SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2002 V70 Benzinegeur

1 reading
2.5K views 15 replies 7 participants last post by  gerard  
#1 ·
Hallo,

ik heb een probleem met een 2002 V70 stationwagen.

De auto begon naar benzine te ruiken, een sterke geur, vooral aan de bestuurderskant. Tegelijkertijd heeft de auto startproblemen, omdat je hem even moet ronddraaien. Als hij eenmaal loopt, loopt hij perfect. Het indrukken van het gaspedaal tijdens het starten verbetert niets. Als je de auto uitzet, start hij de tweede keer perfect.
Het primen van de brandstofpomp door de ontsteking aan te zetten voor een volledige start, verbetert het starten niet.

Ik heb onder de auto gekeken, maar kon geen lekkage of schade vinden. Ik merkte dat het brandstoffilter nog het originele was, dus ik heb dat vervangen door een nieuwe. De geur blijft, de startproblemen blijven.

Ik heb de brandstofpompdruk gemeten bij het ventiel op het motorblok, alles zoals het hoort.

Extra info: Ik heb ergens gelezen dat er een kleine overloopbuis in de tank zit, die soms al deze problemen veroorzaakt. Ik weet niet of dit verband houdt met het probleem, maar de geur begon ongeveer tegelijkertijd met een roadtrip en we konden alleen tanken bij een benzinestation op het platteland terwijl we de nozzle over de auto naar de zijkant van de tank trokken, het was een vrij krappe pasvorm en we kregen de nozzle er nauwelijks in, dus misschien te veel trekkracht?

Heeft iemand een idee wat ik als volgende moet controleren?

Bedankt!

#2 ·
Controleer of de behuizing van de brandstofpomp gescheurd is.

• Like
Reactions: hangya
#3 ·
Er is een terugroepactie voor de brandstofpomp van uw auto. Het had inmiddels gedaan moeten zijn. Ik plaats de 220 pdf terugroepinfo alleen om u te laten zien waar de afdekplaten van de brandstofpomp zich bevinden. Klap de achterste zitting omhoog. Verwijder afdekking 2 om de LH-zenderunitzijde te inspecteren. De kunststof van de zenderunit zal barsten. Als er benzine op de zenderunit staat, moet de complete zenderunit worden vervangen. Bij het vervangen van de zenderunit of brandstofpomp, onder afdekking #1, moet het brandstofpeil onder de 1/2, dichter bij 1/4 tank liggen. Als het brandstofpeil in de buurt of boven de 1/2 staat, zal er benzine uitlopen bij het verwijderen van de LH-zenderunit. De rugleuning en de iso-stang moeten worden verwijderd om onder afdekking #1 te inspecteren op lekkage van de hoofdbandstofpomp. U zou ook muizen kunnen hebben die knagen.
Ga hierheen om te controleren op openstaande terugroepacties voor uw VIN.
Controleer op terugroepacties: Voertuig, autostoeltje, band, uitrusting | NHTSA
Image

Attachments

#4 ·
@volvogod heeft gelijk (altijd ;)). Ik heb een 02 XC en heb dit gehad. De auto is gerepareerd door Volvo in 2014 of zo (meer dan TIEN jaar oud) en de lokale Volvo-dealer heeft het gratis gedaan. Toen moesten ze het een jaar of zo later weer doen (ik vergeet het detail). Het KAN zijn dat het moeilijk wordt om ze het op dit moment te laten dekken, maar het is het proberen waard. Bel VNA (Volvo North America).
Hoi,

Ik heb een uitdaging met een stationwagen uit 2002 V70.

De auto begon naar benzine te ruiken, een sterke geur, vooral aan de bestuurderskant. Tegelijkertijd heeft de auto problemen met starten, omdat je hem even moet ronddraaien. Als hij eenmaal loopt, loopt hij perfect. Het indrukken van het gaspedaal tijdens het starten verbetert niets. Als je de auto uitzet, start hij de tweede keer perfect.
Het primen van de brandstofpomp door de ontsteking aan te zetten voor een volledige start, verbetert het starten niet.

Ik heb onder de auto gekeken, maar kon geen lek of schade vinden. Ik merkte dat het brandstoffilter nog het origineel was, dus heb ik dat vervangen door een nieuwe. De geur blijft, de startproblemen blijven.

Ik heb de brandstofpompdruk gemeten bij de klep op het motorblok, alles zoals het hoort.

