SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Verwijdering van de snelheidsbegrenzer van 112 mph

63K views 44 replies 22 participants last post by  breadroute.roc  
#1 ·
Iemand geïnteresseerd om de snelheidsbegrenzer naar 155 te verhogen?

#4 ·
Vrij eenvoudig te doen met VDASH, ongeveer $100.

#5 ·
Best makkelijk te doen met VDASH, ongeveer $100.
Ik weet dat ze deze mogelijkheid op hun website claimen, maar kent u daadwerkelijk een geval waarin dit succesvol is gedaan?
Ik heb wat twijfels, want - ten eerste - zou het Volvo er behoorlijk dom uit laten zien als het zo gemakkelijk was en ten tweede zou het nogal brutaal zijn voor een ander bedrijf om dezelfde service aan te bieden voor 1000 tot 2000 dollar - blijkbaar vereist het vervangen van elektronische onderdelen.

#7 ·
Dat is interessant .... en verwarrend. Ik dacht dat de limiet van 112 mph pas ongeveer 1-2 jaar geleden werd ingevoerd. Misschien was dat alleen het geval voor Duitsland en gebeurde dat in andere landen eerder?
In dit geval zou men kunnen betogen dat het misschien niet zo belangrijk was om de "oude" limieten (bijvoorbeeld in de VS) te beschermen, omdat het overschrijden van 112 mph sowieso illegaal is en niet onopgemerkt zal blijven.
In Duitsland daarentegen zou het geen aandacht trekken als een nieuwe Volvo over de 112 mph gaat en dat zou een reden kunnen zijn om de manipulatie moeilijker te maken - misschien?
Nou, het stoort me niet veel (ben nog geen keer op de snelweg geweest sinds ik de auto 6 weken geleden kreeg), maar het zou nog steeds interessant zijn om zeker te weten of de mogelijkheid om te ontgrenzen echt bestaat......

#10 ·
Ja, VDash kan de snelheidsbegrenzer verwijderen. Het is een van hun "basic" configuratie-wijzigingen, waarbij de schakelflippers de andere zijn. De auto's waren beperkt tot 112 voor de bedrijfsverplichting, tot 130 mph zoals mijn 2019. Vanuit technisch oogpunt is het wijzigen van de limiet gewoon het schrijven van een andere waarde op de juiste plaats in de CEM. Natuurlijk is het uitvoeren van dat proces de reden waarom je VDash nodig hebt, maar dat is alles. Ik kan me alleen maar voorstellen wat een hardware-oplossing zou doen om dat te omzeilen om de limiet te verhogen, dat klinkt ingewikkeld...

#45 ·
Ja, VDash kan de snelheidsbegrenzer verwijderen. Het is een van hun "basis" configuratie-wijzigingen, de schakelflippers zijn de andere. De auto's waren begrensd op 112, op 130 mph zoals mijn 2019 is, vóór de bedrijfsverplichting. Vanuit technisch oogpunt is het wijzigen van de limiet gewoon het schrijven van een andere waarde op de juiste plaats in de CEM. Natuurlijk is het uitvoeren van dat proces de reden dat je VDash nodig hebt, maar dat is alles. Ik kan me alleen maar voorstellen wat een hardware-oplossing zou doen om dat te omzeilen om de limiet te verhogen, dat klinkt ingewikkeld...
Heb je op een gegeven moment geen pin nodig om de snelheidsbegrenzer te verhogen? Hoeveel kost het in V Dash om de snelheidslimiet van de Volvo te kunnen verhogen?

#12 ·
Denk je dat het verwijderen van een snelheidsbegrenzer de garantie ongeldig maakt?
Twijfel het. De enige indicatie in mijn geval is diep in de configuratielijst in VIDA. Als dat de enige manier is waarop de wijziging wordt gerapporteerd, zou je ernaar moeten zoeken om het te vinden.

