SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2007 XC70, schokken bij het optrekken of bij hard accelereren (maar niet echt zo hard)

3.4K views 9 replies 8 participants last post by  fastfall  
#1 ·
Heb een Xc70 uit 2007 met iets meer dan 150.000 mijl. Had een behoorlijk uitgesproken schok tijdens het optrekken vanuit stilstand. Vordert tijdens het rijden. Mijn onafhankelijke garage heeft het gecontroleerd en zei dat de rechteras er slecht uitziet, de hoes is gescheurd en stelde voor om deze te vervangen. Oké, als rechts slecht is, kan links niet ver achterblijven, dus gevraagd om ze allebei te vervangen.

Oké, klus geklaard en de schok is er nog steeds, maar lang niet zo uitgesproken, tenzij ik hem intrap om de snelweg op te gaan. Oké, nu zijn het de motorsteunen die slecht zijn. Ik haat het gewoon om onderdelen naar een probleem te gooien zonder echte probleemoplossing.

Ik heb zelf 4 van de 5 steunen vervangen. De achterste steun moet nog worden vervangen, maar de schok is er nog steeds. Kan de achterste steun de oorzaak zijn of is het iets anders?

Wat denken jullie?

Zoals altijd bedankt voor de hulp.

Tony

#2 ·
Heb zelf nog geen assen vervangen, maar zijn de nieuwe die je garage heeft geplaatst OEM? Velen op de forums zeggen dat de vervangingen van andere merken gewoon niet goed genoeg zijn. Alleen toen ze hun versleten assen vervingen door OEM (GKN?) verdween het geluid.

#3 ·
De voor- en achterbevestiging zijn hetzelfde onderdeel op mijn MT. Toen ik ze verwijderde, waren ze beide ongeveer 1/2 inch ingedrukt. Een van beide was de oorzaak van mijn trillingen.

• Like
Reactions: V50_M66
#4 ·
Mijn 2002 V70 heeft een vergelijkbaar probleem, hij voelt gewoon niet zo soepel aan als zou moeten bij het loslaten van de koppeling. Motorsteunen zijn zeker de volgende, de assen lijken in orde te zijn bij mij. Veroorzaken de dual mass vliegwielen op deze problemen? Ze veroorzaken een vergelijkbaar schokkerig gevoel bij lastwisselingen en koppeling inschakelen.

#5 ·
Mijn 2002 V70 heeft een vergelijkbaar probleem, hij voelt gewoon niet zo soepel aan als zou moeten bij het loslaten van de koppeling. Motorsteunen zijn zeker de volgende, de assen lijken in orde te zijn bij mij. Veroorzaken de dual mass flywheels op deze problemen? Ze veroorzaken een vergelijkbaar schuddend gevoel bij lastwisselingen en koppeling.
Toen mijn koppeling werd vervangen, was mijn frictieoppervlak zo goed als op. Hij slipte of schudde niet, maar mijn hulpcilinder lekte af en toe, dus de afdichting vervormde. Het dual-mass vliegwiel is ontworpen om wat trillingen te absorberen, maar alles wat ik er echt van merkte, is dat het "klonk" aan het einde van een schakeling. Oh, en dat het waanzinnig duur is om nieuw te kopen.
Ook de OP heeft een Noord-Amerikaanse XC, dus een automaat.

#6 ·
Ik zou die laatste steun vervangen voordat ik geld aan iets anders uitgeef. Het is een beetje lastig, maar als je de motor omhoog kunt tillen om hem eruit te halen en een paar wiebelbits hebt, is het te doen. Dat is een hydraulische steun, dus als de andere steunen de trillingen verminderd hebben, kan dat een indicatie zijn dat de laatste de boosdoener is.

Het is moeilijk om trillingen te diagnosticeren, aangezien er veel elementen in het spel zijn. Je zou ook een stervende bobine kunnen hebben die nog geen misfire-codes geeft, maar wel defect is onder belasting (ik had er een die uitviel zonder duidelijke tekenen).

#7 ·
Hoewel dit een paar maanden oud is, zal ik me abonneren voor het geval je het uitzoekt en terugkoppelt. Ik heb dit probleem gehad op mijn x-ray 90 V8 sinds we hem kregen bij 50.000 mijl. Ik heb alle motorsteunen en ATF vervangen, niets heeft het echt verholpen. Ik denk dat het iets verbeterd is toen ik de binnenste en buitenste stuurstangen verving (ik weet niet zeker waarom en het kan in mijn hoofd zitten). Ik had assen verdacht, maar voor zover ik weet bestaan er geen nieuwe OEM's meer, dealeronderdelen zijn gereviseerd waarvan ik heb gehoord dat ze van mindere kwaliteit zijn.

#10 ·
De transmissie-dogbone-steun kan de boosdoener zijn, PN 30680750. Het is bekend dat deze een klonk veroorzaakt bij het optrekken vanuit stilstand, omdat de transmissie kan kantelen met het motorkoppel. Het kan om dezelfde reden ook voor vreemde schakelingen zorgen. Het is een relatief goedkoop onderdeel en zeer gemakkelijk toegankelijk onder de auto, en de meeste zijn op dit moment volledig versleten.