Extra info: Ik heb ergens gelezen dat er een kleine overloopbuis in de tank zit, die soms al die problemen veroorzaakt. Ik weet niet of dit verband houdt met het probleem, maar de geur begon ongeveer tegelijkertijd met een roadtrip en we konden alleen tanken bij een tankstation in de middle of nowhere, terwijl we de nozzle over de auto naar de zijkant van de tank trokken, het was een vrij krappe pasvorm, en we kregen de nozzle er nauwelijks in, dus misschien te veel trekkracht?

Weet iemand wat ik hierna moet controleren?

Bedankt!

#5 ·
Bedankt allemaal! Ik probeer het om te zien of ze het dekken. Het lijkt uit de VIN-geschiedenis dat het ongeveer tien jaar geleden is gedaan, dus waarschijnlijk extra moeilijk om ze het opnieuw te laten doen.

#6 ·
Er was een punt waarop (wat nog steeds het geval kan zijn) dat als de DEALER het deed, de reparatie levenslang was. Misschien wilt u de Volvo-site bekijken en kijken of dat het huidige beleid is of niet.
Had u de auto toen?

#10 ·
Misschien hebben ze de mijne een tweede keer gedaan omdat het nog niet zo lang geleden was... Ze hebben het eigenlijk een derde keer gedaan (als het ware) omdat ik de auto ophaalde en de brandstofmeter dood was. Ik bracht hem de volgende dag meteen terug en ze zeiden dat de zender/sensor in de tank kapot was. Ik moest daar wel voor betalen, hoewel hij perfect had gewerkt voor de tweede reparatie... :(

#12 ·
Even een opmerking, ik had een soortgelijk probleem en heb er 5 maanden mee geworsteld,
Ik moest de stoelen verwijderen, heb het 5 keer gedaan, maar er is geen lekkage gedetecteerd,

Aan het einde van de dag was mijn laatste redmiddel om ze weer te verwijderen, de auto te starten en gas te geven, hem 30 seconden op 3000 tpm te houden, toen kon ik duidelijk zien dat het over de bovenkant veegde,

Uiteraard moest ik met srs omgaan, maar ik heb vida, dus, wat ik zeg:

1. stoelen verwijderen
  2. controleer de bovenkant van de pomp op lekkage
  3. als er geen lekkage is, probeer dan mijn methode
  4. start de auto
  5. zet hem op minimaal 3000 tpm
  6. controleer opnieuw op lekkage

Ik hoop dat het helpt

#13 ·
HĂ©, bedankt allemaal voor de behulpzame opmerkingen, gewaardeerd!
Ik ben erin geslaagd de stoelen in het weekend eruit te halen en de pomp te bekijken.

Neem me de domme vraag niet kwalijk, ziet een kapotte pomp er zo uit?
Ik zou zeggen dat er iets spuit/lekt linksboven, maar aangezien alles vol zwarte smurrie zit, is het moeilijk om de bron te zien, vooral omdat de auto niet meer start.

#15 ·
Bedankt voor alle hulp! Eindelijk de brandstofpomp vandaag kunnen vervangen en het werkte perfect. Ik vond deze video erg nuttig omdat deze elke stap laat zien, voor als iemand anders zoekt:
Ik heb nog een laatste vraag: Om de achterbanken eruit te halen, moet je de SRS airbag sensor loskoppelen. Dat heb ik gedaan en heb hem niet aantoonbaar beschadigd. Sindsdien zegt de computer in het dashboard SRS Airbag Service Urgent. Heb ik iets kapot gemaakt, of is dat normaal en lost het op met x aantal starts van de motor?

#16 ·
Bedankt voor alle hulp! Eindelijk de brandstofpomp vandaag kunnen vervangen, en het werkte perfect.
Ik vond deze video erg nuttig omdat deze elke stap laat zien, voor het geval iemand anders zoekt:

Ik heb nog een laatste vraag: Om de achterbanken eruit te halen, moet je de SRS-airbagsensor loskoppelen. Dat heb ik gedaan en heb hem niet aantoonbaar beschadigd. Sindsdien zegt de computer in het dashboard SRS Airbag Service Urgent.
Heb ik iets kapot gemaakt, of is dat normaal en zal het worden opgelost met x motorstarts?
Je hebt de batterij niet losgekoppeld, hè?
Er is een goede codelezer nodig om het SRS-lampje te wissen.
Het gaat niet vanzelf weg.