SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2.9l koppel specificaties.

2.3K views 12 replies 4 participants last post by  volvogod  
#1 ·
Kent iemand het aanhaalmoment en de hoek van de kopbouten, 2004 volvo xc90 2.9l AWD.

#2 ·
Hier is de cilinderinfo.
Zorg ervoor dat u koelvloeistof/vuil in elk cilinderboutgat uitblaast.
Alle koelvloeistof die in het kopboutgat achterblijft, kan het cilinderblok scheuren wanneer de motor op bedrijfstemperatuur komt.

Image

De cilinderkop installeren
Installeer een nieuwe koppakking.
Installeer de cilinderkop.
Gebruik nieuwe schroeven. Smeer en installeer alle schroeven.
Draai de schroeven in de afgebeelde volgorde vast.
Zie Aanhaalmoment: Samenvatting van aanhaalmomenten voor specifieke componenten.
Volg de stappen.
Gebruik een hoekmeter 951 2050 .

Image

Image

Image

Attachments

#5 ·
Het koppel is wat bovenaan de koppel lijst wordt weergegeven op basis van de grootte van de geïnstalleerde, gereinigde en droge bout.
Het volgorde patroon is zoals de meeste meerdere bevestigings lay-outs zoals cilinderkoppen. De volgorde begint in het midden van een grote assemblage en vordert stapsgewijs naar buiten. Het principe is dat de buitenste randen niet naar het midden worden "gestreken", waardoor de structuur in het midden gaat buigen of in één richting migreert. U kunt in stappen aandraaien, beginnend met een lagere instelling en eindigend met de uiteindelijke koppel specificatie. Er moet een aanzienlijk verschil zijn tussen de tussenliggende koppelwaarden en het uiteindelijke koppel, aangezien er behoorlijk wat wrijving overwonnen moet worden om een gedeeltelijk aangedraaide bevestiger weer in beweging te krijgen. Een kliktype momentsleutel kan klikken als de laatste aandraaiing in de buurt is, maar nog steeds minder dan het gewenste koppel, wat resulteert in minder dan het volledige koppel dat wordt toegepast.
De koppel specificaties die in de bovenstaande tabel worden weergegeven, zijn afkomstig van Volvo VIDA en bevatten niet elke bevestiger afzonderlijk. Als het niet is gespecificeerd, wordt de algemene koppel specificatie voor de boutmaat gebruikt. Ik weet zeker dat je het weet, maar ik zal het vermelden ten behoeve van anderen die dit lezen en misschien heel nieuw zijn in deze omgeving, de kanttekening dat de boutmaat de gemeten maat van de schacht is, die zeer dicht bij de buitendiameter van het schroefdraadgedeelte moet liggen. NIET de kopmaat.

#8 · (Edited)
Het koppel is wat bovenaan de koppel lijst wordt weergegeven op basis van de grootte van de bout
De grootte van de bout is de diameter van de schacht en heeft niets te maken met het nummer op het gereedschap dat u gebruikt om ze aan te draaien, bijvoorbeeld een 12 mm dop. (Dit is erg belangrijk!)

[Edit] Oh, ik zie het, al behandeld. Toch, erg belangrijk!

De volgorde begint in het midden van een grote assemblage en verloopt stapsgewijs naar buiten.
Image

#7 ·
Moet ik de waarden op pagina 2 in het intermediaire gedeelte gebruiken?" - Nee.

Dit is een vervanging van het oliecarter voor uw auto.

Image

Het oliecarter installeren
Breng vloeibare pakking 116 1059-9 aan op het carter. Gebruik de roller 951 1205.
Opmerking! Breng ook vloeibare pakking aan rond de gaten voor de schroeven voor de torsiestang.

Image

Duw het oliecarter tegen de transmissie. Draai de schroeven (1), (2), (3) en (4) vast. Draai vast tot 3 Nm.
Draai de schroeven (5) vast. Draai eerst vast tot 25 Nm. Draai vervolgens vast tot 48 Nm.
Draai alle schroeven in de oliecarterverbinding vast. Draai vast tot 17 Nm. Begin bij de transmissie en ga in paren verder.
Sluit de oliekoeler aan op het carter. Gebruik nieuwe O-ringen.
Installeer de schroef voor de beugel voor de brandstofleiding.
Installeer:
een nieuw oliefilter
de oliedop met een nieuwe pakking.

#9 ·
Ik weet niet hoe ik u moet bedanken. Ik ben sprakeloos, u bent werkelijk een "VOLVO GOD". Ik wou dat ik u geld of iets kon sturen als het mogelijk is, ik heb een hele T6-motor extra aan de kant die ik niet nodig heb, hij heeft een slechte kop, de kop is momenteel losgekoppeld. Als u hem wilt, kunt u hem hebben of als u er een onderdeel van nodig heeft, kan ik het u als bedankje sturen. Duizendmaal dank.

#11 ·
Die dag gaf je me de informatie, ik deed het werk, ik moest de platen verwijderen om het in fabrieksconditie schoon te maken, ik installeerde de platen opnieuw na het boren van gaten en schroefdraad 😅. Werkte perfect. Ik heb ook de opnamebuis aangepast omdat ik het feit niet leuk vond dat deeltjes in de vouw van de opnamebuis kunnen blijven zitten. Met deze mod komen de deeltjes eruit tijdens de olieverversingen.