SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
81 - 100 of 154 Posts
Nou, ze is een bestuurder. Heb haar geĂŻnspecteerd en geregistreerd. Zal wat ophangingswerkzaamheden nodig hebben, aangezien de achterschokdempers volledig kapot zijn. FCP heeft een mooie kit die veel componenten voor en achter zal vervangen die versleten zijn, maar dat zal waarschijnlijk een paar maanden moeten wachten op aankoop.
Gefeliciteerd man!

Discussion starter · #82 ·
Als deze auto nog Nivomats achterin heeft, moet je ook de veren vervangen. Ik raad H&R Springs rondom aan met Bilstein B4 dempers voor de beste prijs-kwaliteitverhouding in handling en rijkwaliteit.

De FCP-kits worden vaak geleverd met een heleboel spullen die je niet nodig hebt.
Ik zal beter moeten kijken, maar ik vermoed dat hij nog steeds de Nivomats achterin heeft, gebaseerd op de semi-intacte rubberen hoezen die de schokdemperschachten bedekken.

Discussion starter · #83 ·
Er is de laatste tijd geen groot werk verricht. Ik heb voornamelijk in de auto gereden en ervan genoten. Ik hoop dat ik de ophanging snel kan laten doen. Ik heb gemerkt dat er een beetje stroomverbruik is, waardoor de batterij in ongeveer 4 dagen leeg raakt als er niet om de paar dagen mee wordt gereden. De nokkenasklep en oliedop van de originele t5r-motor gehaald en op de auto gemonteerd. De donormotor had een Chinese oliedop die niet goed leek af te dichten en olie liet lekken. De dagteller is gestopt met werken, maar de kilometerteller werkt nog steeds, de instrumentenpaneel/dashboardverlichting werkt wanneer ze er zin in heeft (90% zeker dat het de dimmer is), de ventilatormotor van de donorauto verwisseld die marginaal beter is dan het origineel totdat ik een nieuwe kan kopen, en de interieurverlichting gaat niet aan als de deuren opengaan. Voor de interieurverlichting gaan de lampen aan als ik de schakelaar in het paneel op de aan-stand of de deur-stand zet, dus ik weet dat de lampen zelf goed zijn. De vreugde van het bezit van een oudere auto, maar het is het nog steeds waard.

Over een andere zaak, ik heb eindelijk de hardware opgehaald die ik nodig had om de motor op een standaard te zetten.

De interieurlichtschakelaar kan in deze auto's onbetrouwbaar worden. Ik zou voorstellen om die van de donorauto te proberen.

Discussion starter · #86 ·
In de tussentijd heb ik eindelijk de stoelbekleding afgemaakt en het verwarmingskussen vervangen. Dat was een vervelende klus waar je scheel van gaat kijken. Ik hoop dat dit lang meegaat, want ik wil dit niet nog een keer hoeven doen. Een foto van voorheen is volgens mij te vinden op een van de vorige pagina's.

Nieuw verwarmingskussen geĂŻnstalleerd.
Image

Bekleding volledig geĂŻnstalleerd.
Image

Stoel opnieuw in de auto geĂŻnstalleerd. Bijna zo goed als nieuw.
Image

Discussion starter · #87 ·
Eindelijk hadden we in het weekend goed weer waardoor ik een paar dingen kon doen. De bumper is enigszins gerepareerd en gemonteerd. De ruitensproeiervloeistofreservoir is vervangen om het waarschuwingslampje voor laag vloeistofpeil op het dashboard te wissen. De aansluiting voor de container was een beetje anders op de donorbus, dus hij is niet volledig aangesloten. Misschien doe ik dat op een later tijdstip, maar de tijd zal het leren.

De bumperreparatie is niet geweldig en ik heb geen idee hoe lang het zal duren. Mijn lage ervaringsniveau blijkt uit deze reparatie, want ik denk dat ik de verkeerde hars heb gebruikt. Dit spul was een dikkere gel en geen vloeistof zoals ik had verwacht, maar ik heb het toch geprobeerd.

