SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2015.5 V60 RDesign Polestar Onderhoudskosten

3K views 14 replies 9 participants last post by  MyVolvoS60  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik overweeg serieus de aanschaf van een 2015.5 V60RD Polestar. Hij heeft 135.000 mijl en staat te koop voor 16.500 dollar.

Ik kom van een 2022 Mazda CX-5. Die is prima, maar ik wil een stationwagen en deze is hier in de buurt.

Ervan uitgaande dat alles in orde is, zoals een pre-purchase inspection etc., hoeveel kan ik dan verwachten te betalen in de komende 50.000 mijl? Zijn er specifieke onderdelen die waarschijnlijk kapot zullen gaan? Ik heb gehoord dat sommige mensen beweren dat het onderhoud voor de P* hoger is dan voor een normale V60RD vanwege de duurdere rem- en ophangingsonderdelen. Hoeveel meer?

Wil iemand me hier proberen van te weerhouden? Iemand die een P* 2015.5 V60RD bezit, wil je je specifieke ervaringen delen?

Bedankt!

#2 ·
De hogere kosten van Polestar voor ophanging en remmen zullen geen probleem zijn, een R Design heeft die niet, alleen normale ophanging en remmen. De auto die u beschrijft heeft Polestar-optimalisatie, in feite een tune van 45 pk.

Veerpoten zullen slijten, PCV kan defect raken, keyless deursloten zijn een probleemgebied, ik probeer te bedenken wat er nog meer vaak misgaat, maar over het algemeen zijn het naar mijn begrip en ervaring tot nu toe, afgezien van wat ik zou verwachten dat het slijt en vervangen moet worden, solide betrouwbare auto's.

#3 ·
De hogere kosten van Polestar voor ophanging en remmen zullen geen probleem zijn, een R Design heeft die niet, alleen normale ophanging en remmen. De auto die je beschrijft heeft Polestar-optimalisatie, in feite een tune van 45 pk.

Veerpoten zullen slijten, PCV kan defect raken, keyless deursloten zijn een probleemgebied, ik probeer te bedenken wat er nog meer vaak misgaat, maar over het algemeen, uit mijn begrip en tot nu toe, ervaring, buiten wat ik zou verwachten dat verslijt en vervangen moet worden, solide betrouwbare auto's.
Tenzij ik het verkeerd begrijp, heeft de 2015.5 V60 RD P* Ohlins-ophanging in tegenstelling tot de normale v60-ophanging.

#4 ·
De R-Design is een R-Design. De Polestar-auto's worden alleen Polestar genoemd.

#6 ·
Het lijkt erop dat het gewoon een P3 T6 RD is met de polestar-afstelling. 6 cilinders? Dezelfde problemen als elke andere T6. De meeste hebben aanzienlijk voorwielophangingswerk nodig bij 100.000 km - schokdempers, lagers, soms draagarmen. Na 10 jaar of 150.000 km is de multiriem een grote klus, tenzij je een bekwame doe-het-zelver bent. PCV, bougies, bobines, Haldex-service, transmissieservice, remvloeistof, andere fase één dingen moeten worden gedaan, tenzij de auto zeer goed is onderhouden. De meeste van die items zouden niet op de radar van een Volvo-dealer staan.

#8 ·
Bedankt allemaal. Waardeer de info! Ik weet niet zeker waarom ik het hele Polestar-tuning-ding zo verwarrend vond. Ga de auto vandaag bekijken en hopelijk een PPI plannen voor volgende week. Zal zeker vragen naar het ongeluk waarbij de auto gesleept moest worden. Proost

#10 ·
Bedankt allemaal. Waardeer de info! Ik weet niet zeker waarom ik het hele Polestar-tuning-ding zo verwarrend vond.
Het is gewoon de optimalisatie die alle RD-auto's dit jaar kregen - in de komende jaren werd het optioneel. Het voegt 25 pk/29 ft lbs koppel toe.

De volledige Polestar-modellen hebben een aantal andere verbeteringen.

#9 ·
Hoi allemaal,

Ik overweeg serieus de aanschaf van een 2015.5 V60RD Polestar. Hij heeft 135.000 mijl gereden en staat te koop voor 16.500 dollar.