#13 ·
Daar ben ik het mee eens. Een van die dingen waar ze naar zouden moeten zoeken, en waarschijnlijk een specifieke reden nodig zouden hebben om de tijd te nemen om te zoeken. Je moet door de variantcodes van de auto lezen van de uitlezing in VIDA en ook weten waar je naar zoekt. Als je bent ingesteld om configuraties te wijzigen, is het ook gemakkelijk om je configuratie terug te zetten naar de originele voor dealerbezoeken.

#14 ·
Ik ben nieuw bij Volvo. Dus om de snelheidsbegrenzer van 112 mph te verwijderen, heb ik de VDash-software, de DiCE-kabel en een USB-kabel nodig?

#16 ·
Ik ben nieuw bij Volvo. Dus om de snelheidsbegrenzer van 112 mph te verwijderen, heb ik de VDash-software, de DiCE-kabel en een USB-kabel nodig?
Ja - VDASH is gratis, maar de beperkte verwijdering niet. De DiCE wordt geleverd met de benodigde USB-kabel. Maar eerlijk gezegd, als je van plan bent de auto te houden, is een DiCE een waardevolle investering. VDASH kan je VEEL vertellen over wat er mis zou kunnen zijn met je auto, of je in ieder geval een richting op wijzen. Het laat je ook servicemeldingen resetten (hoewel ik adviseer om ook de daadwerkelijke service te doen;)) evenals de levensmeters van de transmissievloeistof en andere handige dingen als je zelf onderhoud pleegt.

Verdomme... de begrenzer van 112 was het enige dat me liet weten dat ik de nieuwere auto's kon overtreffen... ik denk dat ik echt meer pk's moet toevoegen...
Was dat niet altijd de enige verstandige optie?🤪

• Like
Reactions: DFrantz
#19 ·
Het is niet nodig om je druk te maken over DiCE, gebruik de Volvo VoE-adapter, gebruik een gewone oude netwerkkabel van de VoE naar je laptop. De SPA Volvo's ondersteunen DiCE voor een zekere achterwaartse compatibiliteit, maar de DiCE-adapter is veel duurder voor een kloon, dus gebruik die alleen als je er toevallig een hebt. VoE-klonen zijn goedkoop, ik had wat problemen, alleen met VDash, met een kloon, dus misschien is de officiële Volvo VoE iets voor jou.

Je hebt ook je CEM-PIN nodig, en dat is een ander verhaal. Begin met de VDash-hulpartikelen daarover.
Eens, mijn fout dat ik het feit heb gemist dat het SPA was!

#23 ·
Grappig dat de Lynk&Co-voertuigen niet beperkt zijn. Ze willen echt dat het een Volvo-exclusieve functie is.

Ik dacht dat mijn huurauto beperkt zou zijn... Maar niet!

Verzonden vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

#28 ·
Heeft iemand hier OrBit geprobeerd? Ze beweren dat ze de snelheidsbegrenzer snel kunnen verwijderen, gemakkelijk kunnen terugzetten naar de fabrieksconfiguratie zonder dat er een back-up nodig is, en een ingebouwde PIN-ophalingsoptie hebben. Vereist slechts $50 en een VOE-adapter.

• Like
Reactions: marinalin85
#29 ·
Heeft iemand hier OrBit geprobeerd? Ze beweren dat ze de snelheidsbegrenzer snel kunnen verwijderen, gemakkelijk kunnen terugzetten naar de fabrieksconfiguratie zonder dat er een back-up nodig is, en een ingebouwde PIN-ophaalmogelijkheid hebben. Vereist slechts $50 en een VOE-adapter.
Ja en het werkt.

PIN-ophalen kan worden gedaan met OrBit basic en een VIDA 3 dagen abonnement of alleen met OrBit standalone.

Het stelt je in staat om veel meer te veranderen dan alleen de snelheidslimiet.