Voor
Image
Image

Na
Eerste batch, slechte hechting aan de linkerkant van de opening. De tweede batch ging iets beter omdat ik de glasvezelmat bedekte met de gemengde hars voordat ik de mat op de bumper aanbracht.
Image
Image

De gemonteerde bumper moet nog veel worden bewerkt om hem glad te maken en voor te bereiden op het spuiten.
Image

De bumperinstallatie is voltooid en de auto ziet er veel beter uit.
Image

Discussion starter · #88 ·
Vervangen de ventilatormotor door een nieuwe, aangezien die van de onderdelenauto niet veel beter was dan de originele, en het probleem opgelost dat de lucht niet werkte als deze op de voetstand stond, aangezien ik de boel toch al uit elkaar had. Na het verwijderen van de modusklep motor en me een beetje te hebben afgevraagd wat ik moest doen met de gebroken plastic bevestiging voor de klep, gebruikte ik een oplossing die op een ander Volvo-forum was geplaatst en vond wat secondelijm en een kleine slangklem (10 mm) die ik nog had liggen. Ik heb er op dat moment niet aan gedacht om een foto te maken, maar met deze opstelling zal het plastic niet meer loskomen.

Secondelijm werkt niet echt goed op dat plastic, maar ik heb hetzelfde gedaan en het samengeknepen, behalve dat ik een Oetiker-klem gebruikte

Superlijm werkt niet echt goed op dat plastic, maar ik heb hetzelfde gedaan en het vastgeklemd, behalve dat ik een Oetiker-klem heb gebruikt
Er is superlijm speciaal geformuleerd voor kunststoffen die uit twee delen bestaat, zoals een epoxy: een marker waarmee je beide stukken verft en laat drogen en dan de lijm. Wordt goedkoop verkocht in grote bouwmarkten, meestal minder dan $10,00.

Discussion starter · #91 ·
Nou, ik heb eindelijk de tijd genomen om dit weekend het stuurhuis te vervangen. Niet overdreven moeilijk om te doen, gewoon lastig vanwege de grootte/vorm van de dingen.

Een nieuwe motorsteunbalk zou erg handig zijn geweest voor sommige eerdere projecten.
Image

Oude en kapotte lekkende tandheugel.
Image

Moeilijk te zien, maar het subframe is grotendeels schoon met de oude en niet kapotte tandheugel.
Image

Alles weer vastgezet en vloeistof bijgevuld en twijfelde of ik de wielen er weer op moest zetten en haar op de grond moest zetten, maar ze besloot dat ze er nog niet klaar voor was toen het koelvloeistofexpansievat besloot dat het klaar was met zijn leven. De vreugde van het houden van een oudere auto op de weg. In ander nieuws, een complete set schokdempers, veerpoten en veren zou in de komende dagen moeten worden afgeleverd (Sachs veerpoten, Bilstein B4 achterschokdempers, HR veren en andere diverse onderdelen).

Is dat de steunbalk van Harbor Freight?

• Like
Reactions: Yolomcswagicorn
Discussion starter · #93 ·
Goed gedaan
Waar heb je je nieuwe stuurhuis vandaan?
Is dat de steunbalk van Harbor Freight?
Bedankt.

Het stuurhuis komt van de donorauto die ik hier heb staan.

Ja, het is die van Harbor Freight. Hij lijkt goed gebouwd en behoorlijk stevig.

De ophangingsonderdelen zijn hier en wachten tot ik de installatie kan doen.

Ik heb ook de steunbalk van Harbor Freight. Ik stel voor om de ringen en schroefdraad in te vetten, het zal veel gemakkelijker zijn om de motor op/neer te bewegen en slijtage aan de ringen te verminderen.

Discussion starter · #95 ·
Ik heb ook de steunbalk van Harbor Freight. Ik stel voor om de ringen en schroefdraad in te vetten, het zal veel gemakkelijker zijn om de motor omhoog/omlaag te bewegen en slijtage aan de ringen te verminderen.
Goed om te weten. Ik zal ervoor zorgen dat ik dat de volgende keer dat ik het gebruik in gedachten houd.