Ik kom van een 2022 Mazda CX-5. Die is prima, maar ik wil een stationwagen en deze is hier in de buurt.

Ervan uitgaande dat alles in orde is, PPI etc., hoeveel kan ik verwachten te betalen in de komende 50.000 mijl? Zijn er specifieke onderdelen die waarschijnlijk kapot gaan? Ik heb gehoord dat sommige mensen beweren dat het onderhoud voor de P* hoger is dan voor een normale V60RD vanwege de duurdere rem- en ophangingsonderdelen. Hoeveel meer?

Wil iemand me proberen te overtuigen om dit niet te doen? Iemand die een P* 2015.5 V60RD bezit, wil je je specifieke ervaringen delen?

Bedankt!

Ik heb een hoog olieverbruik ervaren bij de zes-in-lijn motoren zodra ze 60.000+ mijl bereiken.
Hoi allemaal,

Ik overweeg serieus de aanschaf van een 2015.5 V60RD Polestar. Hij heeft 135.000 mijl gereden en staat te koop voor 16.500 dollar.

Ervan uitgaande dat alles in orde is, PPI etc., hoeveel kan ik verwachten te betalen in de komende 50.000 mijl? Zijn er specifieke onderdelen die waarschijnlijk kapot gaan? Ik heb gehoord dat sommige mensen beweren dat het onderhoud voor de P* hoger is dan voor een normale V60RD vanwege de duurdere rem- en ophangingsonderdelen. Hoeveel meer?

Wil iemand me proberen te overtuigen om dit niet te doen? Iemand die een P* 2015.5 V60RD bezit, wil je je specifieke ervaringen delen?

Bedankt!
Ik heb een hoger olieverbruik ervaren bij de zes-in-lijn motoren zodra ze 60.000+ mijl bereiken.

#12 ·
Ik heb een hoger olieverbruik ervaren met de inline zes motoren zodra ze 60K + mijl bereiken.
Ik heb dit op een paar accounts gezien, maar ik denk dat het over het algemeen geen veelvoorkomend probleem is zoals bij de 5 cilinders. Toegegeven, ik heb pas 80k mijl, maar ik verbrand geen druppel olie tussen de intervallen van 10k. Gebruik LiquiMoly en trap regelmatig de **** uit mijn auto.

#11 ·
Polestar-optimalisatie is een software-afstemming. Echte fabriekspolestars bevatten ontwerp- en interieurverschillen. De R-Design is geen polestar, omdat deze op een bepaald moment alleen een latere polestar-software-afstemming kreeg.

#14 ·
Polestar-optimalisatie is een software-afstemming. Echte fabriekspolestars bevatten ontwerp- en interieurverschillen. De R-Design is geen polestar, omdat deze op een gegeven moment alleen een latere polestar-software-afstemming kreeg.
Polestar-optimalisatie was standaard af fabriek op de zes-cilinder T6 RD-auto's van 2012 tot 2016 - het werd optioneel op de Drive E-auto's van eind 2016 tot 2018 (en blijft optioneel op alles wat Volvo produceert).

#13 · (Edited)
Hoi allemaal,

Ik overweeg serieus om een 2015.5 V60RD Polestar te kopen. Hij heeft 135.000 mijl en staat te koop voor 16.500 dollar.

Ervan uitgaande dat alles in orde is, PPI etc., hoeveel kan ik verwachten te betalen in de komende 50.000 mijl? Zijn er specifieke onderdelen die waarschijnlijk kapot gaan? Ik heb gehoord dat het onderhoud voor de P* hoger is dan voor een normale V60RD vanwege de duurdere rem- en ophangingsonderdelen. Hoeveel meer?

Wil iemand proberen me dit uit mijn hoofd te praten? Iemand die een P* 2015.5 V60RD bezit, wil je je specifieke ervaringen delen?

Bedankt!
Uit mijn onderzoek gaat er in principe niets duurs kapot aan de late SI6-auto's, afgezien van het pcv-ventiel en de veerpootlagers. Verwacht dat rubberen onderdelen nog steeds slijten zoals bij elke andere auto (draagarmrubbers, motorsteunen, etc.) maar wat de aandrijflijn betreft, zijn ze zeer robuust.