling veranderen alsof er geen hybride batterij beschikbaar is om te gebruiken (wanneer ik 3/4 of meer lading beschikbaar heb) -- display ziet eruit zoals het doet wanneer geparkeerd en ICE is duidelijk om geen duidelijke reden aan. Het IC-display kan dan weer om geen duidelijke reden tijdens het rijden veranderen om aan te tonen dat de hybride batterij weer gebruikt kan worden -- maar begint vreemd genoeg soms met slechts een paar streepjes op de wijzerplaat, en springt dan naar de meer normale positie rond 11 uur waar ICE zal inschakelen. Vreemd. Ik heb het gehad op het vlakke, bergop, bergaf, lagere snelheden en zelfs rijdend met 50+ MPH waar het terugvalt in de ICE-modus als ik licht mijn voet van het gaspedaal haal zoals men normaal zou doen bij het anticiperen op een stop. Heel vreemd. Er is iets veranderd, en niet ten goede.
Succes met je oplossing!
Ik ook!