Code:
ID   Configuratie-item                                                      Instelling
043  MAXIMALE SNELHEIDSBEPERKING VOERTUIG                                     01 Zonder snelheidslimiet
                                                                      02 Snelheidslimiet 100 km/u
                                                                      03 Snelheidslimiet 105 km/u
                                                                      04 Snelheidslimiet 110 km/u
                                                                      05 Snelheidslimiet 115 km/u
                                                                      06 Snelheidslimiet 120 km/u
                                                                      07 Snelheidslimiet 125 km/u
                                                                      08 Snelheidslimiet 130 km/u
                                                                      09 Snelheidslimiet 135 km/u
                                                                      0A Snelheidslimiet 140 km/u
                                                                      0B Snelheidslimiet 145 km/u
                                                                      0C Snelheidslimiet 150 km/u
                                                                      0D Snelheidslimiet 155 km/u
                                                                      0E Snelheidslimiet 160 km/u
                                                                      0F Snelheidslimiet 165 km/u
                                                                      10 Snelheidslimiet 170 km/u
                                                                      11 Snelheidslimiet 175 km/u
                                                                      12 Snelheidslimiet 180 km/u
                                                                      13 Snelheidslimiet 185 km/u
                                                                      14 Snelheidslimiet 190 km/u
                                                                      15 Snelheidslimiet 195 km/u
                                                                      16 Snelheidslimiet 205 km/u
                                                                      17 Snelheidslimiet 210 km/u
                                                                      18 Snelheidslimiet 210 km/u
                                                                      19 Snelheidslimiet 215 km/u
                                                                      1A Snelheidslimiet 220 km/u
                                                                      1B Snelheidslimiet 225 km/u
                                                                      1C Snelheidslimiet 230 km/u
                                                                      1D Snelheidslimiet 235 km/u
                                                                      1E Snelheidslimiet 240 km/u
                                                                      1F Snelheidslimiet 245 km/u
                                                                      20 Snelheidslimiet 250 km/u
                                                                      21 Snelheidslimiet 255 km/u
                                                                      22 Snelheidslimiet 260 km/u
                                                                      23 Snelheidslimiet 265 km/u
                                                                      24 Snelheidslimiet 270 km/u
                                                                      25 Snelheidslimiet 275 km/u
                                                                      26 Snelheidslimiet 280 km/u
                                                                      27 Snelheidslimiet 285 km/u
                                                                      28 Snelheidslimiet 290 km/u
                                                                      29 Snelheidslimiet 295 km/u
                                                                      2A Snelheidslimiet 300 km/u
                                                                      2B Snelheidslimiet 60 mph
                                                                      2C Snelheidslimiet 65 mph
                                                                      2D Snelheidslimiet 70 mph
                                                                      2E Snelheidslimiet 75 mph
                                                                      2F Snelheidslimiet 80 mph
                                                                      30 Snelheidslimiet 85 mph
                                                                      31 Snelheidslimiet 90 mph
                                                                      32 Snelheidslimiet 95 mph
                                                                      33 Snelheidslimiet 100 mph
                                                                      34 Snelheidslimiet 105 mph
                                                                      35 Snelheidslimiet 110 mph
                                                                      36 Snelheidslimiet 115 mph
                                                                      37 Snelheidslimiet 120 mph
                                                                      38 Snelheidslimiet 125 mph
                                                                      39 Snelheidslimiet 130 mph
                                                                      3A Snelheidslimiet 135 mph
                                                                      3B Snelheidslimiet 140 mph
                                                                      3C Snelheidslimiet 145 mph
                                                                      3D Snelheidslimiet 150 mph
                                                                      3E Snelheidslimiet 155 mph
                                                                      3F Snelheidslimiet 160 mph
                                                                      40 Snelheidslimiet 165 mph
                                                                      41 Snelheidslimiet 170 mph
                                                                      42 Snelheidslimiet 175 mph
                                                                      43 Snelheidslimiet 180 mph
                                                                      44 Snelheidslimiet 185 mph
                                                                      45 Snelheidslimiet 190 mph

#30 ·
Dus ik heb een VOE-adapter van Amazon gekocht. Ik probeerde het te gebruiken met VDASH, maar mijn laptop bleef zoeken naar een netwerk en pakte de verbinding met de OBD niet op. Ik vraag me af of het komt omdat de VOE-adapter de RJ45 (ethernet) connector gebruikt. Ben je verondersteld direct verbinding te maken met de ethernet-aansluiting in de laptop? Of een van die ethernet naar USB-adapters gebruiken en dan aansluiten op een van de USB-poorten?