De koelvloeistofreservoir en het interieurfilter zijn vandaag binnengekomen. Ik ben erin geslaagd om het interieurfilter te vervangen, wat leidde tot een konijnenhol van schoonmaken. Na het verwijderen van het oude interieurfilter vond ik een plasje bovenop de luchtklep. De afvoerslangen voor de motorkap waren van boven naar beneden verstopt en de adapter van de voorruit naar de afdekking was kapot. Ik heb de kapotte adapter vervangen door een adapter van de donorauto die in uitstekende staat verkeerde. Ik heb alle onderdelen goed afgeveegd en de afvoeren volledig schoongemaakt en daarna alles weer in elkaar gezet.

Het interieurfilter was meer dan vies en had gaten.
Image

Oh, nog een suggestie die ik vergat... die Harbor Freight-ketting is extra vaag (nadat er een schakel brak tijdens een vorig project), dus ik verbind ook graag het uiteinde van de draadstang rechtstreeks op de hijspunten. De steunbalk komt in een gekke hoek terecht, maar het werkt wel. Twee steunbalken zijn ideaal, maar meestal moeten de noodsituaties van het stuurhuis worden afgehandeld voordat ik er een tweede kan lenen.

Discussion starter · #97 ·
Ik heb wel een paar betere kettingen die ik kan gebruiken in plaats van de kleinere kettingen die erbij zaten.

Ik ben er dit weekend in geslaagd om de nieuwe veren, schokdempers en veerpootbruggen te installeren. Ik moest de bump stop mounts van de donorauto stelen, omdat ze niet op mijn stationwagen zaten. Ik heb overwogen om de bovenste veerbevestigingen achter te vervangen, maar heb dat voorlopig niet gedaan, omdat ik de auto weer in elkaar moest zetten en klaar moest maken voor banden en een uitlijning later deze week. Het verwijderen van de oude achterschokdempers begon soepel, maar veranderde in een PITA toen een van de vierkante moeren losraakte. De toekomstige ik zal een leuke tijd hebben om weer schokdempers te vervangen, want ik heb uiteindelijk een ring en borgmoer gebruikt in plaats van de defecte vierkante moer.

De auto ziet er zoveel beter uit met de verlagingsveren van H&R. Ik ben van plan om de achterste ophangingscomponenten van de donorauto volledig te vervangen, omdat ze er veel, veel beter uitzagen dan die van de stationwagen. Ik leek ook mijn snelheidsmeter te zijn kwijtgeraakt tijdens dit werk, dus dat wordt leuk om de snelheid te handhaven. De knipperende pijl omhoog verscheen gisteravond tijdens mijn proefrit op het dashboard en ik ontdekte dat de transmissievloeistof laag staat. Ik weet niet waar die vloeistof is gebleven, want ik heb helemaal geen lekkage gezien. Ach ja, ik zal het bijvullen en de dingen in de gaten houden.

Discussion starter · #98 ·
Banden en uitlijning zijn gedaan. Voor de banden ben ik gegaan voor Hercules Raptis R-T6 in 215/45/17. We hebben wat gelachen om hoe slecht de bussen achterin zijn. Ik zal dit weekend de complete vervanging van de achterste componenten van de donorauto aanpakken, nu ik geen schema hoef aan te houden. Daarnaast zal ik een paar losse eindjes afwerken, zoals de schakelkabel, VSS en achterklepveren. Ik weet zeker dat ik nog een paar andere dingen vergeet, maar ik weet zeker dat ze me die te zijner tijd zal onthullen.

Discussion starter · #99 ·
Ik heb vandaag wat werk kunnen verzetten. Ik ben niet zo'n fan van roest. lol. De passagierskant ging zo soepel als het kon, gezien de omstandigheden. Aan de bestuurderskant brak ik een van de bouten die de fusee aan de draagarm vasthielden. Toen brak ik een van de bouten die de stofbescherming aan de fusee vasthielden. Ik heb tijd besteed aan boren en extraheren en nu ik de kans heb gehad om erover na te denken met een paar biertjes, heb ik besloten dat ik gewoon de fusee van de donorauto ga wisselen. Wat de zaken nog beter maakt, is dat de ABS-sensoren één zijn geworden met de fusees, wat betekent dat er tegelijkertijd een sensor moet worden vervangen.

Bovenste veerschotels.
Image

Goede montage aan de linkerkant. Slechte montage aan de rechterkant.
Image
Image

Morgen meer werk om dit hopelijk af te ronden.

81 - 100 of 154 Posts