#31 ·
Dus ik kocht een VOE-adapter van Amazon. Ik probeerde het te gebruiken met VDASH, maar mijn laptop bleef zoeken naar een netwerk en pakte de verbinding met de OBD niet op. Ik vraag me af of het komt omdat de VOE-adapter de RJ45 (ethernet) connector gebruikt. Ben je verondersteld direct verbinding te maken met de ethernet-aansluiting in de laptop? Of gebruik je een van die ethernet naar USB adapters en sluit je die dan aan op een van de USB-poorten?
Direct naar de laptop Ethernet.

Ik gebruik geen vdash maar met vida en orbit werkt het zowel direct als met een USB-adapter of zelfs een USB-hub/docking

#32 ·
Alle "DoIP"-tools (voor Volvo: VIDA, VDash, OrBit) zijn hetzelfde en gebruiken elke beschikbare ethernetpoort (netwerkpoort) die beschikbaar is, ingebouwd, USB-adapter, wat je maar hebt. Dat is wat DoIP (Diagnostics over IP) zo geweldig maakt!

#34 ·
anybody interested in bumping speed limiter to 155
Maar waarom? Hier in de meeste Amerikaanse staten word je letterlijk gearresteerd en wordt je auto weggesleept als je harder dan 100 rijdt, om nog maar te zwijgen van je verzekeringspremies en het gevaar voor alle andere weggebruikers!

#35 ·
Maar waarom? Hier in de meeste Amerikaanse staten word je letterlijk gearresteerd en wordt je auto weggesleept als je harder dan 100 rijdt, om nog maar te zwijgen van je verzekeringspremies en het gevaar voor alle andere weggebruikers!
Eens, maar af en toe is een korte uitbarsting nodig om een punt te maken met een blokkeerder op de linkerrijstrook... oké, niet echt. Maar het gebeurt wel. Naar verluidt nadert mijn 2022 V60 T8 ook de begrenzer voor het einde van de 1/4 mijl, waardoor er een paar tienden op de tafel blijven liggen. Ik zou graag willen weten wat een onbeperkte T8 S/V60 doet.

#36 ·
De snelheidsbegrenzer van 112 mph is een beetje...beperkend ;-) Het gewoon omhoog zetten om te zien wat een ER T8 S/V60 op de 1/4 mijl "ongebreideld" zou kunnen doen, zou best gaaf zijn!

Ik heb de snelheidsbegrenzer van 130 mph in mijn 2019. Ik heb hem al eerder verhoogd, maar ik heb de auto nog nooit boven de 130 gehad. Dus misschien gewoon een beetje psychologie en "omdat het kan" die daar aan de hand zijn. De laatste tijd heb ik al mijn configuratie-aanpassingen opnieuw ingesteld en de snelheidsbegrenzer gewoon met rust gelaten.

Als je bent ingesteld met OrBit (www.spaycetech.com), kan de snelheidsbegrenzer worden gewijzigd. Ik zou het waarschijnlijk niet alleen daarvoor doen (tenzij in Duitsland ;-)), maar als je al andere instellingen op de auto aanpast, is het geen probleem om hem in te stellen op wat je maar wilt.

#38 ·
Je hebt een goed punt, naar mijn mening moet het een tiende waard zijn! Ik neem aan dat de "zachte aanpak" van de begrenzer wellicht meer impact heeft dan de simpele berekening die uitgaat van een binaire aanpak van de maximale snelheid. Maar daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Heeft iemand nodig om het te testen ;-)

#39 ·
Het is de zachte aanpak. Ik heb de begrenzer vaak geraakt. Het is niet alsof je tegen een muur aanrijdt, het veert gewoon uit. Het is gemakkelijk om de begrenzer in deze auto te raken. Hij is zo krachtig, soepel en stil dat een snelle tik van het gaspedaal van bijvoorbeeld 130-140 km/u je in slechts een paar seconden bij de begrenzer brengt. Dit zou ook een goede auto zijn voor een staande 1/2 mijl of 1 mijl.